Hoe valt dit te rechtvaardigen !?

hebo-aeroxje

Proud member
Verdonk wordt besmeurd met ketchup, en de daders moeten 11 dagen in de bak zitten en haar kleren vergoedden.

Een jongen die ik ken zat aan de bar in een kroeg zijn biertje te drinken, toen er zonder enige aanleiding een gozer aan kwam die een kapot bierglas in zijn gezicht drukte met als resultaat: Voor de rest van zijn leven grote littekens op zijn gezicht. Hoe kwam de dader eraf? 500 gulden boete en wat uurtjes dienstverlening.

Volgens mij is een belangrijk, heel belangrijk aspect van onze maatschappij het gelijkheidsbeginsel, maar hoe kan het dan dat daders zo verschillend worden bestraft, aan de hand van de persoon wie er wat is aangedaan?

Alle mensen zijn toch gelijk? Of je nu Balkenende of mijn buurjongen van 20 doodschiet, de straf moet naar mijn idee voor beiden hetzelfde zijn, maar ik denk dat dat wel nooit zal gebeuren! Hoe denken jullie hier over?
 
Advertisement - register to remove this

Het doodschieten van balkenende zou theoretish gezien een grotere impact hebben op de samenleving , als het doodschieten van je buurjongen
Dat is het hele eieren eten
Hoewel t grote onzin is.
 
Gijs said:
Het doodschieten van balkenende zou theoretish gezien een grotere impact hebben op de samenleving , als het doodschieten van je buurjongen
Dat is het hele eieren eten
Hoewel t grote onzin is.

Maar als je dan naar de vergelijking van ketchup gooien - bierglas in het gezicht drukken klopt dat eigenlijk niet ;)
 
maar ja vergeet neit dat de media alles groter maakt dan het is. en rechters zijn ook beinvloedbaar. maar ja wat doe je er tegen he...
 
Maar ik vind dat je als minister democratisch gekozen bent en dus de stem van het volk vertegenwoordigt (tot op zekere hoogtes) Als je dan al niet voor je standpunt uit mag komen en dus beleid kan voeren kan de democratie net zo goed weggegooid worden.
Maar de straf die de bierglas figuur heeft gekregen is voor mijn part veels te laag.
 
Van mij hadden die ketchup gooiende kraakfeestwijven meer gevangenisstraf mogen krijgen. En die bierfles kerel een half jaar ofzo, de straffen zijn veel te laag in dit land.
 
Daar ben ik het mee eens, de straffen zijn in Nederland te laag en dan bedoel k te kort, te soft, te simpel.. Alles gaat via het boekje in Nederland.. Neem amerika dat zijn pas gevangenissen waar je niet wilt komen.. in nederland is dat anders, daar wil elke zwerver wel zitten.. met tv e.d..
 
Ketchup geval krijgt ook veel meer publiciteit, iedereen zou erover praten als ze er niets aan zouden doen. Bierglas geval is een incident waar niemand dan de mensen uit de directe omgeving naar om zou kijken. Daar spelen ze dan weer mooi op in.
Daniel@NRG said:
Van mij hadden die ketchup gooiende kraakfeestwijven meer gevangenisstraf mogen krijgen. En die bierfles kerel een half jaar ofzo, de straffen zijn veel te laag in dit land.
Dat is dan wel weer krom, want waarschijnlijk vind je de boetes voor kleinere feiten veels te hoog. Maar desalniettemin vind ik ook dat de straffen op het verminken van personen vooral in dit bierglas verhaal veels te laag is. Die gozer is voor het leven gedupeert..
 
mmzz vind het minder erg als ze harry poter van ze kroon afschieten dan dat ze me buurjonge neer schieten :p
 
De overheid moet toch een beetje een standpunt maken.
Als ze ketchupgooiers ook de in Nederlands geldende norm van ongeveer 500 euro boete en een paar uurtjes werken zouden krijgen, zo binnen de korste keren het hele binnenhof vol met ketchup liggen.
Na die moord op Pim zijn ze vrij fel wat betreft overtredingen jegens politica (w00t! Moeilijke woorden!).

Je hebt gelijk dat gelijkwaardige overtredingen gelijkwaardig bestraft zouden moeten worden. En men heeft idd ook groot gelijk dat de straffen in Nederland gewoon lachwekkend zijn. Maja.. als je er wat aan wilt doen.. wordt je doodgeschoten :rolleyes: :(
 
Iedereen gelijk voor de wet? Helemaal niet!! Maar ja, kun je er iets aan doen? Nee.
Beter leren we er allemaal mee leven denk ik, anders pieker je jezelf een ongeluk.
Vind zelf ook dat de straffen in Nederland (ook de zwaardere feiten zoals moord) te licht bestraft worden!
België heeft nog iets hardere straffen, maar die zijn imo nog te mild. De reden hiervoor is simpel: hogere straffen = langere gevangenisstraf = meer gevangenissen nodig (zitten nu al overvol, daarom alternatieve straffen :| ) = meer kosten.
Alles draait om geld, hoe je het nu keert of draait.

Als dat wijf nog veel zeikt over die ketchup over haar kleren, doe ik haar een fles met plastic en al op eten!

Over dat verminken van die kerel: heel trieste zaak, je gaat ff op stap en je draagt de gevolgen voor de rest van je leven...
 
Gewoon de wetten zoals in de VS handhaven. Levenslang is levenslang ! Vind ik dan. Niet 3 tot 6 jaar voor iemand vermoorden :?. De dader kan dan altijd nog een nieuw leven opbouwen.
Ik vind het nergens op slaan ! Als hij iemand verminkt, dan moet justitie de dader verminken zo simpel zie ik het :)

Wellicht niet eerlijk, maar het is leven is sowieso niet eerlijk :+
 
Ik vind in ieder geval dat ze kinderpedo's ed moeten casteren of gewoon dood moeten maken . die lui zijn ziek.
(gekke)Moordernaars mogen ook wel dood want daar heb je ook niks meer aan en tbs kost alleen maar geld.
En voor andere redelijk heftige vergrijpen gewoon goeie celstraffen uitdelen.
 
Back
Top