hoe kom je aan racelicentie???

Status
Not open for further replies.
is er in valkenswaard binnekort een sowb training dan?

en dan moek ff mun pa overhalen:p want kwil wel graag een keer proberen bijv daar in emmen of valkenswaard te rijden. en dan kan ik altijd nog met jullie vergelijken...........

en ik heb wel een heel klein beetje ervaring met het circuit rijden in nijmegen:p hebben jullie daar nog gereden?? 3 jaar geleden was laatste race.....
 
jaguar courreur said:
en ik heb wel een heel klein beetje ervaring met het circuit rijden in nijmegen:p hebben jullie daar nog gereden?? 3 jaar geleden was laatste race.....

ervaring? helaas, dat is 0,00000001% misschien te vergelijken met racen...

en 'hebben jullie daar nog gereden'?? sorry, maar slaat nergens op aangezien je zelf zegt dat 3 jaar geleden de laatste race was daar, dus het antwoord kan je toch zelf ook weten?
 
Er kan getrained worden op de kartcircuits in Emmen en Amsterdam. Berghem kan geloof ik ook. In Valkenswaard is op zaterdag een vrije training en op zondag races. Dit is alleen voor SOBW piloten, niet voor mensen die een dagje willen knallen. Aangezien jij je bij de SOBW in wou schrijven/interesse toonde in de races zei ik: en misschien tot over een paar weken in Valkenswaard?
Daarmee bedoelde ik te zeggen: kom eens kijken, mocht je het leuk vinden/ook willen kan je gelijk met de SOBW een babbel maken over wat er nog mogelijk is. Regelementen e.d. kan je vinden op www.sobw.nl
Als je slechts een plek zoekt om te knallen op een circuit kan ik het je eigenlijk alleen maar afraden, overal waar trainingsmogelijkheden zijn word door mensen getrained die serieus met de sport bezig zijn. De waardering voor een "idioot" die ff wil knallen is niet echt groot zegmaar als mensen serieus met trainen bezig zijn.
 
Razma said:
ervaring? helaas, dat is 0,00000001% misschien te vergelijken met racen...

en 'hebben jullie daar nog gereden'?? sorry, maar slaat nergens op aangezien je zelf zegt dat 3 jaar geleden de laatste race was daar, dus het antwoord kan je toch zelf ook weten?

Hij vraagt gewoon of de rijders van nu daar ook nog gereden hebben? Waarom zou dat nergens op slaan? Zijn vast wel coureurs die al langer dan 3 jaar racen.
 
ja klopt timB

en uhm bedankt voor alle informatie, ik woon dicht in de buurt van berghem dus dan ga ik daar eens informeren of dat ik daar eens een keer kan rondrijden, kijken hoe dat is op een echt circuit.

en ik kom zeker wel een keer langs om te kijken hoe jullie het doen en hoe dat nou gaat zoon sobw race.
 
Met wat voor scooter wil je gaan rijden , want wat ik nu uit je verhaal begrijp heb je gewoon een snelle scoot met speed ofzo en wil je keertje 'meeblazen'.

Of heb ik het verkeerd ? :)
 
nou ik rij nu een aerox voor het sprinten maar het ging er om dat ik wou kijken hoe dat is op een circuit rijden.....

en als het mij bevalt dan pas zou ik verder gaan. maar ik ga niet meteen een zip in orde maken omdat ik het een keertje wil proberen:p strax vind ik het niet leuk en dan heb ik paar duizend euro weg gegooit:p
 
Last edited:
er is binnenkort misschien ook een andere optie hoorde ik van anth net (Twins) om 'eens te kijken wat racen is' met scooter. Even geduld, ik ga eerst meer info opvragen !
 
24 april is er een scooter/brommerrace vlakbij eindhoven op het industrieterrein bij Lommel (Belgie).

Voornaamste reglementen: max 70cc, 19mm carb, 1 liter luchtfilter
Uiteraard lederen pak verplicht, maar verder weinig voorwaarden.
De ideale kans voor iedereen die eens wil kijken wat het is

verdere info en reglemente www.pocketbike.be
 
oke:D dan ben ik daar waarschijnlijk wel aanwezig als ik mun vervoer heb geregeld:D alleen nog ff 2ehands 19mm carberateurtje halen:)

iedereen bedankt

oh btw: gaat er iemand van jullie sobw daarheen?

en uhhh op die site gaat het over 4takt? ik zie ook wel van scoots staan maar geen regelementen, ja die van minibike's
 
ik ga even een apart info topic hierover maken...
let er wel op: 't is een aangelegd circuit op een industrieterrein, dus niet een karting ofzo
 
Mol said:
Het lijkt me toch echt niet verstandig om iemand zonder circuit ervaring tussen mensen van de SOBW te laten toeren.
Iemand van 18 die net zijn rijbewijs heeft zet je met zijn lada toch ook niet op de grid van de Formule 1 om het lichtelijk te overdrijven :p
Verder is wat Dani zegt denk ik een goede optie. Ga eens kijken op de circuitjes in Emmen/Amsterdam. Je kan daar tegen betaling met elke scooter de baan op mits je een pak e.d. hebt.
Suc6 iig en misschien tot over een paar weken in Valkenswaard?

Mensen met enigszins een beetje verstand op de goede plek kan je daar imo best bijhebben, die zullen niet in de weg gaan rijden, maar zoals ik zelf al zei, niet iedereen heeft dat verstand, laat staan dat het op de goede plek zit, en die kan je er niet bij hebben...

En ff voor de goede orde, ik onderschat ze zeker niet, maar de mensen met een SOBW-inschrijving zijn ook lang niet allemaal circuithelden... :rolleyes:
 
nee maar stel ik zou volgend jaar mee doen met de sobw, dan heb ik toch nog een heeeeeeelee hoop te leren. en dan ga ik echt niet midden op de weg rijden als er amaal snellere lui aan komen:p
 
beste mensen

ik wil het volgende jaar eginnen met racen want dan heb ik dit jaar nog de tijd om alle races af te gaan...ik heb alles op een rijtje gezet wat het gaat kosten enzo...maar ik zou het begod niet weten wat een goede setup is zonder niet meteen alles malossi te doen....
hebben jullie advies vo0r me..
 
als je nu eerst gewoon gaat kijken kan je ook wel vragen stellen aan rijders ofzo :)
een groot aantal zit hier op het forum, dus ik geloof dat je zo wel ff praatje kan maken hoor ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top