Van mij mogen ze, zolang ik sinds de nieuwe E4 2takt nu wettelijke kan aantonen dat deze gewoon de weg op magNiemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
Niemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
Die hypocriete milieu hippies begrijpen helemaal niets van milieu. Ik kan namelijk nog wel tien andere dingen opnoemen die veel vervuildender zijn dan alleen 2takt/co2/uitstoot en waarbij politiek/overheid ook gewoon de oogjes even dichtknijpt...
+1Word helemaal ziek van die lui met het geitenwollensokken politieke geouwehoer! Wanneer wordt men nou eindelijk is wakker?
Lijkt er meer op dat de fietserslobby weer eens wat de wereld in geduwd heeft zonder stil te staan bij de gevolgen wat hier uit voortvloeit!
Met z'n allen lekker de weg op joh! A-klasse, B klasse en niet te vergeten de snelle E-bike met zowel een geel als blauw kenteken.
Slachtoffers zijn er inmiddels dus al genoeg gevallen van dit absurde en halsstarig gedrag en besluit!
Verschillende keren al in het nieuws geweest met vooral de snelle E fietsers die de rijbaan op moeten met net aan 45 echte km's.
Op de 50 km wegen waar de bromscooters en E bikes mogen komen die toch wel de 53/45 km kunnen halen is de angst groot.
Zeker als men in de vroege uren naar het werk en/of school moet...
Men wordt dan al gauw vogelvrij verklaard door medeweggebruikers op 4 wielen is mijn ervaring.
Die mening deel ik wat wel blijkt uit post #5!
Maar hier zijn een hoop eurotjes mee gemoeid wat natuurlijk weer een negatief effect heeft op de economie!
En dat is natuurlijk ''not done'' , deze lieden hebben tot 2030 de tijd.....
Daar ga je toch van tandenknarsen lijkt me!
Tjonge, jonge, gaan we ongewild toch de politieke kant weer op!
Die 2 takt word heus wel uitgebannen maar geef ons allen dan ook de tijd tot 2030 ofso…
Asbest vrij moet in 2023 een feit zijn in heel Holland en dat zie ik ook niet 1.2.3. gebeuren!
Nog maar te zwijgen over de oude gietijzeren en asbest gasleidingen die inmiddels aan het vergaan zijn.
30 jaar de tijd gehad maar men gaat pas over tot actie als er echt stront aan de knikker is!
Omgekeerde wereld en daar kraait geen haan naar! Ook weer een money en economische kwestie.
En ik spreek uit ervaring, want heb 25 jaar geleden in sommige grote steden voor de rijkere woningbouwtjes een hoop shit moeten verwijderen. Heden ten dage is het dus nog steeds hetzelfde geleuter en stelt men dit elke keer uit met alle gevolgen van dien.
Ben eigenlijk op zoek naar een leuke Benelli 491 of iets wat hierop lijkt met euro4. @ Floris als je hier wat info/link over hebt dan hoor ik 't graag.
Ik ben nog van de old skool Minarelli
Niemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
Dat gaat denk ik niet gebeuren.. Ik snap niet dat die uberhaupt al te koop zijn.. Aangezien verkoop van 2-takt eigenlijk al aan bannen was gelegd.
Uhhh...????Foto!!!
Nou mensen, hier even een update v.w.b. mijn nieuwe SR-50 E4 versie.
Het duurde wat langer dan verwacht omdat ik specifiek de Zwart/Rode variant wilde hebben.
Levertijd was bijna 4 weken langer als normaal!? (prijs is exorbitant hoog vind ik)
Maar goed, voor de rest geen klachten v.w.b. de Aprilia qua looks en uitstraling.
Qua motor is er ook bijna geen verschil t.o. de euro 3 versie.
Sterker nog, qua carburateur-afstelling is het gewoon hetzelfde....
17,5 Carb met maatje 53 als hoofdsproeier....
Enige is dat deze voorzien wordt van magneetventielen voor het inlaatsysteem.
Luchtfilter is the same, net zoals het sas en/of secundaire luchtsysteem i.c.m. de uitlaat en katalysator.
Begrenzers welke aanwezig zijn, behelst de variateur, uitlaat, luchtfilter en de ECU.
Tot nu toe heb ik alleen de mechanische begrenzers verwijdert en de sproeier naar maatje 58 gebracht.
Op zich loopt dit niet verkeerd maar de power ontbreekt een beetje.
De originele uitlaat is nog aanwezig en ik ben ook van plan om dit zo te laten.
Puur om het feit dat ik dan veel te veel moet weghalen en eigenlijk is me dat teveel werk.
De scoot wordt nog steeds ingereden en zodra de 500 km wordt bereikt ga ik me verdiepen in het elektronische gedeelte qua ontgrenzen. Heb zelf niet veel tijd maar mijn zoon doet dapper mee gelukkig.
Tot nu toe is het een geweldig ding wat iets meer dan 60 km rijdt i.c.m. de standaard uitlaat.
Wegligging is erg goed zoals ook de rest van de scoot, remmen gaat subliem dus ook daar geen klachten.
Verdere info volgt v.w.b. het kastje....., ben benieuwd of het klopt wat in de link (post#37) te zien is.
Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel benzine het ding verbruikt...
Zwart groene NRG MC2 2 takt snelle uitlaat en goede afstelling. Mis m nog, toen hadden fietsers en bromfietsen van rechts nog geen voorrang.
Afloop lijkt mij duidelijk
Zwart groene NRG MC2 2 takt snelle uitlaat en goede afstelling. Mis m nog, toen hadden fietsers en bromfietsen van rechts nog geen voorrang.
Aangezien de afloop niet duidelijk was hier de uitleg:
Als ik een 12 dagen later uit die straat van rechts was gekomen had ik voorrang gehad en was mijn NRG heel gebleven.
Dan moet je wel even je quote aanpassen...Ik heb van de week een Runner RST gekocht van 2013 , 2-takt ... dus mag alle Milieu Zone`s in .
Ga er een Dikke Straat Scooter van maken , wolf in schaapskleren zeg maar . ( van buiten geheel standaard ).
Ik ben klaar met de Speedfight 3 , 2-takt Lc van 2011 , Scooter is geheel nieuw opgebouwd ,en rijd waanzinnig ,
nu wil ik een stapje verder , vandaar de Runner.