Brommer verkocht maar aankoper wil hem terug kopen

Jerry

FAC member y0!
Gister mijn brommer verkocht met de medeling dat er diverse dingen niet in orde waren.

Nu belt de aankoper net terug dat ze hem terug wil brengen ivm technische gebreken.

Ik ga daar mee niet akkoord omdat ik erbij gezegd heb dat er diverse technische dingen niet in orde waren.

Zei dreigde met een advocaat etc.

Wat kan zei juridisch doen en wat is het beste voor mij om te doen?

Zei heeft toch geen poot om op te staan?


Ik weet niet of dit hoort, move hem anders maar...
 
Advertisement - register to remove this

Heb je echt duidelijk aangegeven wat er mis is met de brommer, of heb je dit tussen neus en lippen door gemompelt?

Bij particuliere aankoop heb je geen garantie. Juridisch gezien staat ze dus zwak, tenzij jij niet duidelijk bent geweest wat er mis is met de brommer en zij jou in gebreke stelt.
 
Ik heb gezegd dat bv de toerenteller en de km teller het niet deden en dat te verhelpen was met nieuwe kabels, dat gaf zei zelf ook aan...
 
Garantie tot aan de deur, ze hebben geen poot om op te staan. risico van 2 hands, dat zal hun advocaat ook mededelen.

Verder hebben ze gezien wat ze kochten, dus hadden ze maar beter moeten kijken. je hoeft je echt geen zorgen te maken, tenzij het kampers zijn ofso :D
 
Ik heb gezegd dat bv de toerenteller en de km teller het niet deden en dat te verhelpen was met nieuwe kabels, dat gaf zei zelf ook aan...

ze klaagt over iets waarvan jij al heb gemeld dat niet werkt.
dan had ze toch de brommer niet moeten kopen :S
 
Garantie tot aan de deur, ze hebben geen poot om op te staan. risico van 2 hands, dat zal hun advocaat ook mededelen.

Verder hebben ze gezien wat ze kochten, dus hadden ze maar beter moeten kijken. je hoeft je echt geen zorgen te maken, tenzij het kampers zijn ofso :D

Ok erg, duidelijk.

Ik bel voor de zekerheid nog even "onze" advocaat.

En wat kampers betreft, ik ken er zelf ook genoeg:+
 
Ik bedoelde er alleen mee te zeggen, dat je met bepaald volk wel uit moet kijken, ervaring genoeg mee gehad :D

Maar het is en blijft 2e hands, wil je iets kopen dat 100% is, of waar garantie opzit, moeten ze het nieuw kopen
 
Idd, heb ik er bij gezegd. Het is een opknapper waar dingen aan moeten gebeuren en dat vond zei niet erg....
 
Daarom, boeie! laat die advocaat maar komen, zijn altijd de 1e dreigementen hé! die advocaat zal wsh nog duurder zijn dan die hele kut brommer
 
idd niets van aan trekken, maar zoals dennis al zegt, wel uitkijken dat het niet van dat mes trek volk is ;) want dan pakken ze je op een andere manier wel terug , als hun vinden dat ze zelf gelijk hebben.
 
in beginsel hebben ze geen recht. Als je gezegd hebt dat het een brommer is met gebreken die redelijk te verhelpen zijn al helemaal niet.
Blijk je echt een barrel verkocht te hebben en bewust dingen achterwege hebt gelaten die buitensporig zijn ben je wel schuldig, omdat je de indruk hebt gewekt dat het allemaal wel meeviel.

2dehands artikelen moeten ook aan bepaalde vereisten voldoen. Dus zo makkelijk is het nog niet.

Dit heb ik even zo uit me hoofd gedaan...Maar zo horende heb je weinig om je druk over te maken en lijkt het meer dat de tegenpartij zich gewoon vergist hebben en nu willen terugkrabbelen.
 
Haha dit heb ik ook gehad met mijn oude phantom :D. Die gast wou 'm ook terug brengen en z'n geld terug want er was van alles kapot blabla. Hij was 2 minuten hier, wou die 'm al mee nemen. En dan daarna gaan zitten zeuren, ja daag :L.

Nooit meer wat van gehoord dus +pippi+
 
in beginsel hebben ze geen recht. Als je gezegd hebt dat het een brommer is met gebreken die redelijk te verhelpen zijn al helemaal niet.
Blijk je echt een barrel verkocht te hebben en bewust dingen achterwege hebt gelaten die buitensporig zijn ben je wel schuldig, omdat je de indruk hebt gewekt dat het allemaal wel meeviel.

2dehands artikelen moeten ook aan bepaalde vereisten voldoen. Dus zo makkelijk is het nog niet.

Dit heb ik even zo uit me hoofd gedaan...Maar zo horende heb je weinig om je druk over te maken en lijkt het meer dat de tegenpartij zich gewoon vergist hebben en nu willen terugkrabbelen.

Majah leuk en aardig allemaal. je praat niet over schriftelijke bekentenissen, het blijft dus het woord van de koper tegen die van de verkoper, dus er kan nooit iets bewezen worden wat er nu precies afgesproken is, mits dit op papier gezet is, de koper heeft in dit geval pech:)
 
Advocaat inschakelen heeft voor jou nog geen zin, en zoals al gezegd een rechtzaak opstarten en afwikkelen kost nog meer dan die hele brommer.

Enkele vragen : Stond er beschreven of heb je getuigen dat je gezegd heb dat de brommer mankementen had?

Maar een gem. advocaatkost al gouw varient van 150 tot 300+ per uur
Ex telefoonkosten.

Iig wat zij kunnen doen is een Rechtsbijstandverzekering inschakelen, zij trekken HUN verhaal na.
Dan word er een voorstel gedaan of zij akkoord gaan met een schikkingsbedrag of dat zij een rechtszaak aan willen spannen tegen jou.

Maar denk dat dit niet zal gebeuren, ik zou het gewoon afwachten je hebt kans dat dit gewoon met een sisser afloopt.
En gaan ze toch moeilijk doen wees dan misschien verstandig en geef het geld terug.

Toevoeging: En zoals S1abc al zei : mondelinge overeenkomsten zijn ook rechtgeldig hoor... > dit klopt idd.

Heb een keer zelf DAS rechtsbijstand ingeschakeld :)
 
Back
Top