hoe bekostigen jullie je race-activiteiten?

He joop welke voordelen zijn er dan voor hun???Die 100 bezoekers per wedstrijd???
Of die gigantische media aandacht??? ik vind het verdomd moeilijk om tegen een potentiele sponsor te vertellen wat er voor een voordelen zijn!! Ik woon zel in de buurt van Amsterdam en je zou denken bedrijfen zat maar ric(std klasse op die runner) die schrijft zich helemaal suf naar bedrijfen in de buurt en nog steeds is er geen sponsor..:(

Groetjes roelof
 
Die heeft ook nog niet echt veel gepresteerd. Als hij nou kon zeggen dat ie in top10 was geeindigd ofzo zou het al makkelijker gaan. Ik bedoel verder niet dat hij niet kan racen, maar in het begin is het gewoon moeilijk om iets te regelen. Verder zie je in veel gevallen dat sponsors wel familie, vrienden, of werkgevers zijn van de coureurs.
 
Ja oke maar niet iedereen kan in de top 10 mee rijden(heeft trouwens ook met geld te maken) Ik wil niet zeggen dat ik presteer maar als je iemand vertelt van ik heb paar keer 1ste plek gehaald in de b, denken ze meteen dat je met duizenden euro,s thuis komt! Bedrijfen die intresse hadden zijn ook voor een deel afgeknapt door de manier waarop de races voor het publiek gepresenteerd worden(omroep installaties bijvb)en dat het eigenlijk heel onbekend is in Nederland.
 
roelandri said:
Ja oke maar niet iedereen kan in de top 10 mee rijden(heeft trouwens ook met geld te maken) Ik wil niet zeggen dat ik presteer maar als je iemand vertelt van ik heb paar keer 1ste plek gehaald in de b, denken ze meteen dat je met duizenden euro,s thuis komt! Bedrijfen die intresse hadden zijn ook voor een deel afgeknapt door de manier waarop de races voor het publiek gepresenteerd worden(omroep installaties bijvb)en dat het eigenlijk heel onbekend is in Nederland.


helemaal mee eens :)

bedrijven interesseren zich niet meer voor races , het is denk ik hoogstens een soort vriendendienst , een beetje bedrijf kijkt tegenwoordig alleen nog maar naar winstcijfers.....

verder zijn het vaak bedrijven die wat met de tweewielersbranche te maken hebben..
 
wat is vzw nr???? maybe domme vraag hoor
De bedrijfen in de 2 wielers bij ons in de buurt houden op het moment net het hoofd boven water dus die gaan al helemaal niet hun geld weggeven,:(
Toen ik net begon waren er zoveel mensen ow ik sponsor je wel joh en als je een maal
bezig bent zie je der niks van.
 
roelandri said:
wat is vzw nr???? maybe domme vraag hoor
De bedrijfen in de 2 wielers bij ons in de buurt houden op het moment net het hoofd boven water dus die gaan al helemaal niet hun geld weggeven,:(
Toen ik net begon waren er zoveel mensen ow ik sponsor je wel joh en als je een maal
bezig bent zie je der niks van.

dat is zo

ik rijd in belgie heb van mensen gehoort dat je een vzw nr nodig hebt om makkelijk sponss te vinden doormiddel van een groter faktuur terug te geven voor hun belastingen
 
roelandri said:
Ja oke maar niet iedereen kan in de top 10 mee rijden(heeft trouwens ook met geld te maken).
Je kunt heus wel top 10 rijden zonder bakken met geld uit te geven.
Afgelopen jaar heb ik het nog redelijk low budget kunnen houden qua onderhoud.
Met mijn typhoon ben ik in seizoen 2002 ook vaak genoeg in de top 10 geindigd zonder veel geld uit te geven.
Je moet gewoon met je boerenverstand een betrouwbaar blokje bouwen en je wat meer op het sturen concentreren, dan kom je een heel eind.

Verder was ik tijdens de eerst 4 seizoenen die ik race student, dus moest het noodgedwongen wel redelijk low budget. Sinds het begin van dit jaar werk ik fulltime, dus hoef ik er minder voor te laten om te kunnen racen. :)
 
mhr#27 said:
Je kunt heus wel top 10 rijden zonder bakken met geld uit te geven.
Afgelopen jaar heb ik het nog redelijk low budget kunnen houden qua onderhoud.
Met mijn typhoon ben ik in seizoen 2002 ook vaak genoeg in de top 10 geindigd zonder veel geld uit te geven.
Je moet gewoon met je boerenverstand een betrouwbaar blokje bouwen en je wat meer op het sturen concentreren, dan kom je een heel eind.

Verder was ik tijdens de eerst 4 seizoenen die ik race student, dus moest het noodgedwongen wel redelijk low budget. Sinds het begin van dit jaar werk ik fulltime, dus hoef ik er minder voor te laten om te kunnen racen. :)

mja , vervoer is voor jou zeker geen probleem :p
 
Nope, al moet ik de diesel gewoon zelf betalen. :)
De beschikking over een "niet al te kleine" bus en onderdelen + racekleding voor inkoop zijn dan ook de enige sponsoring die ik heb.
 
mhr#27 said:
Nope, al moet ik de diesel gewoon zelf betalen. :)
De beschikking over een "niet al te kleine" bus en onderdelen + racekleding voor inkoop zijn dan ook de enige sponsoring die ik heb.


dat is al heel veel meer dan ik heb :p

in die bus kun je de hele std klasse bijna houden :p
 
jij hebt toch ook een auto, dus vanwaar dat gemiep?

verder is sponsoring gewoon een gust/vrienden dienst.
een 2 wieler zaak hoeft het opzich geen geld te kosten, ze kunnen onderdelen ook voor de inkoopprijs aan je verkopen (non profit)
 
dani said:
jij hebt toch ook een auto, dus vanwaar dat gemiep?

verder is sponsoring gewoon een gust/vrienden dienst.
een 2 wieler zaak hoeft het opzich geen geld te kosten, ze kunnen onderdelen ook voor de inkoopprijs aan je verkopen (non profit)

ik miep niet ik zeg alleen dat hij een grote bus heeft en dat vervoer voor hem zeker geen probleem zal zijn , als dat al erg is :?
 
een tijdje geleden werd er hier op het forum gepraat over een sponsor voor de gehele scooterklasse, zijn hier nog vorderingen in gekomen?

Net zoals Dani vermeld is het sponsoren vaak een gunst, de sponsor zal er echt geen klant meer om krijgen omdat je met je scooter door heel NL sjeest!

Het wordt tijd dat we iemand uit de lijst vd QUOTE 500 aan de ballen trekken en daar wat geld los peuteren, ze hebben er toch zat van :)

Verder is het voor mij ook moeilijk om sponsoren te vinden, want in ons 'christelijke stadje' mag je natuurlijk vd kerk niet op zondag rijden :'(

mzzl Wouter
________
LIVE SEX
 
Last edited:
Ik werk gewoon voor mijn centen. Voor de rest heb ik een goede sponsor met de juiste contacten. En heb ik een goede handel met tweedehands racespullen die ik op straat verkoop.
 
Back
Top