MotoGP & WSBK 2013

De kwalificatie van gister:

1 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 298.0 1'56.591
2 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 291.4 1'56.704 0.113 / 0.113
3 27 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 295.5 1'56.860 0.269 / 0.156
4 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 289.3 1'57.178 0.587 / 0.318
5 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 291.5 1'57.351 0.760 / 0.173
6 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 289.9 1'57.367 0.776 / 0.016
7 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 295.6 1'57.442 0.851 / 0.075
8 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 291.7 1'57.676 1.085 / 0.234
9 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 289.4 1'57.721 1.130 / 0.045
10 7 Hiroshi AOYAMA JPN San Carlo Honda Gresini Honda 294.8 1'57.784 1.193 / 0.063
11 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 290.9 1'57.797 1.206 / 0.013
12 24 Toni ELIAS SPA LCR Honda MotoGP Honda 294.3 1'58.245 1.654 / 0.448
13 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati 295.6 1'58.273 1.682 / 0.028
14 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 295.6 1'58.274 1.683 / 0.001
15 14 Randy DE PUNIET FRA Pramac Racing Team Ducati 289.2 1'58.889 2.298 / 0.615
16 65 Loris CAPIROSSI ITA Pramac Racing Team Ducati 290.0 1'58.938 2.347 / 0.049
17 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati 292.5 1'58.946 2.355 / 0.008


Eerste pole van pedrosa en de beste startplek van rossi so far.
Hopkins rijdt helaas niet mee, die heeft 3 vingers gebroken.
 
Oke ja bedankt! Die link doet het goed alleen wat een taaltje zeg haha.
Ik weet dat de BBC het uitzend alleen ben op me werk en heb daar geen
BBC 2 meer helaas. In ieder geval bedankt!
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Z4snkUUolJ0"]http://www.youtube.com/watch?v=Z4snkUUolJ0[/ame]

Casey Stoner in slowmotion...8)9||6
 
Conclusie is dat Ducati liever geen aluminium frames gaat bouwen omdat Honda en Yamaha 30 jaar langs niks anders gedaan hebben dan het ontwikkelen van aluminium frames en Ducati dus jaren zal achterlopen. Ducati zegt dat het Carbon frame niet het probleem is van de Desmo maar een samenloop van een aantal zaken. Zoals de lompe L4 90 graden blok die ze nergens kwijt kunnen en bijna tegen de radiateur aanzit, tegenover de hele compacte V4 en 4 in line van Honda en Yamaha. Om het blok kwijt te kunnen hebben ze dus alleen het carbon subframe en het carbon gedeelte waar het stuur aan vast zit aan het blok geschroefd! Dit voorste gedeelte dient ook gelijk als airbox. In mijn ogen zorgt het stijfe blok ervoor dat alle flex wordt opgeheven waardoor de coureurs geen gevoel krijgen in de voorkant.

Ducati wordt door Rossi en tegenvallende cijfers gedwongen om op kortte termijn voor betere resultaten te zorgen bijvoorbeeld door het gebruik van de twin spar frame. Echter als ze de 7 tiendes uit dit Carbon frame kunnen toveren zal het een monster zijn met onkenbaar veel voordelen:

Hence Ducati's decision to go for carbon fiber (CF). The advantages over steel trellis are manifold: as CF is a composite, it can be easily molded to create whatever shape is required; its flexibility and stiffness can be almost infinitely tuned using a combination of fiber direction and thickness; it is incredibly light, with much greater strength than metals; and the stiffness and strength can be tuned to respond differently in different axes and directions, a more difficult trick with metals. Ducati's main reason for choosing CF was the combination of stiffness, low weight and the ability to form the material into the shape required.

Ze zitten dus in een groot dilemma!!

In mijn ogen moet het blok echt wieberen en een compactere daarvoor in de plaats. In combinatie met een compleet carbon frame unstoppable! Maarja daar zullen jaren overheen gaan..

Eensch!! Wieberen met dat blok, alsof het nou nog wat uitmaakt met dat ding. Zoals al gezegd staan die motogp fietsen zo rete ver van de straat dingen af dat het toch geen zak uitmaakt. Lekker Rossi weer ouderwets laten boeken, kunnen we tenminste nog een paar eunage manoeuvres zien van die ouwe gek, remember laguna seca 2008?

imgres


Naar mijns inziens misschien wel een van de zeikste inhaal acties ever.
 
Back
Top