area_51_member
scooterloos
Iedereen heeft er inmiddels vast wel van gehoord. Het kabinet wil langer doorstuderen beperken. Indien je studievertraging oploopt en dus een jaar langer over je studie doet, om welke reden dan ook, dan moet je 3000 euro extra collegegeld betalen. Dit geldt ook voor studenten die beperkingen hebben, studeren in het buitenland, of een verkeerde studiekeuze maken. Opmerkelijk is dat onze bewindslieden zelf ook langer over hun studie hebben gedaan. Premier Mark Rutte (VVD) en staatssecretaris van Onderwijs Halbe Zijlstra (VVD) studeerden zeven jaar en vicepremier Maxime Verhagen (CDA) had zelfs elf jaar nodig voor zijn studie.
Wat vinden jullie van dit voorstel? Ik vind het zelf ronduit belachelijk. Ik val zelf gelukkig net buiten de regeling, ook al heb een jaar vertraging. Gelukkig studeer ik dit jaar af van de Universiteit Utrecht (bachelor). Ik heb zelf wel nog één vraag erover: Als je na je studie nog een master wilt doen, maar binnen je studie dus 1 jaar studievertraging hebt opgelopen, moet je dan alsnog 3000 euro extra voor je master betalen? Of wordt een masteropleiding als een opleiding apart gezien volgens dit hele verhaaltje.
Wat vinden jullie van dit voorstel? Ik vind het zelf ronduit belachelijk. Ik val zelf gelukkig net buiten de regeling, ook al heb een jaar vertraging. Gelukkig studeer ik dit jaar af van de Universiteit Utrecht (bachelor). Ik heb zelf wel nog één vraag erover: Als je na je studie nog een master wilt doen, maar binnen je studie dus 1 jaar studievertraging hebt opgelopen, moet je dan alsnog 3000 euro extra voor je master betalen? Of wordt een masteropleiding als een opleiding apart gezien volgens dit hele verhaaltje.