Welke auto?

Weten jullie eigenlijk wel het verschil tussen een G lader en turbo? Turbo is aangedreven dioor middel van de in en uitgaande gassen. G lader staat in verbinding met je krukas.
 
Originally posted by //\\//\\@$t€®
Weten jullie eigenlijk wel het verschil tussen een G lader en turbo? Turbo is aangedreven dioor middel van de in en uitgaande gassen. G lader staat in verbinding met je krukas.

ojah inlaatgassen drijven veel aan he ;)

Turbo: schoepenrad aangedreven door uitlaatgassen
Kompressor: schoepenrad aangedreven door krukas
G-lader: aangedreven door krukas maar het is geen schoepenrad... wat het wel is weet ik nog steeds niet maargoed degene aan wie ik het allemaal gevraagd heb konden het niet uitleggen...

Je doet nu dus wel een beetje stoer alsof jij het wel weet maar leg mij nou eens precies uit hoe het wel werkt...

men zegt dat de druk van buiten --> binnen opgewekt wordt :? bij een turbo/kompressor is dat van binnen --> buiten
 
Originally posted by //\\//\\@$t€®
Weten jullie eigenlijk wel het verschil tussen een G lader en turbo? Turbo is aangedreven dioor middel van de in en uitgaande gassen. G lader staat in verbinding met je krukas.

Oja joh? En inlaat gassen? Alleen op je uitlaat toch, zal wel want ruud begint er ook over :) Maare dat weten wij ja ;)
 
Originally posted by Ruud


ojah inlaatgassen drijven veel aan he ;)

Turbo: schoepenrad aangedreven door uitlaatgassen
Kompressor: schoepenrad aangedreven door krukas
G-lader: aangedreven door krukas maar het is geen schoepenrad... wat het wel is weet ik nog steeds niet maargoed degene aan wie ik het allemaal gevraagd heb konden het niet uitleggen...

Je doet nu dus wel een beetje stoer alsof jij het wel weet maar leg mij nou eens precies uit hoe het wel werkt...

men zegt dat de druk van buiten --> binnen opgewekt wordt :? bij een turbo/kompressor is dat van binnen --> buiten

Misschien heb je hier wat aan:

De G-lader is een zogenaamde spiraalcompressor, waar L. Creux (een fransman) in 1905 patent op legde. Pas in 1989 werd de G-lader in productie genomen door Volkswagen. De beide deksels hebben ieder twee spiraalvormige kamers. De grondplaat van de verdringer, met aan beide zijden 40 mm (G40) of 60 mm (G60). De brede G vormige spiralen, vormt de afsluiting tussen de separaat werkende linker en rechter compressorkamers.

Hoe werkt het?

De aandrijfas van de G-lader wordt via de V-groevenriem door de krukaspoelie aangedreven. De verbinding tussen de aandrijfas en de geleidingsas wordt tot stand gebracht door een tandriem. De gelijkvormige excentrische beweging van de verdringer in het huis wordt door de ex-centers van de aandrijf en de geleidingsas bereikt.Alle spiraalcontouren zijn van afdichtlijsten voorzien, die ook de geleiding in axiale richting verzogen. Door de relatieve lage snelheid tussen de verdringer en het huis is een lange levensduur van de afdichtlijsten gewaarborgd.

Koeling van laadlucht:

De lucht wordt via het luchtfilter door de G-lader aangezogen in de G-lader wordt de luchtstroom versneld, gelijktijdig gecomprimeerd en naar laadluchtkoeler gevoerd.
Na omstandigheden (motor - buitentemperatuur) bereikt de voor gecomprimeerde lucht temperaturen tot ongeveer 150°C voor de laadluchtkoeler. In de laadluchtkoeler wordt de luchttemperatuur verlaagd met ongeveer 55°C (afhankelijk van de omstandigheden). Door de koudere lucht CQ hoge luchtdichtheid komt er meer zuurstof in de verbrandingsruimtes, wat tot een betere cilindervulling en daarmee tot een hoger vermogen leidt. En tevens kans op pingelverschijnselen verkleint.
 
Originally posted by RepoMan


Misschien heb je hier wat aan:

De G-lader is een zogenaamde spiraalcompressor, waar L. Creux (een fransman) in 1905 patent op legde. Pas in 1989 werd de G-lader in productie genomen door Volkswagen. De beide deksels hebben ieder twee spiraalvormige kamers. De grondplaat van de verdringer, met aan beide zijden 40 mm (G40) of 60 mm (G60). De brede G vormige spiralen, vormt de afsluiting tussen de separaat werkende linker en rechter compressorkamers.

Hoe werkt het?

De aandrijfas van de G-lader wordt via de V-groevenriem door de krukaspoelie aangedreven. De verbinding tussen de aandrijfas en de geleidingsas wordt tot stand gebracht door een tandriem. De gelijkvormige excentrische beweging van de verdringer in het huis wordt door de ex-centers van de aandrijf en de geleidingsas bereikt.Alle spiraalcontouren zijn van afdichtlijsten voorzien, die ook de geleiding in axiale richting verzogen. Door de relatieve lage snelheid tussen de verdringer en het huis is een lange levensduur van de afdichtlijsten gewaarborgd.

Koeling van laadlucht:

De lucht wordt via het luchtfilter door de G-lader aangezogen in de G-lader wordt de luchtstroom versneld, gelijktijdig gecomprimeerd en naar laadluchtkoeler gevoerd.
Na omstandigheden (motor - buitentemperatuur) bereikt de voor gecomprimeerde lucht temperaturen tot ongeveer 150°C voor de laadluchtkoeler. In de laadluchtkoeler wordt de luchttemperatuur verlaagd met ongeveer 55°C (afhankelijk van de omstandigheden). Door de koudere lucht CQ hoge luchtdichtheid komt er meer zuurstof in de verbrandingsruimtes, wat tot een betere cilindervulling en daarmee tot een hoger vermogen leidt. En tevens kans op pingelverschijnselen verkleint.
'

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAJA :? 8P

zelfde beweging als een wankelmotor ofzo?? :?
 
laag in aanschaf/onderhoud/benzine/wegenbelasting?
zo'n 3000 gt is wel leuk, maar wegenbelasting, argh, maar anders echt cool, elektronisch verstelbare spoilers/vering heel veel elektrische hebbedingetjes, 4 wiel stuur en aandrijving
motor is niet eens heel gek gevoelig, elektriciteit wel.
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Vlammen voor weinig? Hmm een 309 is best duur en moeilijk te vinden.

Als je echt voor weinig hard wilt rijden koop je een Kadett GSi 16v...

en als je ook voor weinig jezelf hartstikke dood wilt rijden dan koop ook een kadett gsi ,wegligging is namelijk zeer slecht :S
en kadett 16v is ook nog steeds zeer traag :D,ik ben nu ook stilletjes aan opzoek naar een nieuwe oto nu was de planning om natuurlijk wel iets snellers te kopen als die 309 maarja vindt dat maar ffkes voor niet al te veel geld, toyota mr2 (mk2) is wel vet alleen wel stuk trager al die 309 kwam ik achter dus helaas :D(rewd) maybe crx vtec ?
 
maarrem ik raad aan een 209 gti wel de 1.9 want die rulen ,als je helemaal snel wilt zijn regel dan via de club een 205 met mi16 blok dan blaas je echt ziek hard ,en corrado g60 is ook leuk speelgoed g-lader er af slopen en wegbrengen naar GPS en dan een mooie gereviseerde en bijgewerkte terugkopen heb je al gauw 30 pktjes meer :D
 
Mwaah 150 pk is toch best rap hoor...

En met een MI16 blok, dan rammelt zo'n 205 toch helemaal uit elkaar?

Beter een Corsa A met een 2.0liter 16v blok..:D
 
als je echt hard wil en cash hebt voor onderhoudskosten:

LANCIA DELTA HF INTEGRALE

;) dit ding gaat vet maar is wel duur in onderhoud
 
Er rijdt hierzo nu dus een soort 4X4 idee maar dan heel klein... lijkt beetje op een wagon R ofzo maar dan meer off road... ik vind hem wel mooi maar weet dus echt niet wat voor merk of model het is... iemand ?
 
Back
Top