Jullie setups! Stage6 Cup rijders!

Kun je in Oss af en toe ook gewoon rijden met je scooter?

als je hem opbouwt om van de supermarkt naar de kroeg te rijden hou het dan gewoon bij een DR..

of doelde je meer op het feit, dat je wel is een testrondje wilt gaan maken?

als je hem opbouwt om van de supermarkt naar de kroeg te rijden hou het dan gewoon bij een DR..

of doelde je meer op het feit, dat je wel is een testrondje wilt gaan maken?

DR?

En ik doelde op dat testrondje ja. Maar ik ben niet van plan om meteen een scooter met Stage6 cup setup te gaan halen en dan test rondje te gaan rijden. Ik ga eerst een scooter halen die een beetje getuned is. En dan eerst daarmee gaan rijden. En als het me bevalt dan ga ik wat verder.

Dat is geen wijze beslissing. Vooral omdat heel veel Stage6 onderdelen verplicht zijn als krukas, uitlaat, cilinder, carburator, koppeling + koppelingshuis etc.

Daarbij komt dat de meeste 'getunede' scooters als sprintprojecten zijn bedoeld en dus een volledig foute vermogensafgifte hebben (piekvermogen) ipv een mooie vlakke curve waarbij je lekker mee uit de bocht kan komen...

gewoon een stage6 kit nemen en dan niet tune
maar ik kom elke avond in den bosch misschien moet je een keer mee thuis komen kijken .
maar als ik jouw was zou ik gewoon een keer meerijden naar een race je kunt vast en zeker een keer meerijden met johan. die woont in empel
ofzo !??

waarom moet ik nou weer iedereen kennen volgens jou?:P

maar idd als je al een langere tijd met scooters bezig bent heb je een grote kans dat je mij kent

Maar ik bedoel, ik wil zeg maar een Scooter die een beetje vermogen heeft. Want kijk, als ik er niks van bak, dan heb ik een stage6 cup scooter voor niks. Ik wil eerst kijken of ik wel een beetje kan racen.

@Johan:ehm... Ik denk dat ik jou niet ken. Aangezien ik pas 13 ben en pas sinds een jaar echt in scooters geinteresseerd ben.

Maar ik bedoel, ik wil zeg maar een Scooter die een beetje vermogen heeft. Want kijk, als ik er niks van bak, dan heb ik een stage6 cup scooter voor niks. Ik wil eerst kijken of ik wel een beetje kan racen.

@twan: Dat zou ik zeker een keer willen doen. :P

hoezo er niets van bakt? je begint onderaan dat heeft iedereen moeten doen, al doende leert men zeggen 'ze' weleens

Yankovic..? is pitbike niks voor je..;)
is redelijk goedkoop !!
Haha, das toevallig; zit net hier op mijn werk beetje het forum te lezen en zie zijn topic over 'Duidelijkheid' waarin ie aangeeft hoeveel ie uit kan/wil geven.

Dacht toen; als ie wil racen, ECHT racen met schakelen en al +ralf+ , waarom gaat ie dan geen pitbike racen.
Goed te betalen op 4 taktjes

iig beter dan scooter, en ik weet zn postuur niet, maar voor de gemiddelde 13 jarige qua gewicht en rijdbaarheid ook beter..

schijt hebben als je er niks van bakt... ik bakte er mijn eerste race ook niks van en het gaat steeds beter zolang je het leuk vind om te rijden blijf je ook rijden.. in de stage6cup is het helemaal niet erg, het is eigenlijk een beetje speciaal voor beginnerss..

we organiseren ook vaak trainigkjes (wel in a'dam) als je wilt mag jij wel een rondje knallen op mijn brommerr m'n kappen zien er tog niet uit

alleen mijn laarzen zijn maat 45 handschoenen xxxl en pak maat 56 :P

Ik heet in het echt Kenny. Ja ik weet er is al een Kenny op het forum. Maar zo heet ik ook. Maar Pitbikes he... ehmm.. Hoe duur zal dat ong dan zijn. In dat andere topic, stond dat je ong. 4k nodig had als je wou gaan racen in Stage6cup.

Ehmm... op de site van SBO. Staat dat je een basis kit en een full kit kan halen. Maar de full kit zie ik nergens.

Last edited:
full kit wordt volgens mij ook niet meer geleverd.. tenminste dat dacht ik!

pitbike is wel relatief goedkoop! anders moet je robin / robinho hier op t forum ff vragen of hij je er wat over kan vertellen!
op de race adam zei 1 v/d pitbikers tegen mij dat hij ze pitbik -10 voor 600 had gekocht en daar nog een paar 100 euro had ingestoken en klaar! zeg 1000 voor ze machine
pak 270 ( stage 6 ;) )
banden 1 setje 90
vering... ??

dan ben je al redelijk opweg!

De full & Base-kit worden inderdaad niet meer uitgeleverd via Scootertuning.net...

Ik denk dat pitbiken echt een leuke optie is.. kost geen drol, gaat never stuk (als je hem niet kromvalt), bijna geen onderhoud (enkel benzine & olie), en 300% fun!!

(ik zou er echter nooit op kunnen rijden, omdat mijn hart pas begint te kloppen boven de 13.500 toeren :))

De basis-kit van Stage6 wordt ook niet meer geleverd?

En mag je in Stage6cup maximaal 50cc hebben of 70cc?

Hmm... Pitbike lijkt me wel leuk. Maar Stage6cup lijkt me toch beter..

Maar die pitbikes van 600, zijn dat geen chinese troep dingen?

De basis-kit van Stage6 wordt ook niet meer geleverd?

En mag je in Stage6cup maximaal 50cc hebben of 70cc?

Hmm... Pitbike lijkt me wel leuk. Maar Stage6cup lijkt me toch beter..

Maar die pitbikes van 600, zijn dat geen chinese troep dingen?

stage 6 cup is 70 cc alleen kan je zelf kiezen of je het type sport cilinder neemt of de racing. :)
De Racing is de snellere versie van die twee en daar rijd iedereen mee denk ik zo.
Verder vind ik persoonlijk, de stage 6 cup veel beter :D alleen van het geluid van een pitbike wordt ik al niet vrolijk namelijk.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen snel gaan racen dan zou ik voor de pitbike gaan. Omdat het inderdaad simpel gezien goedkoop is :)

Back