Kevin's 2F4R Sprintframe

dan zou ik tog maar eens na gaan denken jordi ;)

gasreactie is sowieso beter door minder roterende massa, en bij mij scheelde het ook vermogen (positief). ik denk dat jij dan doelt op het constanter lopen op hogere toeren als je hem niet afdraaid doordat je meer massa op de krukas hebt?

ik vind het frame aan de achterkant wat hoog tenopzichte van de voorkant,, verder zeer net frame.
 
bovenin op snelheid blijft hij met een std poeli veel mooier lopen+ dat hij ook nogeens je overbrenging koelt!

ierdereen boort maar gaten en shit in de deksels alleen helpt dat gewoon geen ruk :P
 
Dat helpt vast wel hoor ;) Je frame is echt hoog trouwens, doet me denken aan dat oude 'sprintframe' van ScooterAttack geloof k :P
Gefeliciteerd trouwens
 
bovenin op snelheid blijft hij met een std poeli veel mooier lopen+ dat hij ook nogeens je overbrenging koelt!

ierdereen boort maar gaten en shit in de deksels alleen helpt dat gewoon geen ruk :P

Dit is niet bij elke scooter hetzelfde.

En die gaten helpen uiteraard wel een beetje voor de koeling, er komt gewoon meer rijwind binnen om het heel simpel te zeggen.


Frame ziet er netjes uit!
 
idd en warme lucht stijgt op dus die raak je ook nog eens kwijt door de gaten. Verder erg leuk framepie. Waarom de keuze voor een origineel subframe mocht ik erover heen hebben gelezen?
 
@ ThaZippa : kijk post 76

Frame ziet erg goed uit kevin :)
Ben benieuwt wat die op de baan gaat doen,
Alleen ik zeg voorvork helemaal oplaag,
Verder toppie heur:+
 
Voor de reacties kort samen te vatten en beetje on-topic te blijven.

Half-poelie word afgedraaid, nee er worden geen gaten geboord in mijn carterkap. Verder bedankt voor jullie reacties en hoop spoedig meer updates en zal binnen 2 weken moeten getest worden zodat ik kan afbouwen voor het banken op 19 April.

Mijn frame is 70cm hoog, ja vrij redelijk hoog. Maar kan altijd nog veranderd worden :) zodat blok iets schuiner naar beneden komt te staan.

edit: gefeliciteerd ronaldo09
 
Update 20 April

Update 20 April

Goede avond allemaal, jammer dat ik de project pagina niet elke week update ivm met studie. Maar er komt toch wel vooruit gang en hoop dat aanstaande zaterdag kan testen de sprintframe.

Ben zaterdag avond wezen banken bij Karsemeijer en was zekers goed geslaagd avond!
We hebben ons gelachen met killswitch en benzinekraantje :P Opzich is alles goed gegaan en veel geleerd :)

Oke, het banken is gebeurd op een nrg frame van John(hier op de forum ...) en helaas zijn geen fotos gemaakt omdat wel iedereen weet hoe het eruit ziet!

Maar hebben wel een grafiek van de uitslag

vermogenln9.jpg


1ste run hebben we 22,8 pk gehaald met veels te lichte rolletjes(3,5) en de 2de run meteen 23,2 pk :) en sproeier is van 155 naar 150 gegaan en verder tja afstellen.
En we hebben Malossi Half-poelie getest met Stage6 Half-poelie en zat inderdaad verschil in, minder weerstand heeft nut.

Bedankt Karsemeijers voor het gebruiken van testbank en jullie top adviesen!
 
Bedankt voor jullie reacties, Grafiek werk hier verders perfect.
Of zijn er meedere van jullie het niet zien?
Laat? Mmmmh, vind wel normaal 20pk+ :)

Maar ik ben druk bezig met de frame voor benzinetank en waterressevior is al gemaakt :D
 
Welke van de half poulies was beter dan?
Dat zie ik niet terug in je verhaal en ik kon dat bij mij niet testen.
Ook getest malossi afgedraaid vs stage 6?

En heb je alleen die pijp getest? Ben namelijk benieuwd wat mijn Roost op jou blok doet ivm die pijp. Bij ons zat er wel verschil in.

Verder ergug nette grafiek! Die van mij is bijna het zelfde :P, alleen mijn top vermogen is op de 67 km/h en een koppel van 14,3NM. Hoeveel koppel zit erbij jou in?
 
Back
Top