Je volgende auto #9

Status
Not open for further replies.
dat zegt ook helemaal niks, tegenwoordig is het 1 en al milieu gezanik wat je toen nog niet eens had, katjes, egr ect etc.

nieuwe r1 heeft ook maar iets van 3pk meer, maar als je de kat er uit haalt schijn je er 5pk bij te krijgen, dus +8 pk dit jaar. (zoiets was het)


en verder wordt er hier op het forum vaak ongeblazen met geblazen vergeleken, das echt bs! je vergelijkt dan appels met peren:X

Dit is dus met kat, ongeblazen.
 
...

Weet niet hoor maar als je het over "zeer veel koppel" hebt..

Dat hebben ze ook vast en zeker bij hoge toeren idd...

En trouwens vrijwel hetzelfde blok maar dan in de EK9 type R heeft 163 nM, ik weet ook wel dat het beter kan.

(= 102 nM/liter ;))

Ik ken maar weinig atmosferische motoren die meer dan 100Nm per liter hebben, ik ken er 1, de Alfa Gt 2.0 JTS. En verder paar ferrari's

S2000 ook :D

Nederlandse heeft 208 nM = 104 nM/liter
Japanse heeft 220 nM = 110 nM/liter

Dat vin ik lief van je :P
En moet zeggen, op de grafiek ziet het er wel netjes uit.
Zal ik mijn grafiekje ook nog eens posten dan? :P

Bij deze, en dit is dus op de wielen he, niet aan de krukas, dan komt er nog wat bij ;)

*plaatje*

150 hp @ wielen is niet gek, ga je toch al snel richting de 168 pk.
Je ziet trouwens ook meteen waarom de jouwe ondeirn zoveel sterker aanvoelt, je begint met veel koppel dat langzaam afbouwt maar door de toeren toename wel voor toename van het vermogen zorgt.
 
@ bart


K03sport rijd ik mee ja, dus heb daardoor de zelfde setup als een 180pk leon/golf/tt. Post de grafiek wel even zodra alles geregeld is ;)
 
ben ook een beetje aan het kijken voor een civic vti maar ik kan er geen voor een leuke prijs vinden, is het iets om een gewone goedkope civic 1.5 om te bouwen naar een 1.6vtec?

wat moet je allemaal aanpassen aan de draadboom, bak, motorophanging en ecu?

Ik heb het gedaan dus kan er je wel wat over vertellen...

Moet ik alleen eerst ff weten om wat voor auto het gaat.. EG of EK?
 
E36 compact is idd gewoon niet mooi :P Het huidige model (op basis van de e46) vind ik eigenlijk wél mooi, maar daar is ook lang niet iedereen positief over :rolleyes:
 
Sjezus. Hebbennn :love: Maar t probleem is dat die motoren wel vrij hard slijten.. Zijn niet echt gemaakt om heel veel km te draaien.. Daarom zou k eerder voor een 328i met wat modificaties gaan :)

Edit: Ook wel een ziek huis ook trouwens! Heeft ook serieus iemand 7.000 euro beboden.. :X
 
Sjezus. Hebbennn :love: Maar t probleem is dat die motoren wel vrij hard slijten.. Zijn niet echt gemaakt om heel veel km te draaien.. Daarom zou k eerder voor een 328i met wat modificaties gaan :)

Edit: Ook wel een ziek huis ook trouwens! Heeft ook serieus iemand 7.000 euro beboden.. :X

Een 328i met modificaties zal bijna net zo hard slijten...ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. M3 zijn ijzersterke blokken vergis je daar niet in...ken er 2 die al meer dan 2 ton gereden hebben en nog steeds lopen als een nieuwe.
En ik zag het huis ook al...op de een of andere manier denk ik dan direct dat de auto van een ietwat oudere (zaken)man is geweest die er zeer zuinig op is geweest, en hem dus niet vaak heeft liggen afraggen. Maarja dit is dus gewoon gissen he. Het geeft iig meer vertrouwen dan wanneer de M3 in een achterstandswijk stond met allemaal kleine rijtjeshuizen;).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top