Als de dollar valt...

Bedankt Erik , Laat ik het erop houden dat ik op details let. Daarmee kan ik nu concluderen dat de tijdsinterval tussen mijn en jouw post te kort is om te kunnen reageren op jouw.
Daarmee wil ik zeggen dat het dus op Robert is gericht.

Ok, my bad. Mijn excuses.

Misschien had je mijn bericht gelezen en gaf je direct een reactie ;)
 
Economie is/gaat helemaal naar de klote daar.

Bush ging toch ook elk gezin een bepaald bedrag $800.- oid geven, zodat ze dat gingen besteden. En door die bestedingen de economie weer beter zou worden 8P
 
Amerika is alles behalve schuldvrij :P

Paar weken terug dat ze die miljarden injecties kregen vanuit de ECB , ben benieuwd wat voor schuld ze daar aan over gehouden hebben.

En de arabische investeerders in de banken in de US.
 
De schuld van Amerika is op dit moment:
debtiv.gif


http://www.brillig.com/debt_clock/

Waarom heeft Amerika trouwens geld gehad van de ECB, ik heb er niets van gehoord. Of bedoel je dat de ECB geld in de Europese banken heeft gepompt? Of echt een lening aan Amerika?
 
lees t financieele pagina ook altijd. En dit soort dingen boeien gewoon :W. Ik lees alleen erg weinig over bedrijven die handelen in de euro die profijt hebben van die lage dollar. Hoe kan dat? De 1 ze dood is de ander ze brood toch? Ook ik denk dat in een rampscenario als in post 1 dat ze er toch wel direct over gaan denken om de beurs die dag te sluiten.
 
lees t financieele pagina ook altijd. En dit soort dingen boeien gewoon :W. Ik lees alleen erg weinig over bedrijven die handelen in de euro die profijt hebben van die lage dollar. Hoe kan dat?

Is toch makkelijk te verklaren?

Stel jij importeert goed X uit de Verenigde Staten. Je blijft voor dat goed dezelfde prijs betalen in de VS. Je betaalt daar met de US dollar, maar voor diezelfde dollar krijg jij steeds meer Euro's. Je import wordt dus per saldo goedkoper.

Omgekeerd zijn er ook genoeg bedrijven die er last van hebben. Denk aan bloemenexport bijvoorbeeld. Je wordt betaald in US dollar en die blijken na "omwisselen" minder waard.
 
Vastgoed big business?
Dat zei zo'n penthouse wijf ook in de zomer van 2006, die zal nu wel failliet zijn.

Ik weet niet of jij op de hoogte bent van de huidige situatie, maar de amerikaanse huizenmarkt ligt compleet op z'n reet, en commercial real estate komt er binnenkort achteraan.

edit:
commercial real estate = kantoren ect.

Vastgoed is een verkeerde woordkeuze. Ik doel meer op onroerend goed. Dit blijft altijd stabiel.
 
Met die hypotheek crisis ook denk je? Ik zal wel eens cijfers willen zien van de prijzen van huizen 1 jaar terug en nu. In bepaalde gebieden van de VS. Denk dat sommigen daar best zijn gaan huilen.
 
Ik merk het hier zelf ook echt wel in New Orleans. Natuurlijk komt dit ook door katrina. Dit is echter alweer 3/4 jaar geleden. Mensen die het misschien toendertijd goed hadden staan nu echt op de financiele afgrond. Rijke zul je altijd houden. Ik als nederlander koop mij echter geheel scheel hier. Dit komt vooral door de stuffie die maandelijks nog naar mij toekomt.

Als ik bijvoorbeeld een polo hier koop van 40 dollar zeggen de meeste jezus, je hebt veel te veel betaald. Dit overdrijf ik niet. Amerika gaat gewoon kapot en ik zie het hier gebeuren. Echter blijft de arrogantie wel bij de amerikanen. Een amerikaanse collega beweerde laatst nog dat amerika nog steeds het machtigste land is op de wereld en dat ze nog steeds de wereld zouden kunnen overnemen als het zou moeten. Kan je dit misplaatste arrogantie/nationalisme noemen of gewoon onwetendheid?!
 
vooral onwetendheid. Amerikanen denken dat de VS de wereld is. 90% heeft ook geen paspoort omdat ze nooit van hun continent af geweest zijn.

Tegen de tijd dat de dollar ''klapt'' is de wereldeconomie kapot. De dollar is de wereldreserve voor bijna elk land. China en Japan hebben miljarden dollars ingekocht de afgelopen decennia. In theorie heeft China hiermee de macht om de dollar te dumpen op de markt en daarmee een crisis te veroorzaken. Echter snijden ze dan ook in hun eigen vingers.

Je ziet nu ook wel de verschuiving van de investeerders die nu in commodoties investeren i.p.v valuta. De graanprijs bijvoorbeeld is vanaf begin 2008 al met 15% gestegen las ik laatst. De grondstoffen zullen de komende tijd dus alleen maar duurder worden.

normaalgesproken floreert een economie in het laatste zittingsjaar van een president/kabinet. Eerst worden alle bezuinigingen gedaan en het laatste jaar wordt er geoogst, zodat de kiezer alleen het zoete onthoudt.
Wie de nieuwe president(e) wordt van de VS is denk ik bepalend voor de economische toekomst van de VS en ook de wereld. Als het geld wat in die oorlog gepompt wordt weer in de economie gestoken wordt, dan scheelt dat al heel wat. Echter blijft de VS dan nog wel met een miljarden staatsschuld zitten.
 
Is toch makkelijk te verklaren?

Stel jij importeert goed X uit de Verenigde Staten. Je blijft voor dat goed dezelfde prijs betalen in de VS. Je betaalt daar met de US dollar, maar voor diezelfde dollar krijg jij steeds meer Euro's. Je import wordt dus per saldo goedkoper.

Omgekeerd zijn er ook genoeg bedrijven die er last van hebben. Denk aan bloemenexport bijvoorbeeld. Je wordt betaald in US dollar en die blijken na "omwisselen" minder waard.

Lees t nu nog eens goed opnieuw, ik zie juist WEINIG bedrijven die hier van profiteren.
 
als je t niet snap reageer er dan niet op, en volgens mij hoef je echt geen cluedo te spelen of peter r de vries te kijken om te snappen wat ik bedoel hoor :x
 
lees t financieele pagina ook altijd. En dit soort dingen boeien gewoon :W. Ik lees alleen erg weinig over bedrijven die handelen in de euro die profijt hebben van die lage dollar. Hoe kan dat? De 1 ze dood is de ander ze brood toch? Ook ik denk dat in een rampscenario als in post 1 dat ze er toch wel direct over gaan denken om de beurs die dag te sluiten.

"Ik lees alleen erg weinig over bedrijven die handelen in de euro die profijt hebben van die lage dollar". (Valutahandelaren? Of wat bedoel je hier?) Handelen in de Euro. Beetje wazig begrip.

"De 1 ze dood is de ander ze brood toch" ? Ehm. Wat heeft dit in hemelsnaam voor meerwaarde?

De beurs sluiten... Zou kunnen, maar een beurscrash als in de jaren dertig komt echt niet meer voor. Dan zullen er genoeg interventies aan vooraf gaan.
 
Het lijkt me toch duidelijk dat je als internationaal bedrijf handelt met een munt, een pond, jen, roebel, dollar of euro bijv. Sommigen zitten in amerika en handelen in dollars, anderen zitten in zuid frankrijk en handelen met een paar euro's als munt. Als de EURO zo sterk staat moeten toch veel bedrijven daar profijt van hebben lijkt mij, als ze dingen inkopen bij bedrijven die bijvoorbeeld hun kapitaal in dollars hebben. Ik lees vaak dat bedrijven die de dollar als munt hebben dik geld mislopen, maar lees weinig over bedrijven die hier dik geld aan verdienen.
 
Ooit economie 3e klas gehad?
Als het goed is heb je daar geleerd wat de regering doet om binnenlandse handel te beschermen tov het importeren van goederen die ook in NL te verkrijgen zijn.
 
Back
Top