Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.
Zo ziet de kap eruit gemonteerd op een scooter. Ik had van Kees ze scooter, met kap ook foto's gemaakt, maar per ongeluk gewist :(

2rlz1h4.jpg
 
Netjes man alleen die vrachtwagen tank kan echt niet:X mooi radje:W

Je kap staat echt netjes ben benieuwd scooting word geen probleem zie ik:W
 
Zo jullie hebben even niets gehoord van me! Mensen die op Meppel waren weten wel wat het eind resultaat was :)

Wat is er allemaal gebeurt ?
Na een hoop stress, frustatie en tijd die ik in het ding gestoken heb, moest het de laatste maand ook erg opschieten, en gelukkig hielpen diverse mensen mij daarbij.

Ik heb niet enorm veel foto's maar ik zal proberen de laatste stappen van de opbouw chronologisch weer te geven :p

Bank weekend @ XSH
NRG was in erg gare status, maar we hebben wel het e.e.a kunnen testen. Heb toen 20.5 SAE op rollen uit het blok weten te persen met Marco en 19.9 geblokkeerd. Was wel een heel leuk (maar vooral vermoeiend) weekend.

Verder opbouwen..
Toen moesten diverse dingen nog opgebouwt worden. Een paar weken daarna was de (door mij ontworpen) achterkap af bij L&M en heb ik die afgehaald. Ook heb ik mijn voorkap afgepolyesterd en strak gemaakt.

Intussen tijd een licht Honda NSR radje geregeld en de ophanging tussen het frame ervoor gemaakt. Hij hangt nu perfect, hij krijgt geen rijwind maar op Meppel gemerkt dat hij perfect op temperatuur blijft, zelfs zonder waterpomp eigenlijk.

Mislukte frame
Ook had ik een MC3 frame gekregen van DennisG hier op het forum, maar helaas was het verkeerd gelast, en bleek het nog veel zwaarder (ondanks de enkelzijdige wand) als een MC2/Typhoon frame dus viel ik terug naar mijn oude vertrouwde frame. Deze netjes zwart gespoten en begonnen met de opbouw.

MWS Weekend
De jongens kwamen gezellig een weekendje naar mij om o.a. eigen dingen af te maken, gezellig bij elkaar te zijn en mijn velg en carterkap af te maken, helaas was de carterkap een beetje mislukt, de achtervelg ook maar dat zie je haast niet door de uitlaat die ervoor zit. De planning is om dit wel voor zoetermeer te doen als er tijd voor is.

Was erg gezellig weekend, en bedankt Jordy, Stefan, Ricardo etc voor het helpen met schuren, carbonnen, etc.

Foto015.jpg

Let niet op de tering zooi :p

Foto020.jpg


Toen bleef er een lastig ding over, en dat was de voorrem. Dit komt omdat de voorvork eigenlijk voor een typhoon velg is gemaakt en lag de klauw niet op goede afstand en raakte hij slechts een klein gedeelte van de schijf. Met dank aan mijn sponsor Blommerde MachineService heeft hij een adapter gemaakt zodat de remklauw goed op de schijf komt:

HPIM3673.JPG


Gemonteerd:
HPIM3674.JPG


Toen hij bijna klaar was (op kappen na) stond hij er zo bij:
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/DSCN3554.JPG[/ir]

Meppel
Maargoed, de laatste dagen was het veel stressen voor Meppel, want ik wou het ding wel compleet af hebben. Echter had mijn spuiter die k*t kappen 2 dagen van tevoren nog niet af, en spoot hij ze zaterdag nog, met als resultaat dat ze eigenlijk best mislukt waren ondanks je het niet goed zag van een afstandje.

Ook op de bank (die niet goed werkte ivm defecte toerenteller) hebben we afstelling stom weg gewoon verneukt, en liep de NRG niet goed, en had hij een dikke dip onderin.

Maarja, gewoon doorgegaan en het hele hok "redelijk" afgesteld en in elkaar gezet. Zaterdagmiddag vertrokken naar Frank met iedereen en hem en zijn scooter opgehaald in Spijkenisse. Toen doorgereden naar een hotel in Steenwijk, en zijn we daar blijven overnachten. 'S avonds nog even gaan poolen wat erg gezellig was, en daarna naar bed en maar af tellen :p

Maargoed eenmaal op Meppel, stond ik in de wachtrij en een maat van me in de rij voor de keuring :p Ik hoorde van hem dat hij moeiteloos door de keuring heen kwam en zijn we begonnen met de kappen erop te zetten:
IMG_0746.JPG


Na wat passen en tywrappen en schroeven:
IMG_0761.JPG


Toen heeft me vriendin een leuke foto geschoten bij de start:
IMG_0765.JPG


Maargoed de feiten en cijfers:
19.2SAE PK @ Fred Motoren bank
7.65 seconden
0.07 reactie
49KG rijklaar op SBO weegapparaat

Het rijden ging matig, het was de eerste keer dat ik op de machine reed, en ik moest er nog erg aan wennen. De sprinter zwabberde behoorlijk en ik denk dat de stuurdemper mijn redding was. Geen fijn gevoel in iedergeval!

Mijn conclusie is, als de NRG goed afgesteld is zodat het vermoger eerder komt en hij constant 20+ scoort, er zeker wel een 7.3 in zit. Aan het gewicht zal het niet liggen.

Planning tot zoetermeer
- Kappen opnieuw laten spuiten
- Remklauw rood laten coaten
- Nieuw frame lassen / verlichten
- Alu achterstaaf laten maken
- Testen zonder waterpomp + accu
- 1 dag banken
- Meer oefenen

Doelen tot zoetermeer
- 47KG rijklaar 110/111KG totaal
- 7.3 sec
- Beter afgewerkt
- Veel lol!

En vast nog wel meer, maar dat zien jullie vanzelf! Ik vond afgelopend weekend een geslaag weekend ondanks alle tegenslagen!

De volgende mensen wil ik in het bijzonder even bedanken:
- Sander & Anton voor het spelen van uitlaatkanaal :p, helpen met opbouwen, mee gaan etc.
- Wendy en Marloes voor de gezelligheid en het maken van de foto's :W
- MWS homies, voor steun en gezelligheid
- Blommerde Machine Service voor al het draai en freeswerk!

En nog een hoop meer mensen :p

Tot de volgende sprint!
 
Hey Kees,

Even afkijken hoe en wat met je weet wel ;).
Gaat goedkomen, vind het erg jammer dat het op het allerlaatste moment moest.

Maar ondanks alles stond die er toch super netjes bij!
Het geheel was zeker vet, jammer dat jullie al naar huis gingen.
Wij hadden igg nog lekker geknald @ Almere op een verse nieuwe asvalt weg waar ik helaas niet veel over mag zeggen :*.

Je moet je demper nog wat bijdraaien...

Komt goed.
 
Ik vind hem gruwlijk kees :W
Vooral die achterkap is :winner:

Toch vind ik het ook wel iets van een Jog weg hebben, en de kleine velgjes vind ik iet-sie-pietsie-jammer. :P
 
Kees,

Minder programmeren en meer sleutelen. Lijkt me een goed streven.






:D

Ziet er goed uit ! Jij ook op die ene foto... Spacekees :P :D
 
Vind het net zoals wesly jammer van dat kleine achtervelgje. Het staat niet mis maar als je achteraan @ 10" blijft zou het mss mooier zijn om de achterkant nog een tikje te verlagen. Zou imo een pak beter zijn :W

Kappen daarin tegen zijn te gruwelijk!!!
 
Ja de achterkant staat ook veelste hoog, in de hoogte van de staaf wat verkeerd ingeschat. Hij zal aan de achterkant +- 3/4CM omlaag gaan.

Mijn motto voor het komende seizoen was ook een lichte, mooie en snelle sprinter. Dat laatste moet ik nog bewijzen maar de eerste twee zijn al redelijk gelukt denk ik zo :p

Maargoed, om het licht te maken moesten er bepaalde offers zijn zoals een alu voorvork, 10 inch velgen, achterstaaf etc. Toch heb ik ondanks het verlichten geprobeerd het mooiste ervan te maken en ga ik me komende periode vooral richten op de afwerking omdat ik hier gewoon geen tijd voor gehad heb helaas.
 
Toen ik em zag dacht ik direct: Wow, die is gewoon echt vet geworden. Ik vind de kleine velgen wel wat hebben :D.
 
Haha ik schaam me, want ik weet het niet meer :rolleyes: :P maar help me even dan herinner ik het me vast wel weer :) Het zal vast wel leuk zijn geweest ! :D

Vanavond de kappen naar Jos (MHR Zip Katwijk) brengen om ze opnieuw (goed) te laten spuiten.

Over 2 weken wat onderdelen bestellen zoals een Stage 6 paddock, en een bank afspraak maken!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top