Kabinet valt, en nu?

Ik denk dat het opstappen van Eurlings wel te begrijpen is... Hij is een man met verstand, durf & lef. Hij is pas 36 jaar oud en kan nog een flinke carriere tegemoet stappen waarin hij VEEEL en VEEEEL meer kan verdienen voor minder werk. (lees: 50 uur werken p week ipv 90).

Wat betreft Wouter Bos..... Ik denk dat hij uit de politiek stapt voordat het te laat is en hij niets in kan brengen tegen de kansloze PVV-ideeen.

(waarbij ik wel moet zeggen dat de PVV-ideen niet uit te voeren zijn, maar wel de enige partij is die de huidige problemen aan de kaak stelt. De oplossing voor de problemen in Nederland zal dus ergens in het midden liggen)
 
Ik weet niet of die specifieke geval daarom ging. Volgens mij is mevr. Kant ook gewoon 'op'. Ism met mindere uitslagen bij de gem.verkiezingen..(in hoeverre heeft zij daar direct invloed op? ) en de peilingen.....

peilingen :rolleyes:

Maar het 'hoe je het zegt' ipv 'wat je zegt' is erg doorgeslagen...
beetje amerikaans toestanden...

je bedoeld dat de peilingen aangeven dat er ws veel partijen nodig zijn voor een beetje eensgezinde coalitie?

Misschien gaat het wel een minderheidscoalitie worden....is weer eens wat anders..

Naja kijk, veel 'grote' partijen zitten nu tussen de 15 - 30 zetels. Waarvan het meerendeel dus rond de 20 zit. Vorm dan dus maar eens een goede coalitie. Dat wordt erg lastig, zeker omdat dan de partijen binnen de coalitie ongeveer evenveel zeggenschap hebben. Dat zou dus betekenen dat het weer 4 jaar lang alleen maar concessies doen wordt. Tenzij het bv. PVV, VVD, CDA of D66 ofzo wordt. Of Groenlinks, PVDA, CDA of D66, etc. Dat laatste hoop ik nu alleen echt niet, zo met die crisis en alles.
 
Ik denk dat het opstappen van Eurlings wel te begrijpen is... Hij is een man met verstand, durf & lef. Hij is pas 36 jaar oud en kan nog een flinke carriere tegemoet stappen waarin hij VEEEL en VEEEEL meer kan verdienen voor minder werk. (lees: 50 uur werken p week ipv 90).

Jep, dat is het mooie ja. Voor Bos geldt hetzelfde, die kan zo weer terug naar Shell bv. Om die mannen hoef je je geen zorgen te maken.
 
Precies.... De keuze is simpel. Of tegen de 150k-balkenendenorm blijven hangen of in het zakenleven met minder uren het dubbele verdienen :W
Dat Bos bij Shell vandaan kwam wist ik niet eens....:X.
 
Wat betreft Wouter Bos..... Ik denk dat hij uit de politiek stapt voordat het te laat is en hij niets in kan brengen tegen de kansloze PVV-ideeen.

(waarbij ik wel moet zeggen dat de PVV-ideen niet uit te voeren zijn, maar wel de enige partij is die de huidige problemen aan de kaak stelt. De oplossing voor de problemen in Nederland zal dus ergens in het midden liggen)

Ik denk dat dat een beetje kort door de bocht. Als politicus is juist nu een hele uitdaging om je te verweren tegen zòn persoon als Wilders. Ben benieuwd hoe Cohen dat gaat. Moet wel zeggen dat ik Cohen een goede keus vindt en zeer charismatische karakter vindt hebben. Ik voorspel dat we twee keer moeten stemmen in zeer korte tijd. Een coalitie vormen is een onbegonnen puzzel met deze peilingen, of Wilders moet net als Fortuin plat gelegt worden door een of andere gek. Voor dat laatste vrees ik ten zeerste, want door bepaalde bevolkingsgroepen zo erg te gaan stigmatiseren roep je dat op jezelf af. Ik keur het niet goed voor de duidelijk, al hoewel ik alles behalve een fan van Wilders ben.
 
Ik denk dat het opstappen van Eurlings wel te begrijpen is... Hij is een man met verstand, durf & lef. Hij is pas 36 jaar oud en kan nog een flinke carriere tegemoet stappen waarin hij VEEEL en VEEEEL meer kan verdienen voor minder werk. (lees: 50 uur werken p week ipv 90).

QUOTE]


Nou zijn tunnel projectje hier in Limburg, is een grote faal.
Zijn 2 tunnels aangelegd voor miljoenen euro's. En de tunnels zijn constant dicht door problemen.
 
Nou zijn tunnel projectje hier in Limburg, is een grote faal.
Zijn 2 tunnels aangelegd voor miljoenen euro's. En de tunnels zijn constant dicht door problemen.

Zijn tunnels? Was/is hij projectleider van dat project geweest? Volgens mij niet. Hij was controlerend als minister (en inderdaad eindverantwoordelijk voor het klunswerk van anderen)
 
Het wordt nu dus Cohen vs Wilders?
Allebei wel een mooi vooroordeel over zich heen; theedrinken vs uitzetten :)

Er bestaat dus een theorie dat mensen die niet willen dat Wilders aan de macht komt..nu massaal op Cohen gaan stemmen. Maar dat de mensen die niet willen dat Cohen gaat regeren niet zo snel op Wilders gaan stemmen.
 
BNN zet jongerenpartij op
Uitgegeven: 15 maart 2010 15:32
Laatst gewijzigd: 15 maart 2010 17:19

HILVERSUM - Jongerenomroep BNN gaat naast het tv-programma Lijst 0 een jongerenpartij met diezelfde naam opzetten.


© ANP
Die partij gaat deelnemen aan de verkiezingen op 9 juni, liet een woordvoerster van de zendgemachtigde maandag weten. Ze bezweert dat het een serieus initiatief betreft.
Lijst 0 wordt vanaf vrijdag 9 april (Ned. 3, 22.00 uur) iedere week uitgezonden. Sophie Hilbrand en Filemon Wesselink zijn de presentatoren. TVBV, het tv-productiebedrijf van Jeroen Pauw, produceert de programmareeks.

Belangen

BNN vindt dat de bestaande partijen in Den Haag het belang van jongeren te veel laten ondersneeuwen. ''Hun belangen gaan vaak op in het algemene partijbelang. Wij willen een partij exclusief voor jongeren opzetten'', aldus de zegsvrouw. Volgens haar is de partijnaam Lijst 0 inmiddels geregistreerd bij de Kiesraad.

Lijsttrekker

In de uitzending gaan de presentatoren op zoek naar een geschikte lijsttrekker en kandidaten. BNN wil hiermee de jonge generatie een stem geven in Den Haag en de kloof tussen jongeren en politiek kleiner maken. Een dag voor de verkiezingen zal de omroep alle banden met de partij doorknippen om zo belangenverstrengeling te voorkomen.

Jong geluid

Volgens de presentatoren is het de hoogste tijd voor een partij met een jong geluid. ''De besluiten die in de Tweede Kamer worden genomen, hebben ook voor jongeren ingrijpende gevolgen'', schetst Hilbrand. ''Voor een complete volksvertegenwoordiging is het logisch dat er een partij is die alle vraagstukken bekijkt vanuit het oogpunt van de jonge generatie.''

Politieke spel

Doordat de oprichting en ontwikkeling van de partij op de voet worden gevolgd is in Lijst 0 goed te zien hoe het politieke spel in Den Haag wordt gespeeld, voorspelt de BNN-woordvoerster. Hilbrand en Wesselink zijn overal bij: van het selecteren van de kandidaten tot het grote verkiezingsfeest op 9 juni. Nadat er tien kandidaten zijn gekozen op basis van overtuigingskracht, charisma en kennis van zaken, bepaalt het publiek wie de lijsttrekker wordt. Daarna begint de campagne en het lobbyen in Den Haag.
 
Wiens schuld is dat?

omdat wij op gezichten en toffe praat gaan stemmen?
en hoe oud is dat eigenlijk niet al?
 
Vraag me af hoe kansloos het is, normaal word bij bnn dit soort dingen goed uitgedacht, en hebben ze een goed punt. Ik denk dat als zij landelijk een goed jong aanstormend politicus weten te vinden, die ook verstand van zaken heeft dat het best leuk kan zijn als ze een plekje in de kamer krijgen. :)
 
Vraag me af hoe kansloos het is, normaal word bij bnn dit soort dingen goed uitgedacht, en hebben ze een goed punt. Ik denk dat als zij landelijk een goed jong aanstormend politicus weten te vinden, die ook verstand van zaken heeft dat het best leuk kan zijn als ze een plekje in de kamer krijgen. :)

Stel dat ze 1 of 2 zetels gaan krijgen, wat zou dat in godsnaam kunnen veranderen in de kamer?! De doelgroep jongeren is bij een 18+ publiek niet echt groot he.... Allemaal geld weggooien dit, vergeet ook niet dat de belastingbetaler een zender als BNN betaalt en dus ook het inschrijfgeld (10.000) en de enorme extra uitgaven die ermee gemoeid gaan.

Enne goed uitgedacht?! Heb je gehoord hoe ze hun programma gaan samenstellen? Gewoon knip en plak werk.
 
Nou van 18 tot 25 jaar denk ik dat als ze een goed programma hebben ze wel veel (vooral studenten) kunnen aanspreken.. Ja en dat je daarmee weinig inbreng hebt, zo werkt dat in de kamer. De partij van de dieren heeft er ook een paar maar kunnen wel hun stem laten horen, en zo hoort dat in een democratisch land ?toch? :)

Normaal is het wel goed uitgedacht vind ik ja, programma's als de donorshow is toch briljante televisie vind ik zelf. Hoe ze dit maken weet ik natuurlijk niet :)

En de kosten, tja er word wel meer geld weggegooid bij die omroepen. Daar hoor je niemand over...
 
Nou van 18 tot 25 jaar denk ik dat als ze een goed programma hebben ze wel veel (vooral studenten) kunnen aanspreken.. Ja en dat je daarmee weinig inbreng hebt, zo werkt dat in de kamer. De partij van de dieren heeft er ook een paar maar kunnen wel hun stem laten horen, en zo hoort dat in een democratisch land ?toch? :)

Normaal is het wel goed uitgedacht vind ik ja, programma's als de donorshow is toch briljante televisie vind ik zelf. Hoe ze dit maken weet ik natuurlijk niet :)

En de kosten, tja er word wel meer geld weggegooid bij die omroepen. Daar hoor je niemand over...

Studenten stemmen -in de regel- op de 'nationale studenten partij' ofzo die ook is opgericht. Partij van de dieren is net zo kansloos, als je aandacht voor dieren wilt ga je maar bij Greenpeace ofzo, daar kun je dan meer en nuttiger werk doen. Democratie is mooi, maar niet als het de bureaucratie alleen maar in de hand werkt.

En een voetnoot, ik bedoel met programmas natuurlijk een partijprogramma. Niet hun tv programmas.
 
Back
Top