hoe bekostigen jullie je race-activiteiten?

Appie50

Suzuki gsx-r 600 k5
Hallo mensen,

op deze manier is het misschien leuk om te weten te komen hoe mede coureurs zijn/haar race-activiteiten bekostigd.

Zoals iedereen weet is het racen niet goedkoop en het is misschien leuk om te horen hoe een ieder het toch voor elkaar krijgt om een goed lopende (dure) machine te bekostigen.

Zelf rijd ik nu 4 jaar in de std. klasse. Ik ben begonnen met simpele spullen, maar tegenwoordig trek je het zo niet. Je bent al een goede tuner nodig om uberhaupt te kunnen presteren, tel daar de inschrijving bij op die ook steeds hoger wordt, de slijtage delen, het vervoer heen/terug en je weet dat de racerij niet goedkoop is.

Er zijn natuurlijk mensen die dagelijks heen werken gaan, voor deze zal het iets gemakkelijker zijn, maar voor de studenten onder ons of werklozen is het natuurlijk niet zo simpel.

Zelf werk ik gewoon de hele week, dus als ik wil kan ik er een bult geld tegen aan gooien, maar er is meer in het leven, dus dit doe ik absoluut niet. Het moet wel leuk blijven. Ik heb voor mn onderdelen een sponsor de me gewoon goed steunt, maar de rest is allemaal zelf bekostiging.

Dus mensen: laat eens horen waar je het van doet! :)

gr Wouter
________
black girl Webcams
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

sobw

hey

Ik ga volgend seizoen dus samen met pronk de standaard klasse in. Geld dat is altijd een probleem wan je niet werkt. Ik werk gelukkig fulltime dus het is redelijk te bekostigen. Maar wel een groot deel van me salaris gaat in de scoot.

Maar ja soms moet je dromen laten uitkomen ;) als het natuurlijk wel haalbaar is. Maar het blijft een dure hobby :p

Ik zelf probeer dus van alles naast me werk te fixen zoals autoradio's inbouwen, en het einde jaarshandeltje ;) om aan extra geld te komen voor de race, volgend seizoen.

Maar dat is ook alleen omdat ik die dingen leuk vind om te doen, want wat je zegt!! er zijn meer dingen in het leven :) !

Dus op naar het nieuwe seizoen 2005 :)

rich
 
Vroeger stak ik heel me maandlonen in me scooter. Tegenwoordig niet meer (ook omdat loon wel wat is gestegen) want ik wil ook wel een normaal leven ernaast hebben. Maar soms moet je idd er dingen voor laten.. Heb heel me topscooter setup in een paar maanden bij mekaar gespaard met keihard sparen en paar maanden 60 uur per week werken. Nu koop ik er gewoon af en toe wat dingetjes bij en hou ik em fris met zuigertjes, drukveren en rollers. Verder scheelt et gewoon als je zuinig bent op et ding. Extra kosten kan je ook zelf maken door dingen te versleutelen of in mekaar te laten lopen...Vervoerskosten naar de race heb ik niet. Ga altijd met pa's auto waarvan de benzine door ze werk betaald wordt :)
Voor de rest is een goede sponsor absoluut noodzakelijk.... Maar zolang ik er plezier aan beleef ga ik er gewoon mee door...
 
Ik zal me eerst eff voorstellen ben al lang aangemeld maar nooit gebruik van gemaakt.
Ik ben dus roelof touber, rij in de std klasse op een nrg(paars geel)..
Toen ik begon met racen betaalde men ouders men inschrijving en de rst betaalde ik zelf(werkte full time).
Vorig seizoen heb ik voor het eerst alles zelf betaald wat ook wel te merken was aan het onderhoud van men scooter.
Aankomend jaar moet ik het op de zelfde manier doen , alleen nu heb ik het als het goed is
allemaal wat beter voor elkaar:)
Dus we zullen het zien.
Hoe doen jullie het eigenlijk met sponsors, Sturen jullie briefen of gaan jullie gewoon langs???
Groetjes roelof
 
ey mensen, ik heb het allemaal is lopen bestuderen van de races, en misschien wil ik zelf gaan mee doen. Maar als je helemaal met niks begint alleen een goede scooter wat voor bedrag zitten jullie dan te denken om mee te beginnen per maand.
En jullie rijden met enorm beukend setups of niet? En als je wint krijg je dan prijzengeld? mzzls floris
 
Per maand is best moeilijk je zal toch je blok 1 keer goed moeten hebben. En wat noem jij beukende setups???
Ik vond het moeilijkste om in 1 keer alles tekopen,ik besloot van sjit he ik wil dit ook en 2 maanden later stond men scooter klaar.Dan geef je in 2 maanden gauw 2 a 3 duizen euro uit denk ik!
mzls
 
Racen is duur, maar het kan duur, of heel duur:)
Bijvoorbeeld als je pak, helm, laarzen, backprotector, en handschoenen wil aanschaffen kan je voor 7-800 euro klaar zijn, of voor 2000. Een scooter om mee te racen kan je in mijn ogen ook beter 2e hands kopen. Je betaalt toch voornamelijk voor het frame, velgen en carters, de rest gebruik je niet. Als je meteen wil beginnen met een goede setup inclusief wat afstelonderdelen ben je ook minstens 2000 euro kwijt. Dan nog extra velgensetje, banden, vering, tuning, pfffff, het is echt wel duur als je op het niveau wilt zitten van de andere coureurs. Probleem is ook voor veel beginners dat ze nog geen goede sponsoring kunnen regelen. Het beste is nog als je als beginner een rijke pappie hebt de veel wil betalen.

Ik zelf werk 4 dagen in de week en daarvan moet echt veel geld opzij. Ik ben nog niet echt begonnen (2x getrained en 4-uurs race), maar heb misschien in totaal al 5000 euro uitgegeven. Maarja, als je ziet wat sommige mensen in sprintscooters steken, daar kan je ook al bijna van racen.
 
Ik werk helemaal niet (helaas) en kan het een beetje bekostigen , ik vindt opzich racen niet duur , teminste gewoon meedoen ,maar wil je voorin rijden moet je denk ik toch wel een beetje geld inleveren ;)

maarja , je kunt erg ver gaan natuurlijk en je moet geluk hebben met dingen zoals sponsors en prijzen van onderdelen etc. dat scheelt natuurlijk ook. ik had het geluk dat de scooter er al stond en dat ik toendertijd bij een scooterzaak werkte en dus goedkoop onderdelen kon kopen om te beginnen. dat is dan nu wat minder en daarom zal ik volgend jaar gewoon links en rechts meedoen om het betaalbaar te houden.

ik denk dat de meeste mensen racen zelf wel kunnen betalen uit hun eigen zak aangezien ik ALLES zelf betaal maar daarvoor moet je veel dingen gewoon moeten laten.
 
me pa betaalde bijna alles, voor de rest kregen we wel dingen gesponsort zoals banden, en DE BEER SERVICE heeft mee ook gesteund.

maar ik snap niet waarom jullie met een 50cc AC scooter gaan lopen kloten als je voor VÉÉL minder met een 6-bak watergekoeld met 70cc in de derbi klasse terecht kunt:?
 
ik ben dus tom en ben een sprinter aant bouwen racen doe ik niet veel te duur:p
weet iemand waar ik alemaal kan gaan sprinten (50cc) 21mm carb in de buurt van zeeland
 
ik geloof dat het hier nog steeds over SOBW races ging, wij sprinten dus alleen vanaf de start tot de eerste bocht :p

Maar goed hoe ik racen bekostig, eerste jaar betaalde ik gewoon alles zelf.
Maar voor 2005 mag ik zeker niet klagen, want zonder sponsoring kan je gewoon niet. Tuurlijk blijft het je dan nog steeds geld kosten, maar zoiets hoort bij een hobby vind ik.
 
joop timmer said:
me pa betaalde bijna alles, voor de rest kregen we wel dingen gesponsort zoals banden, en DE BEER SERVICE heeft mee ook gesteund.

maar ik snap niet waarom jullie met een 50cc AC scooter gaan lopen kloten als je voor VÉÉL minder met een 6-bak watergekoeld met 70cc in de derbi klasse terecht kunt:?


omdat niet iedereen dat leuk vindt? je moet eens andersom denken Joop , niet alleen denken dat wat jij doet alleen maar leuk is... niet iedereen vindt SM leuk!
 
dani said:
Maar voor 2005 mag ik zeker niet klagen, want zonder sponsoring kan je gewoon niet.

Al meer bekend, over je sponsor/team dani? Ik begin namelijk een vermoeden te krijgen.... (of is het nog helemaal niet zeker?)
 
Ik ben weg bij Thoms, maar ik ben niet alleen weg bij thoms...
Team sponsor Van Wijk is ook weg bij Thoms, dus die gaan via mijn volgend jaar galp en hebo promoten. En verder ben ik niet echt direct gerelateerd aan een scooterzaak oid.
Natuurlijk zal ik wel via een tweewieler zaak wat onderdelen moeten regelen omdat Van Wijk niet alles kan leveren.
 
Ik hoor van alle kanten dat ik erg veel geluk heb en dat alles voor me betaald werd dat is dus echt niet zo. Enigste geluk is dat ik een stuk ondersteuning heb wat je erg ver op weg kan helpen. Ik was nog student toen ik begon met racen en heb alles betaald door beetje bij te beunen. En door wat dingen die voorgeschoten zijn door mensen. Ik denk dat het belangrijkste is bij racen dat je een betrouwbaar blok heb en er weinig om kijken naar heb. Als ik soms zie wat mensen aan het kut stralen zijn op het circuit wat weinig tot geen nut heb. En dan gewoon niet rijden en daar voor heel veel punten missen en het rijdersveld aardig uitdunt naar een paar racen.Dan je kan beter avond er voor ergens in de polder alles fixen en laat naar bed gaan. Dan alles nog op het circuit staan te fixen. Kwa vervoer had ik begin van jaar een caddy tot me beschiking waar ik gebruik van mocht maken zodra het kon. Voor de rest heb ik overal erg hard voor moeten werken en is er niks komen aanwaaien. Nu met de jog wil ik het wel een stuk beter aan pakken. Daarom ook de voorvork.
 
ej mensen ik ben ook begonnen en idd het kost veel geld en het zal altijd zo blijve:)
maar je moet gewoon redelijk blijven niet zoals mensen elke race er 1000 euro tegen aan gooien!helpt toch niet.
ik werk erook voor en moet er zeker veel voor laten!
maarjah je hobby doe je alles voor.over sponsers tjah wil ik hier ook wel wat meer info voer weten ik ga er alngs of ik email of schrijf ernaar toe.
 
DNa power said:
ej mensen ik ben ook begonnen en idd het kost veel geld en het zal altijd zo blijve:)
maar je moet gewoon redelijk blijven niet zoals mensen elke race er 1000 euro tegen aan gooien!helpt toch niet.
ik werk erook voor en moet er zeker veel voor laten!
maarjah je hobby doe je alles voor.over sponsers tjah wil ik hier ook wel wat meer info voer weten ik ga er alngs of ik email of schrijf ernaar toe.

mailen heeft 0.01% nut. meestal lezen ze nieteens. Het beste ga je langs bij kennissen die een (groot)bedrijf hebben, of naar waar je stage gelopen hebt/ of gewerkt. Je kan ook goed naar een bedrijf gaan waarvan je toevallig weet dat de eigenaar veel intresse in motorsport oid heeft. En de plaatselijke scooterdealer kan altijd wel onderdelen voor inkoopsprijs regelen denk ik.
 
joop timmer said:
mailen heeft 0.01% nut. meestal lezen ze nieteens. Het beste ga je langs bij kennissen die een (groot)bedrijf hebben, of naar waar je stage gelopen hebt/ of gewerkt. Je kan ook goed naar een bedrijf gaan waarvan je toevallig weet dat de eigenaar veel intresse in motorsport oid heeft. En de plaatselijke scooterdealer kan altijd wel onderdelen voor inkoopsprijs regelen denk ik.
soms toch wel:)
maarjah als je niks doe heb je nooit wat:)
 
maar het beste is gewoon langsgaan een ze enthousiast maken. Niet zeggen dat je zielig bent en zonder hun geld niet racen kan. Maar gewoon zeggen welke voordelen het voor ze heeft
 
joop timmer said:
maar het beste is gewoon langsgaan een ze enthousiast maken. Niet zeggen dat je zielig bent en zonder hun geld niet racen kan. Maar gewoon zeggen welke voordelen het voor ze heeft

kortom : de vertegenwoordiger uithangen
 
Back
Top