Je volgende auto #6

Status
Not open for further replies.
Die 156 sportwagon is sowieso een ex leasner, bennekom ligt namelijk niet echt bij Heerenveen in de buurt... Maar lijkt mij geen slechte koop en zeker een zeer fraaie auto!
Alleen wat is die VDO radio lelijk zeg :p

Dat VDO ding is goed lelijk ja :p

Ik zou bijna in staat zijn het erop te wagen er naartoe te rijden.. Prijs is erg netjes, km-stand ook met 150k km, hij is zwart 8) heeft leer 8) en zo te zien is het onderhoud mooi bijgehouden aan het boekje te zien..

Hmmz :p
 
Die civic is zeker dik 8)

Nog ff snel rekensommetje gemaakt: bij een benzineprijs van 1.50 en een dieselprijs van 1.10 (beide wat hoog genomen, ik weet het) met de hogere wegenbelasting (285e per kwartaal.. tering :eek: ) en hogere verzekeringskosten (lastig om mee te tellen, auto is veel nieuwer én veel meer waard dan mijn huidige) dan nóg ben ik per maand bijna 90 euro goedkoper uit.

En dan vergelijk is dus een Delta 1.6 die zo kaal als de neten is, en een fully loaded (ok, geen navi..) 2.4JTD 156...

Misschien toch maar eens die kant op :rolleyes:

Edit: weet iemand trouwens hoe het zit met garantie en het onderhoud laten doen door een andere dealer? Heb geen zin om voor een beurtje 2 uur te moeten rijden namelijk :+ Als ik het bijvoorbeeld bij Sam van Lingen laat doen (zal niet goedkoop zijn :p ) moet dat toch geen probleem zijn.. lijkt me?
 
Geen probleem. Wij kunnen elke alfa aan.

Hahahaha :p

Ik bedoel alleen: hoe zit het met de garantie via de garage die hem verkoopt als het onderhoud niet bij die garage uitgevoerd wordt.. Dat ze bij jullie een Alfa kunnen onderhouden geloof ik wel :+
 
Je krijgt 3 maanden bovag, en waarschijnlijk heb je binnen die 3 maanden toch geen onderhoud, en komt het dus ook niet ter sprake. Fabrieksgarantie, is al verkopen. En mocht hij er nog zijn, loopt hij gewoon door.
 
Garantie gevallen kan je alleen laten doen door de garage waar je hem gekocht hebt. In ons geval kan het ook bij de andere vestigingen die we hebben, als dat dichterbij is voor de klant. Onderhoud kan je uiteraard bij elke garage laten doen :) Al zou ik persoonlijk wel naar een merk garage gaan of garage gaan die een service licentie heeft voor het merk dat je rijdt. Hebben ze toch het meeste verstand van de auto.
 
Garantie gevallen kan je alleen laten doen door de garage waar je hem gekocht hebt. In ons geval kan het ook bij de andere vestigingen die we hebben, als dat dichterbij is voor de klant. Onderhoud kan je uiteraard bij elke garage laten doen :) Al zou ik persoonlijk wel naar een merk garage gaan of garage gaan die een service licentie heeft voor het merk dat je rijdt. Hebben ze toch het meeste verstand van de auto.

Dacht het al.. Ik snap natuurlijk dat je voor garantie terug moet naar de dealer waar de auto gekocht is, ik vroeg me alleen of of het onderhoud dan ook daar moet gebeuren.. Niet dus, das mooi :p

Morgen maar ff bellen denks :+
 
erg gaaf ding, heb ik over de prijs heen gelezen ? zal wel niet cheap zijn :p

D'r staat in het topic wel dat ie niet echt roestvrij is, dat er gedaan is wat er moest gebeuren om door de APK te komen.. Dus het kan nog wel meevallen, al heb ik geen id van wat zoiets moet kosten..

Edit: vanmiddag ga ik kijken naar die zwarte SW 8)

2uro4mw.jpg


4h0bhhe.jpg
 
Last edited:
Jaah, echt zo'n burgerlijke grap heh, toen ik m'n auto op de oprit poetste kwamen hier ook altijd van die grapjassen langs, nu
poets ik hem altijd @wasbox...

Zelfde als in de supermarkt als je 8 kratten bier af staat te rekenen.

"Feestje vanavond"

"Neuh,gewoon weekend vieren"

ROT FF OP ZEG.
 
@ Heineken, KOPEN dat ding.

Als ik een net bedrag terug kan krijgen voor m'n Delta en we het eens worden over garantie (die zit er niet bij voor die prijs.. dacht ik wel al) dan is die kans vrij groot ja :p

Oja, en aankomend onderhoud.. als over 10k km de distri vervangen moet worden is het een probleem. Zal ff moeten bekomen van de financiele aderlating denk :rolleyes:

Update: verzekering heeft gebeld: ik kan em verzekeren en de premie valt me ook wel mee :)

:#
 
Last edited:
Garantie (BOVAG) kost hun hooguit zo'n 500 a 600euro. Dan weet je dat vast ;)
Ik denk dat je rijklaarmaakkosten moet betalen? Dus dan kan je mooi de distririem erbij laten doen. Riem moet bij 160k gedaan worden namelijk dacht ik.

Je moet voor jezelf ook even kijken wat je voor je auto wil terug hebben, maar hou het wel realistisch. Men heeft niet graag een Lancia op de stoep namelijk, dus je zou eventueel, mocht de inruil niet naar je zin zijn, over onderhoud+distririem kunnen gaan praten. En een tip...was hem niet als je erheen gaat. Zo vallen eventuele krassen niet op :p

Succes :)

Edit: Voordeel is wel dat de auto in Friesland staat. In het noorden geeft men over het algemeen wat meer voor een rinruil dan in onze regio.
 
Das niet waar :p Randstad zijn de auto's het duurst. Ook is er uit onderzoek gebleken dat in het noorden van het land men meer geeft voor een auto tenopzichte van de Randstad en het zuiden.
 
Heineken, tis wel een end rijden voor je naar Heerenveen, zo te zien? (Jij komt uit Hulst). Maar denk dat die 156 het wel waard is...

Bovendien, onderhoud kan je door willekeurige dealer laten doen, dat maakt niet uit. Heb je ook weer een onderhandelingspositie (klein), misschien?
 
IK heb mijn leon zo goed als verkocht..
Nu zit ik te twijfelen tussen Audi TT, Bmw coupe e46, Mini..

Welke moetk doen?!:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top