Je volgende auto #5

Status
Not open for further replies.
Mensen,

Ik word in mei 18 en snap echt geen zak van auto's. wel vind ik deze echt vet

http://www.marktplaats.nl/index.php...4jibXsyGmSXo0GB6Jvnf94%2FMiA%2FfA%3D%3D#photo

Dit type bmw zoek ik eigenlijk zowieso, alleen iedereen zegt dat het zo duur is.
Ik heb dus ongeveer het volgende berekent (weet niet of het goed is berekent)

BMW 3.18i gas

Wegenbelasting: Per kwartaal € 157,00 Per jaar € 616,00
Benzine ( 25 euro = 500 km) €100 per maand
Verzekering: 80 per maand

Per maand ongeveer:
233 euro = ongeveer 250 euro

Ik verdien momenteel 350 euro per maand (pak er binnekort nog zaterdag bij en krijg opslag omdat ik ouder word). Is dit verstandig om te rijden ? of is bmw gewoon duur ?

Ik hoop dat ik hier een goed antwoord krijg :)
 
Denk dat je beter met een wat kleinere auto kan beginnen die gewoon op benzine rijdt. Gezien je budget per maand, je gaat ook betalen voor dingen die onverwachts komen. Bandjes, remmen, onderhoud etc.
 
Volgende wordt toch een snelle benzine..

Iets à la Saab 9-3 Aero, Golf V GTI, Audi S3, noem maar op :) Maar dan moet ik eerst wat minder km's gaan doen :/.

Jammer dat de BIV hier in België zo duur is op wagens met grote cilinderinhoud (bv audi S8 4.2 quattro 360pk 3000-3500eur/jaar), anders stond er al lang een voor m'n deur (@ LPG :D). Vind je voor +/- 20.000 euro (vorig model) in super staat met alles van opties wat je maar kan dromen. Collega op m'n werk heeft zo eentje, woont wel in FR en daar is die verkeersbelasting niet..

Daarom de gedachtenspeling iets als een Golf V GTI te halen, hebben std al 200+ pk en met wat mods makkelijk en veilig boven de 300pk te krijgen, volgens mij wilt dat ook wel :)


Groeten
Wouter
 
misschien dat zo ding vol aan het choken is :S.

1:6 kan echt wel..

Kan 100%

Lukte mij ook met een peugeot 309 1.400cc, die werdt dan wel constant op ze start getrapt :+.

Meestal redde ik nog net de 1:5 :X

En nee het ligt niet aan de auto, andere gast op me werk reed er gewoon 1:13+ mee...
 
Voor degeen met de BMW. Lekker wachten met een auto kopen, of iets goedkoops kopen. Waarvoor heb je de auto nodig? Of is het voor de leuk.
Onderhoud etc moet je ook allemaal nog betalen... Van 350 in de maand (waar je ook nog van moet stappen, kleding kopen, andere dingen) kan je het niet echt onderhouden denk ik. Of hij staat meer stil dan hij rijdt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top