Piaggio zip 4-takt hapert als hij warm is.

  • Thread starter Deleted member 71553
  • Start date
D

Deleted member 71553

Guest
Mijn piaggio zip 4-takt hapert als hij warm is.

Als ik net weg rij rijdt hij gewoon normaal, maar zodra ik een tijdje heb gereden gaat hij haperen en rijdt hij 10 km/u zachter.
Dit probleem heb ik niet altijd al gehad. Scooterzaak zei in eerste instantie dat het kwam omdat ik een tijdje E10 heb getankt ipv E5 en hebben mijn gasschuif vervangen en carb schoongemaakt. Dit verbeterde het probleem, maar het is verre weg van opgelost.

Piaggio Zip Snor 4t 2015
KM stand: 15.000
 
Advertisement - register to remove this

Ja, kleppen zijn ook opnieuw gesteld. Helaas nogsteeds hetzelfde probleem
 
Wellicht is je carburateur toch inwendig aangetast, ondanks het reinigen. Er kan namelijk evengoed wat verstopping zitten in een kanaaltje. Hebben ze je carburateur destijds ultrasoon gereinigd of gewoon met de hand? Je geeft overigens wel aan dat dit al wat verbeterde, ik zou hem nogmaals helemaal laten reinigen of zelf reinigen en als het probleem zich dan nog voor doet, kijken voor een goede imitatie carburateur en anders een originele. Ook adviseer ik je om tijdelijk ff te rijden met 5in1 of e10 cleaner additief. Wellicht heeft die E10 meer schade aangericht inwendig dan alleen maar je carburateur. Je kleppen kunnen ook zwaar verkoold zijn geraakt.
 
Back
Top