2F4R Peugeot Knaller Dé Grénde

een vertanding die te lang is bij het burnen?

het blok loop zeker niet zuiver, klinkt alsof je uitlaat flens lekt??


Dat denk ik niet, denk eerder dat dat komt omdat het een filmpje is, en hoe hij gasgeeft om het bandje netjes op te burnen.

Want verder loopt hij wel hard hoor!
 
De rook die je aan het begin van de hitteband ziet komen komt omdat hij nat was door de regenbui onderweg terug naar huis. Verder klinkt hij nu beetje raar of liep die aan begin raar door ook een nat filter dus. Maar genoeg hierover lijkt me.
 
Wat voor tijden heb je er eigenlijk al mee gereden? Ook al is je vertanding te lang? Ding zag er btw wel netjes uit op Heerenveen!
 
Wat voor tijden heb je er eigenlijk al mee gereden? Ook al is je vertanding te lang? Ding zag er btw wel netjes uit op Heerenveen!

Ik heb zelf een 7.7 met een reactie van 0.2* Op sluiskil was dit. Toen ook een lichter iemand geprobeerd maar ding is niet aan de grond te houden ook niet met ''rustig'' wegrijden. En was die aan de grond was wielspin het probleem wat volgde. Dus toen werd de tijd met een 40 kilo lichtere rijder nog minder snel dan mezelf.8P

Heb daarom nu ook super zin in zaterdag met nieuwe vertanding en nieuwe kansen,

Zo netjes was die nog niet eens kabels niet gedaan en polijst beurt is hard nodig. Dit deze paar daagjes doen.

Spreek je @ Lemerleveld als je komt.
 
Poosje niks laten horen maar ook niet veel te melden.

Seizoen is afgelopen:'(.

Maar plannen voor volgend jaar zijn er zeker, sterker nog we zijn er maar gelijk mee begonnen.
Omdat je voor peugeot geen fatsoenlijke vario kan krijgen behalve de mina mhr2000. Nu wilde ik persee een 2005 vario van mina. Na meten en afdraaien zit hij er dan eindelijk op.

De as 6,5mm afgedraaid en de nieuwe variobus erop geschoven.
Foto-JCYDSBRZ-D.jpg

Foto-F8MX4GZV-D.jpg


Toen hadden we de vario gemonteerd en lag de v-snaar los. Dit kwam door de halfpoulie. bij mina valt de glijbus 1mm in de halfpoulie en bij peugeot niet daar hadden we niet aangedacht. Toen 1mm van de bus gehaald en hij past perfect nu.

Foto-UXNFPEYI-D.jpg

Foto-K3SNLJSU-D.jpg


Nu het hele blok weer terug inelkaar zetten en een afspraak maken om te banken. Hopen dat deze vario winst geeft ten opzichte van de mhr2000.



Ik wil iedereen bedanken voor een leuk 1e seizoen en tot volgend jaar.

PS: Elias volgend jaar 1e sprint wedstrijd ga je een sprint maken:D
 
Even iets ivm volgende foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCYDSBRZ-D.jpg

Gaat dit wel goedkomen zo?
Misschien ligt het aan de foto maar de overgang van het afgedraaide deel naar het originele kruk-tap deel is een rechte hoek?
Hier gaan een hoop spanningen samen komen vrees ik.

Volgens mij kan je beter proberen er een radius in te draaien als dit nog niet het geval is.
En mits nodig met een opvulbus werken zodat je toch een rechte aanzet voor de variobus hebt. (bekijk hierbij bv het originele minarelli systeem eens met dat busje achter de startkrans)
Mss kan iemand met nog wat meer werktuigbouwkundige achtergrond hier meer over vertellen?

Grtz Hans
 
is er geen optie om mijn oude uitlaatje (abt)te testen? daarmee liep het bij mijn echt beduidend harder. ik had ook gewoon een mhr2000

als je die mogelijkheid hebt,wellicht op een ander frame zou ik het zeker testen.
toen ik op meppel op de bank stond met een lekkend membraamhuis scoorde het nog 23 sae. en dat is al hoger als wat jij nu hebt?

edit. volgens mijn is mijn oude carter ook nog steeds aanwezig bij de verkoper. dus is misschien ook een optie? of wil je echt alleen met deze inlaat rijden?
 
Toevallig wel.

Leg maar eens uit dan. Wat je precies bedoeld voor iedereen die het niet weet.


Leuke foto heb al weer rugpijn als ik er aan denk. Die uitlaat wil ik zeker tesyen en heb het daar ook over gehad en dat gaat zeker nog gebeuren en een ander blok met normale inlaat ook.

Elias maak je daar maar geen zorgen over. Morgen banken bij karsemeijer. Verdere info volgt.
 
De kerfslagproef is een gestandaardiseerde testmethode om gevoeligheid voor brosse breuk van staal te voorspellen.
Het bestaan van "bros breken" is ontdekt door de opkomst van het lassen in de jaren dertig. Verschillende constructies bleken, meestal in de winter, plotseling te breken, zoals de stalen brug bij Hasselt (1938). Het vreemde was, dat het staal dat in deze constructies was gebruikt, bij trekproeven goed was gebleken. Om brosse breuk van staalconstructies te voorkomen is een testmethode ontwikkeld: de kerfslagproef, ook wel bekends als de Charpy proef. De kerfslagproef wordt gebruikt voor onderdelen die op stoot worden belast, zoals drijfstangen en drijfstangbouten, maar vooral voor staal waaraan gelast moet worden zoals staalconstructies en drukvaten en dan vooral bij lage ontwerptemperaturen.
 
ik denk dat hij bedoeld dat de bus kan gaan "uitlubberen" maar als er nu een nette passing op zit zie ik dit niet zo snel gebeuren.

succes met banken!
 
De kerfslagproef is een gestandaardiseerde testmethode om gevoeligheid voor brosse breuk van staal te voorspellen.
Het bestaan van "bros breken" is ontdekt door de opkomst van het lassen in de jaren dertig. Verschillende constructies bleken, meestal in de winter, plotseling te breken, zoals de stalen brug bij Hasselt (1938). Het vreemde was, dat het staal dat in deze constructies was gebruikt, bij trekproeven goed was gebleken. Om brosse breuk van staalconstructies te voorkomen is een testmethode ontwikkeld: de kerfslagproef, ook wel bekends als de Charpy proef. De kerfslagproef wordt gebruikt voor onderdelen die op stoot worden belast, zoals drijfstangen en drijfstangbouten, maar vooral voor staal waaraan gelast moet worden zoals staalconstructies en drukvaten en dan vooral bij lage ontwerptemperaturen.

Google

ik denk dat hij bedoeld dat de bus kan gaan "uitlubberen" maar als er nu een nette passing op zit zie ik dit niet zo snel gebeuren.

succes met banken!

Die bus lubbert niet uit hoor is gewoon een uitgeharde bus die perfect past.

De banksessie post ik vanavond wel.
 
Back
Top