Hoe Organiseer Je Een Legale Meeting?

QuickSilveR85

Well-Known Member
Heeft iemand een soort van stappenplan van hoe je een legale meeting kan organiseren?

De laatste 4 weken zijn er steeds meetings in Helmond. En ik ben 1 keer langs geweest. En niet normaal iedereen gast weg en in ene wegversmalling beukt iedereen met hun scooters op elkaar in. Terwijl er maar 1 politie auto voorbij kwam. Als er 30 v/d 45 scooters wegzijn denk je ook maar van volgen die shit. Tis gewoon superlijp en veel scooters waren gesneuveld Vrijdag 16februari. Aan racen waren we nog niet eens begonnen of politie kwam en iedereen gaste hem eruit.

Eigenterrein is een optie volgens mij maar ik heb geen groot geasfalteerd terrein in mijn achtertuin.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by QuickSilveR85

Eigenterrein is een optie volgens mij maar ik heb geen groot geasfalteerd terrein in mijn achtertuin.

Als er dan iemand verongelukt op "jouw" terrein. Dan wordt jij verantwoordelijk gehouden als je geen goeie verzekering hebt.
 
vergunning aanvraag doen bij de gemeente precies tot in de kleinste details alles erin zetten(locatie wat gaat er gebeuren komen er commerciele bedrijven........
en dan maar w88 op groen licht....

en dan verder gaan kijken voor sponsors enz enz
 
Vriend van mij Bart @ sr2000 heeft al maanden geleden een volledige brief geschreven maar dat gaat volgens mij zo de la in van "wij hebben nooit iets ontvangen". Wat is de duidelijkste manier om met een voorstel te komen? Met wat vrienden naar het gemeentehuis en daar met een netjes uitgelegde brief met de burgemeester of zo praten? want via post en e-mail komt er niets doorheen.

En waarom doen die juuten zo moeilijk als we bv helemaal achteraf op een industrieterrein sjeezen? En hoe kunnen die wouten in godsnaam weten dat we daar zitten als we eerst ergens anders staan? er zit een rat in ons midden :)
 
1 ) bouw een goede crew op
2 ) bespreek alles en zet alle plannen op papier
3 ) vraag een 'evenementenvergunning' aan
4 ) vul deze zo duidelijk mogelijk in zend 'm aangetekend of geef 'm af
5 ) dit kan tot drie maanden duren ! intussen kan je informeren voor een juiste contactpersoon voor een tussentijdse bespreking
6) indien goedkeuring kan je pas verder met organisatie

Let wel: ze vragen om een verzekering, volwassen verantwoordelijken, een duidelijk en goed omschreven plannen (dus niet 'sprints', maar uitgewerkte info, plannen, veiligheid en andere voorzieningen!)

Organiseren van een goede meeting:
- goede voorbereiding
- niet enkel zomaar een tijd en plaats afspreken
- goed terrein zoeken (openbaar toegankelijk terrein is steeds vergunning nodig, ook al is het privaat (!)
- weten waar je mee bezig bent...
 
1 ding als je die brief stuurt blijf om de zoveel tijd bellen anders land ie op de grote hoop en is het 2010 voordat je wat hoort
 
Last edited:
Back
Top