//\\//\\@$t€®
Ik ben altijd GEIL!!
Weten jullie eigenlijk wel het verschil tussen een G lader en turbo? Turbo is aangedreven dioor middel van de in en uitgaande gassen. G lader staat in verbinding met je krukas.
Originally posted by //\\//\\@$t€®
Weten jullie eigenlijk wel het verschil tussen een G lader en turbo? Turbo is aangedreven dioor middel van de in en uitgaande gassen. G lader staat in verbinding met je krukas.
Originally posted by //\\//\\@$t€®
Weten jullie eigenlijk wel het verschil tussen een G lader en turbo? Turbo is aangedreven dioor middel van de in en uitgaande gassen. G lader staat in verbinding met je krukas.
Originally posted by Ruud
ojah inlaatgassen drijven veel aan he
Turbo: schoepenrad aangedreven door uitlaatgassen
Kompressor: schoepenrad aangedreven door krukas
G-lader: aangedreven door krukas maar het is geen schoepenrad... wat het wel is weet ik nog steeds niet maargoed degene aan wie ik het allemaal gevraagd heb konden het niet uitleggen...
Je doet nu dus wel een beetje stoer alsof jij het wel weet maar leg mij nou eens precies uit hoe het wel werkt...
men zegt dat de druk van buiten --> binnen opgewekt wordt :? bij een turbo/kompressor is dat van binnen --> buiten
Originally posted by Arne@Piaggio
VR6 ja, kun je meteen een goede relatie met de Volkswagen dealer opbouwen :'(
'Originally posted by RepoMan
Misschien heb je hier wat aan:
De G-lader is een zogenaamde spiraalcompressor, waar L. Creux (een fransman) in 1905 patent op legde. Pas in 1989 werd de G-lader in productie genomen door Volkswagen. De beide deksels hebben ieder twee spiraalvormige kamers. De grondplaat van de verdringer, met aan beide zijden 40 mm (G40) of 60 mm (G60). De brede G vormige spiralen, vormt de afsluiting tussen de separaat werkende linker en rechter compressorkamers.
Hoe werkt het?
De aandrijfas van de G-lader wordt via de V-groevenriem door de krukaspoelie aangedreven. De verbinding tussen de aandrijfas en de geleidingsas wordt tot stand gebracht door een tandriem. De gelijkvormige excentrische beweging van de verdringer in het huis wordt door de ex-centers van de aandrijf en de geleidingsas bereikt.Alle spiraalcontouren zijn van afdichtlijsten voorzien, die ook de geleiding in axiale richting verzogen. Door de relatieve lage snelheid tussen de verdringer en het huis is een lange levensduur van de afdichtlijsten gewaarborgd.
Koeling van laadlucht:
De lucht wordt via het luchtfilter door de G-lader aangezogen in de G-lader wordt de luchtstroom versneld, gelijktijdig gecomprimeerd en naar laadluchtkoeler gevoerd.
Na omstandigheden (motor - buitentemperatuur) bereikt de voor gecomprimeerde lucht temperaturen tot ongeveer 150°C voor de laadluchtkoeler. In de laadluchtkoeler wordt de luchttemperatuur verlaagd met ongeveer 55°C (afhankelijk van de omstandigheden). Door de koudere lucht CQ hoge luchtdichtheid komt er meer zuurstof in de verbrandingsruimtes, wat tot een betere cilindervulling en daarmee tot een hoger vermogen leidt. En tevens kans op pingelverschijnselen verkleint.
Originally posted by Ruud
'
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAJA :? 8P
zelfde beweging als een wankelmotor ofzo?? :?
Originally posted by Arne@Piaggio
Vlammen voor weinig? Hmm een 309 is best duur en moeilijk te vinden.
Als je echt voor weinig hard wilt rijden koop je een Kadett GSi 16v...
Originally posted by nicolas
Peugeot 406 coupé 2.0 met veel kilometers moet kunnen
Originally posted by JeroenRs50
als je echt hard wil en cash hebt voor onderhoudskosten:
LANCIA DELTA HF INTEGRALE
dit ding gaat vet maar is wel duur in onderhoud