Zo jullie hebben even niets gehoord van me! Mensen die op Meppel waren weten wel wat het eind resultaat was
Wat is er allemaal gebeurt ?
Na een hoop stress, frustatie en tijd die ik in het ding gestoken heb, moest het de laatste maand ook erg opschieten, en gelukkig hielpen diverse mensen mij daarbij.
Ik heb niet enorm veel foto's maar ik zal proberen de laatste stappen van de opbouw chronologisch weer te geven
Bank weekend @ XSH
NRG was in erg gare status, maar we hebben wel het e.e.a kunnen testen. Heb toen 20.5 SAE op rollen uit het blok weten te persen met Marco en 19.9 geblokkeerd. Was wel een heel leuk (maar vooral vermoeiend) weekend.
Verder opbouwen..
Toen moesten diverse dingen nog opgebouwt worden. Een paar weken daarna was de (door mij ontworpen) achterkap af bij L&M en heb ik die afgehaald. Ook heb ik mijn voorkap afgepolyesterd en strak gemaakt.
Intussen tijd een licht Honda NSR radje geregeld en de ophanging tussen het frame ervoor gemaakt. Hij hangt nu perfect, hij krijgt geen rijwind maar op Meppel gemerkt dat hij perfect op temperatuur blijft, zelfs zonder waterpomp eigenlijk.
Mislukte frame
Ook had ik een MC3 frame gekregen van DennisG hier op het forum, maar helaas was het verkeerd gelast, en bleek het nog veel zwaarder (ondanks de enkelzijdige wand) als een MC2/Typhoon frame dus viel ik terug naar mijn oude vertrouwde frame. Deze netjes zwart gespoten en begonnen met de opbouw.
MWS Weekend
De jongens kwamen gezellig een weekendje naar mij om o.a. eigen dingen af te maken, gezellig bij elkaar te zijn en mijn velg en carterkap af te maken, helaas was de carterkap een beetje mislukt, de achtervelg ook maar dat zie je haast niet door de uitlaat die ervoor zit. De planning is om dit wel voor zoetermeer te doen als er tijd voor is.
Was erg gezellig weekend, en bedankt Jordy, Stefan, Ricardo etc voor het helpen met schuren, carbonnen, etc.
Let niet op de tering zooi
Toen bleef er een lastig ding over, en dat was de voorrem. Dit komt omdat de voorvork eigenlijk voor een typhoon velg is gemaakt en lag de klauw niet op goede afstand en raakte hij slechts een klein gedeelte van de schijf. Met dank aan mijn sponsor Blommerde MachineService heeft hij een adapter gemaakt zodat de remklauw goed op de schijf komt:
Gemonteerd:
Toen hij bijna klaar was (op kappen na) stond hij er zo bij:
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/DSCN3554.JPG[/ir]
Meppel
Maargoed, de laatste dagen was het veel stressen voor Meppel, want ik wou het ding wel compleet af hebben. Echter had mijn spuiter die k*t kappen 2 dagen van tevoren nog niet af, en spoot hij ze zaterdag nog, met als resultaat dat ze eigenlijk best mislukt waren ondanks je het niet goed zag van een afstandje.
Ook op de bank (die niet goed werkte ivm defecte toerenteller) hebben we afstelling stom weg gewoon verneukt, en liep de NRG niet goed, en had hij een dikke dip onderin.
Maarja, gewoon doorgegaan en het hele hok "redelijk" afgesteld en in elkaar gezet. Zaterdagmiddag vertrokken naar Frank met iedereen en hem en zijn scooter opgehaald in Spijkenisse. Toen doorgereden naar een hotel in Steenwijk, en zijn we daar blijven overnachten. 'S avonds nog even gaan poolen wat erg gezellig was, en daarna naar bed en maar af tellen
Maargoed eenmaal op Meppel, stond ik in de wachtrij en een maat van me in de rij voor de keuring
Ik hoorde van hem dat hij moeiteloos door de keuring heen kwam en zijn we begonnen met de kappen erop te zetten:
Na wat passen en tywrappen en schroeven:
Toen heeft me vriendin een leuke foto geschoten bij de start:
Maargoed de feiten en cijfers:
19.2SAE PK @ Fred Motoren bank
7.65 seconden
0.07 reactie
49KG rijklaar op SBO weegapparaat
Het rijden ging matig, het was de eerste keer dat ik op de machine reed, en ik moest er nog erg aan wennen. De sprinter zwabberde behoorlijk en ik denk dat de stuurdemper mijn redding was. Geen fijn gevoel in iedergeval!
Mijn conclusie is, als de NRG goed afgesteld is zodat het vermoger eerder komt en hij constant 20+ scoort, er zeker wel een 7.3 in zit. Aan het gewicht zal het niet liggen.
Planning tot zoetermeer
- Kappen opnieuw laten spuiten
- Remklauw rood laten coaten
- Nieuw frame lassen / verlichten
- Alu achterstaaf laten maken
- Testen zonder waterpomp + accu
- 1 dag banken
- Meer oefenen
Doelen tot zoetermeer
- 47KG rijklaar 110/111KG totaal
- 7.3 sec
- Beter afgewerkt
- Veel lol!
En vast nog wel meer, maar dat zien jullie vanzelf! Ik vond afgelopend weekend een geslaag weekend ondanks alle tegenslagen!
De volgende mensen wil ik in het bijzonder even bedanken:
- Sander & Anton voor het spelen van uitlaatkanaal
, helpen met opbouwen, mee gaan etc.
- Wendy en Marloes voor de gezelligheid en het maken van de foto's :W
- MWS homies, voor steun en gezelligheid
- Blommerde Machine Service voor al het draai en freeswerk!
En nog een hoop meer mensen
Tot de volgende sprint!