Welke auto zou je kopen voor langere afstanden en als eerste auto??

Kia is anders een echt degelijk merk. Maar in die klasse zou ik zeker de Kia Picanto en de Hunday i10 overwegen. Je krijgt relatief veel auto voor het geld. Zelf ben ik niet echt van fan van de Franse merken, maar ik begreep dat de 108 wel oké was.

Ik/wij zijn zelf ook overgestapt naar de 108.., ben ook geen fan van Franse automobielen maar mijn vrouw dacht daar toch iets anders over.
Ik hoef er gelukkig niet in te rijden was m'n eerste reactie....
Maar ben inmiddels helemaal omgeslagen.., ik laat de dure (in verbruik) BMW staan en pak de Peug 108 Alure van m'n vrouw.
Gewoonweg geweldig..., rijdt best snel met z'n 70 pk. Maar belangrijker is dat het een semiautomaat betreft.
Kan dus via automaat maar ook gewoon schakelen, en daar starts de fun. De 108 Alure heeft gewoon schakelflippers op het stuur :eek:.
Maar ook de rest zoals de achteruitrijcamera werkt perfect. Zeer zuinig gebleken..., ik rij echter niet zoveel met dat mormel maar mijn vrouw wel en die is er inmiddels niet meer uit te slaan. Niet alleen woon/werk verkeer maar ook voor de boodschappen is het de Peug die ze pakt. Maar ook voor de wat langere afstanden is dit ding ideaal hoor. Er zijn natuurlijk meerdere merken die zoiets aanbieden, wellicht is leasen iets voor je? Geen zorgen buiten de brandstofkosten..., die moet men zelf bekostigen.
Ben je voor ongeveer € 220.00 p/m klaar...(vermoed ik)
 
Last edited:
Maar als je later misschien een vrachtwagen rijbewijs wilt gaan halen, word een automaat erg lastig.


Heeft de 208 ook een semi-automaat?? Waarom ik aan de 208 denk.. Is dat het vooral de ideale middenweg voor mij is..

- Dan heb je een super intrieur
- Iets groter dan de 108.
- Iets zwaardere motor 1.2 liter.
- Handig als je een gezin sticht dat je dicht genoeg ruimte hebt voor allemaal.
- Vind de looks van de wagen ook best wel goed.
- Fris uiterlijk.
- Er zijn weinig autos in die klasse die een net zo`n super intrerieur heeft.
 
Je rijbewijs haal je gewoon als schakel uiteraard. Zelf toen geen enkel probleem om te wisselen tussen schakel en automaat.
 
Mijn vrouw rijd een seat Ibiza st 1,2l diesel loopt erg zuinig en ook nog is goedkoop in de wegen belasting , ik zelf rijd een up 1l 75pk versie en daar ben ik weer erg tevreden over , ook op de snelweg staat hij zijn mannetje , goedkoop in de wegenbelasting , verbruik 1 op 15 in de stad voor 10k Kun je al een hele mooie degelijke auto kopen
 
Back
Top