Stel de scooter sterft uit (als nieuw te koop is) en aanbod in 2dehandse zijn erg beperkt welke keuze zou je maken?

Bas

Administrator
Staff member
Niemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
 

arkAC

Active Member
Niemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
Van mij mogen ze, zolang ik sinds de nieuwe E4 2takt nu wettelijke kan aantonen dat deze gewoon de weg op mag :cool:

Vraag me wel af hoe politie denkt te controleren of jouw 2takt emissie waardig is. Hoewel met een WOK is dat zo gepiept natuurlijk. E1, E2 staat immers in je blok ID. Daarom komt die schredder vast wel nog wel van pas voor mijn oude 2takt blokjes in de schuur. Bovendoen stikt het nog steeds van de rollerbanken en controles. Heksenjacht?

Die hypocriete milieu hippies begrijpen helemaal niets van milieu. Ik kan namelijk nog wel tien andere dingen opnoemen die veel vervuildender zijn dan alleen 2takt/co2/uitstoot en waarbij politiek/overheid ook gewoon de oogjes even dichtknijpt...
 
Last edited:

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Niemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
Word helemaal ziek van die lui met het geitenwollensokken politieke geouwehoer! Wanneer wordt men nou eindelijk is wakker?
Lijkt er meer op dat de fietserslobby weer eens wat de wereld in geduwd heeft zonder stil te staan bij de gevolgen wat hier uit voortvloeit!
Met z'n allen lekker de weg op joh! A-klasse, B klasse en niet te vergeten de snelle E-bike met zowel een geel als blauw kenteken.

Slachtoffers zijn er inmiddels dus al genoeg gevallen van dit absurde en halsstarig gedrag en besluit!
Verschillende keren al in het nieuws geweest met vooral de snelle E fietsers die de rijbaan op moeten met net aan 45 echte km's.
Op de 50 km wegen waar de bromscooters en E bikes mogen komen die toch wel de 53/45 km kunnen halen is de angst groot.
Zeker als men in de vroege uren naar het werk en/of school moet...
Men wordt dan al gauw vogelvrij verklaard door medeweggebruikers op 4 wielen is mijn ervaring.

Die hypocriete milieu hippies begrijpen helemaal niets van milieu. Ik kan namelijk nog wel tien andere dingen opnoemen die veel vervuildender zijn dan alleen 2takt/co2/uitstoot en waarbij politiek/overheid ook gewoon de oogjes even dichtknijpt...
Die mening deel ik wat wel blijkt uit post #5!
Maar hier zijn een hoop eurotjes mee gemoeid wat natuurlijk weer een negatief effect heeft op de economie!
En dat is natuurlijk ''not done'' , deze lieden hebben tot 2030 de tijd.....
Daar ga je toch van tandenknarsen lijkt me!

Tjonge, jonge, gaan we ongewild toch de politieke kant weer op!
Die 2 takt word heus wel uitgebannen maar geef ons allen dan ook de tijd tot 2030 ofso…
Asbest vrij moet in 2023 een feit zijn in heel Holland en dat zie ik ook niet 1.2.3. gebeuren!

Nog maar te zwijgen over de oude gietijzeren en asbest gasleidingen die inmiddels aan het vergaan zijn.
30 jaar de tijd gehad maar men gaat pas over tot actie als er echt stront aan de knikker is!
Omgekeerde wereld en daar kraait geen haan naar! Ook weer een money en economische kwestie.

En ik spreek uit ervaring, want heb 25 jaar geleden in sommige grote steden voor de rijkere woningbouwtjes een hoop shit moeten verwijderen. Heden ten dage is het dus nog steeds hetzelfde geleuter en stelt men dit elke keer uit met alle gevolgen van dien.
 

arkAC

Active Member
Word helemaal ziek van die lui met het geitenwollensokken politieke geouwehoer! Wanneer wordt men nou eindelijk is wakker?
Lijkt er meer op dat de fietserslobby weer eens wat de wereld in geduwd heeft zonder stil te staan bij de gevolgen wat hier uit voortvloeit!
Met z'n allen lekker de weg op joh! A-klasse, B klasse en niet te vergeten de snelle E-bike met zowel een geel als blauw kenteken.

Slachtoffers zijn er inmiddels dus al genoeg gevallen van dit absurde en halsstarig gedrag en besluit!
Verschillende keren al in het nieuws geweest met vooral de snelle E fietsers die de rijbaan op moeten met net aan 45 echte km's.
Op de 50 km wegen waar de bromscooters en E bikes mogen komen die toch wel de 53/45 km kunnen halen is de angst groot.
Zeker als men in de vroege uren naar het werk en/of school moet...
Men wordt dan al gauw vogelvrij verklaard door medeweggebruikers op 4 wielen is mijn ervaring.



Die mening deel ik wat wel blijkt uit post #5!
Maar hier zijn een hoop eurotjes mee gemoeid wat natuurlijk weer een negatief effect heeft op de economie!
En dat is natuurlijk ''not done'' , deze lieden hebben tot 2030 de tijd.....
Daar ga je toch van tandenknarsen lijkt me!

Tjonge, jonge, gaan we ongewild toch de politieke kant weer op!
Die 2 takt word heus wel uitgebannen maar geef ons allen dan ook de tijd tot 2030 ofso…
Asbest vrij moet in 2023 een feit zijn in heel Holland en dat zie ik ook niet 1.2.3. gebeuren!

Nog maar te zwijgen over de oude gietijzeren en asbest gasleidingen die inmiddels aan het vergaan zijn.
30 jaar de tijd gehad maar men gaat pas over tot actie als er echt stront aan de knikker is!
Omgekeerde wereld en daar kraait geen haan naar! Ook weer een money en economische kwestie.

En ik spreek uit ervaring, want heb 25 jaar geleden in sommige grote steden voor de rijkere woningbouwtjes een hoop shit moeten verwijderen. Heden ten dage is het dus nog steeds hetzelfde geleuter en stelt men dit elke keer uit met alle gevolgen van dien.
+1

Vraag me ook telkens af waar al die bij elkaar geharkte poen uit massaal uitgedeelde WOK-jes heengaat. Soort legitieme strijkstok waarvan de helft vd opbrengsten zeker naar nog meer onzinnige groene projecten gaat als bijvoorbeeld overbodig plastic verwijderen uit 1 of andere subtropisch baai in de Stille Zuidzee. Ja in dat soort onzin is NL verdomd goed. Dit soort zogenaamde innovative projecten zijn uiteindelijk peperduur en ik als 2takt rijder heb nul komma nul belang in dergelijke onzin. Komt bij dat politiek/EU mannetjes in pak en das daar in Brussel er echt niet voor voor mij met m'n 2takt zitten maar feitelijk gewoon om poen te scheppen. Met 'poen scheppen' opzich is niets mis maar wel als hieruit onzinnige maatregelen voortkomen die per saldo alleen de mensen aan een lange vergadertafel ten goede komen.

Een peloton wielrenners dat op zondag +60kmu langs je gezicht scheert vinden we schijbaar ook prima in dit land. Op een gemiddeld doordeweekse dag in een rij van 30 bij een kassa staan wachten o_O kan trouwens ook behoorlijk milieuvervuilend werken. En zo zijn er nog twintig andere milieuvervuilende dingen op te noemen die veel vervelender zijn dan alleen een 2takt. Dus ik snap werkelijk de hele noodzaak voor het uitbannen ervan niet.

Excuse voor de Offtopic maar dat is met dit onderwerp (2takt/milieu) volgens mij onvermijdelijk.
 
Last edited:

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Ben eigenlijk op zoek naar een leuke Benelli 491 of iets wat hierop lijkt met euro4. @ Floris als je hier wat info/link over hebt dan hoor ik 't graag.
Ik ben nog van de old skool Minarelli :)
Nope, ben ik nog niet tegengekomen man...
Vermoed dat jij de Benelli 491 RR GP bedoelt, dit was een zeer mooie scooter met een origineel Horizontaal Minarelli lang motorblok.
Nostalgie helaas, want 2002 was het laatste bouwjaar als ik me niet vergis.
Daarna ging het snel bergafwaarts met Benelli, de 49X vond ik wel wat hebben en waarschijnlijk past er ook wel een subframe en lang motorblok onder maar een euro 4 zal het nooit meer worden ben ik bang. Hooguit E1/E2 hoezeer mij dit ook tegen de borst stuit zal het vlammetje niet meer oplichten. Eurokit gaf het al aan dat het 50cc gebeuren totaal van de kaart verdwenen is bij Benelli.

Maar goed, daarentegen staat wel de rest te wachten op een mooie opkomst qua 2 takt motoren.
Hoofdzakelijk betreft het meeste van deze nieuwe 50cc E4 scooter Piaggio motorblokken. ook de schakelvarianten van Pia.
Nieuwe Derbi GP1 is er ook al in een E4 variant met uiteraard een Pia blok.

Idem v.w.b. old skool Minarelli....
..lol!
 

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Niemand bang dat er sowieso vanuit een mileubeweging straks een initatief komt om alle 2-takt uit te bannen?
Dat gaat denk ik niet gebeuren.. Ik snap niet dat die uberhaupt al te koop zijn.. Aangezien verkoop van 2-takt eigenlijk al aan bannen was gelegd.
 

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Dat gaat denk ik niet gebeuren.. Ik snap niet dat die uberhaupt al te koop zijn.. Aangezien verkoop van 2-takt eigenlijk al aan bannen was gelegd.
Dat is zeer zeker waar, soms haal ik wel is wat kleine onderdelen bij verschillende lokale scooterwinkels in mijn hometown.
In 2017 was het aanbod bij sommige nog redelijk te noemen vanwege de overgang die met een jaar verlengd werd.
(dit was alleen mogelijk met een E3 scooter wat ik heb begrepen)
Eind 2018 was er geen nieuwe 2 takt scooter meer te bekennen..., ja nog wel 2e handjes maar die wilde niemand meer hebben natuurlijk.

Alleen maar 4 takt verkrijgbaar in verschillende smaken, 2 klepper, 3 en/of 4 klepper van Sym, Peugeot, Kymco, Honda, Vespa, Piaggio en Yamaha. En nog een legio van andere fabrikanten zoals: Baotian, Znen, Lifan en nog enkele andere.
Semi-injectie, half-injectie en/of volledig injectie maar gelukkig ook nog gewoon met een simpele CVK carburateur, hierdoor raakten de mensen nogal van de kaart :eek:, en kozen massaal nog voor de simpele versie totdat deze ook ineens van het toneel verdwenen was.

Maar goed blijkbaar hebben sommige fabrikanten besloten om toch een E4-2 takt te ontwikkelen.
Het ''hoe en waarom'' kan me echter gestolen worden, ik en zeer vele met mij zijn uitermate tevreden dat er teruggeschopt wordt.
Cultuurbarbaren zijn het! :innocent:
Formule 1 is immers ook weer terug op Zandvoort, en de 2 takt dagen op de TT in Assen is in 2019 ook enorm toegenomen, weliswaar alleen de 125 en 250 cc klasse maar dit kan dus ook zomaar blijkbaar.

Die hypocriete milieu hippies (arkAC, lol) zijn dus gelukkig niet zo georganiseerd als we dachten.., ik heb ze daar (Zandvoort & Assen) in ieder geval niet gespot. Zaten waarschijnlijk allemaal op elkaar gepakt in Amsterdam en konden ze het niet eens worden wie nou waar heen ging om het (belachelijke) standpunt te verdedigen. Om nog maar te zwijgen van de extra vluchten die van Schiphol, Rotterdam Airport en Groningen er jaarlijks bijkomen, ook in de nachtelijke uren maar dat is ook geen probleem hoor!
Ik heb in ieder geval flink genoten v.w.b. Assen en Zandvoort en de rest wat er omheen hangt.
En dat ga ik uiteraard ook doen met mijn nieuwe E4-2T scooter kan ik jullie verklappen!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this
Top