Brommer verkocht maar aankoper wil hem terug kopen

maar denk dat het meer Grootspraak is van de kopers...
maar pas idd wel ff op wat voor mensen het zijn want ze kunnen je wel "terugpakken"
 
Nah mensen die je ''terugpakken'' is een specifiek volk ;) Als je iets verkoopt merk je gelijk al wie je voor je hebt, krijg nu niet echt de indruk dat het apart soort volk is, die zeggen niks over advocaten, die komen je gelijk anaal vernederen
 
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Het is een misverstand dat iemand niet gebonden is aan een afspraak zolang er niet getekend is. Het sluiten van een overeenkomst is dus in beginsel vormvrij. Het is echter wel verstandig om een afspraak schriftelijk vast te leggen in verband met de bewijslast.

Even snel wat opgezocht....

En de koper heeft in dit geval de bewijslast he. Dus hij moet met bewijzen aankomen die 'aannemelijk' worden geacht.
 
Idd, ik heb gezegd dat de brommer technische aandacht nodig heeft en daar is zij mee akkoord gegaan.

Ze heeft ook geen eens proef gereden, dus sterk in haar schoenen staat ze sowiezo dan niet lijkt mij?!
 
Nee tuurlijk niet, boeiend joh :D gewoon niks terugnemen, je ziet vanzelf wel hoe of wat, hoe duur was die scooter eigenlijk?
 
ja maar heb je bewust grotere gebreken achter gehouden dan ben alsnog fout...
Als hij zegt ja een kabeltje hier kabeltje daar is alleen kapot, en achteraf blijkt heel dat ding naar de tyfus te zijn dan heb je bewust iemand opgelicht zeg maar en ben je dus aanspreekbaar...
En dat kan in dit geval te bewijzen zijn door bijvoorbeeld naar de prijs te kijken. Heeft de scooter echt niks gekost dan mag je ook aannemen dat er serieus iets mee aan de hand is en dus ook de goedkope prijs rechtvaardigd. Betaal je een normale gangbare prijs voor die scooter en hij blijkt nog steeds helemaal gaar te zijn kan de rechter je aansprakelijk stellen.
 
Idd, ik heb gezegd dat de brommer technische aandacht nodig heeft en daar is zij mee akkoord gegaan.

Ze heeft ook geen eens proef gereden, dus sterk in haar schoenen staat ze sowiezo dan niet lijkt mij?!

nee ze heeft niet echt gegronde redenen. Duidelijk een geval van onbedachtzaamheid van haar. Dat is haar eigen domme fout...
 
ja maar heb je bewust grotere gebreken achter gehouden dan ben alsnog fout...
Als hij zegt ja een kabeltje hier kabeltje daar is alleen kapot, en achteraf blijkt heel dat ding naar de tyfus te zijn dan heb je bewust iemand opgelicht zeg maar en ben je dus aanspreekbaar...
En dat kan in dit geval te bewijzen zijn door bijvoorbeeld naar de prijs te kijken. Heeft de scooter echt niks gekost dan mag je ook aannemen dat er serieus iets mee aan de hand is en dus ook de goedkope prijs rechtvaardigd. Betaal je een normale gangbare prijs voor die scooter en hij blijkt nog steeds helemaal gaar te zijn kan de rechter je aansprakelijk stellen.

Oke:)

Maar wat ik nu bedoel:

HOE bewijs je wat er allemaal in dat gesprek gezegd is? en HOE bewijs je wat waar is?
 
ow dat bedoel je...
ja dat is heel lastig. Daarom is het ook altijd verstandig om mondelinge overeenkomsten achteraf op papier vast te zetten. ook al is het maar een "krabbel met X bevestigd dat hij/zij deze scooter koopt van Y voor dit bedrag en koopt de scooter zoals hij wordt aangeboden etc..."

Een getuige zou in dit geval een ideale uitkomst zijn.
 
Ja maar getuige zijn ook partijdig, want bv de ma van de verkoper, of de pa van de koper, zal partij kiezen wat hem het beste uitkomt...

Als ik iets verkoop zet ik wel alles op papier ja :) maar ik bedoel als je iets mondelijk afspreekt, heb je helemaal niks, want je kan niet bewijzen WAT er afgesproken is
 
Gekocht voor €650, terwijl ze nog €1000 waard zijn in goeie staat!

Voor die €350 verkeerd hij weer in die staat ongeveer, zo heb ik ook m'n prijs berekend. Het gaat om een RS50.
 
een rs50 voor 650e kan gewoon niet goed zijn, had ze zich daarin maar moeten verdiepen...

Maar voor de 10e x. boeie, je hoeft nergens bang voor te zijn
 
je staat helemaal in je recht jerry als ik het lees maar ja dat is mijn mening maar... Ik zou er uberhaupt niet lang meer bij stil staan. Tegenpartij loopt nu gewoon achteraf te janken, jammer maar zo is het leven.

getuigen zijn idd ook partijdig. Daarom is het aan de rechter om te bepalen wat gebruikt mag worden als bewijs en wat niet. En vaak is het als een getuige opeens alles beaamt wat de tegenpartij zegt, dat het opgevat wordt als heel toevallig allemaal en dat daar dus ook niet veel waarde meer aan word gehecht.
Je merkt zelf meestal toch ook wel wanneer iemand liegt en die kant op lult wat hem op dat moment het beste uitkomt...
 
Als je nog een marktplaats advertentie hebt, waarin staat dat er gebreken zijn, dan sta je erg sterk in je schoenen en heb je sowieso niks te vrezen :)
 
Gewoon idd niet meer op reageren. Als er gewoon niet mee te praten is is dat niet jou probleem toch? Alleen idd even oppassen dat ze geen wraak willen ofzo. :)
 
Back
Top