Je volgende auto #6

Status
Not open for further replies.
Ok, ik ben er dus heen geweest... Nou, hij is dus minstens zo netjes als op de foto's. Dus eerst even wat met die man gepraat (eenmanszaak, dus hij was ook de eigenaar) over die 156 en in het algemeen over italiaanse auto's, de 156 bekeken en de rest van het spul wat er stond. Daarna even naar buiten gelopen om naar mijn auto te gaan kijken zodat ie er een prijs aan kon hangen..

Toen kwam mijn grote schrik, waar ik al bang voor was: ding is dus bijna niks waard :+ Opgeteld met het feit dat volgens het onderhoudsboekje de distributieriem eraan zat te komen en de voorbanden echt KAAL waren leek het me dus geen goed plan, en toen hadden we het nog nieteens over garantie gehad...

MAAR: Voor die 9950,- krijg ik er 3 maanden garantie op, komen er twee nieuwe voorbanden op, nieuwe distributie, spiegelkapje wordt vastgezet (zat los... vaag..) wat dingetjes in het interieur gedaan (pookhoes zat los, en klemmetje zonneklep afgebroken) en dan zou ie helemaal ok zijn.. Dus ik maar een proefrit maken..

Rijdt goed hoor zo'n 2.4 JTD.. het is overigens de versie die standaard 150pk heeft, dus de fase 2 en niet de 140pk fase1 zoals op autotrader stond. Bovendien zat er nog een kastje van Madeno in :+ Zou (volgens de madeno site, maar ik geloof ik geen fluit van) goed moeten zijn voor 180pk }) Tijdens de proefrit trilde het stuur wel behoorlijk en was er herrie te horen bij 120km/u, wat met nieuwe banden weg moet zijn dus dat is geen probleem.. Bij het zachtjes aanremmen en op lage snelheid sturen waren er ook wat rare geluiden te horen uit de voorwielophanging, dat stemde me dus niet echt vrolijk..

Die puntjes gemeld na de proefrit en die zouden allemaal verholpen worden, hij had er zelf nog niet mee gereden maar hij dacht dat het wel de draagarmen zouden zijn (tsja.. altijd zwak punt bij Alfa..) en die zou hij vervangen..

Al met al heb ik eigenlijk besloten om hem te kopen, maar ik moet het morgen om een uur of twee laten weten.. Zal een bevestigend antwoord worden :D

Alleen eeeh... iemand interesse in een Delta? :p Distributieriem is 10k km geleden vervangen, ook achter nieuwe banden gehad toen, de laatste beurt was vorige week (olie en controle, rekeningen nog niet gezien eigenlijk..) en hij mag weg voor een schappelijke prijs. Wel even in overleg met de verkoper van de 156 natuurlijk omdat ie dan geen inruiler krijgt, maar dat komt wel goed denk ik.

Oja Boyd: Jij gaat echt kwijlen als je de kleur ziet :~ Het is niet het 'standaard' zwart, dat is ie alleen maar als ie in de schaduw staat. Zit ook wat bruin/paars achtig doorheen, echt een dikke kleur 8)

Edit: foto's! :~

966.jpg


968.jpg


967.jpg


Oja, geen parkeerdeukje te vinden heh.. 8)
 
Je auto particulier verkopen lijkt me het makkelijkst. maar weet niet of je hem snel kwijt (moet) gaat raken.

Verder wel hele mooie auto die alfa.
 
Dikke Bak! Gefeli alvast :)

En zat er nou zo'n Stinger-ding in oid?

Terence


Ja :D

Maar die laat ik eruit halen, ik krijg hem wel mee.. Hij waarschuwde alleen wel dat je ze niet mag verkopen :+

Een vriend van me wilt dat ding vast wel hebben, hij reed altijd met eentje totdat ie in beslag genomen werd :p

@ Arne: Dank :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top