Je volgende auto #27

Ik ook niet, maar wel een reden om goed naar historie te informeren. Vind je vriendin een Polo 6N / Corsa / Arosa niet leuker?
 
Corsa vindt ze verschrikkelijk. Een Polo is altijd zo kaal, zeker voor haar budget. Zelfde geldt voor Arosa's. En liever geen VAG want dan zit er binnen de kortste keren weer een schroefset onder en dikke wielen :D
 
Last edited:
Ik vind rood wel mooi, maar niet op een VI. Het zou wel mogen denk ik al rijdt er niemand bij ons een rode auto. Dat van de kleuren klopt, echt treurig weinig zijn er. In Duitsland zijn er veel meer, Individual kleuren. Kost ook veel meer trouwens :P

Volgens mij kon mijn vader, vroegah, toen hij nieuwe Kadett's kocht, uit meer kleuren kiezen dan een hedendaagse Golf... Vandaar dat ik zo verbaasd ben...

*gaat naar Opel.nl en configureert een Astra*

Levert ook niets spectaculairs op moet ik zeggen... 13 kleuren ofzo...
 
Last edited:
Wat een WRAK die Cinquecento, kwam bij die garage aan, we zagen m staan, en zijn meteen weer weggereden :D. Daarna zijn we nog even bij een Seicento wezen kijken, was ook niks.
 
Ervaring? Ik kan m zelf wel redelijk in onderhoud hebben natuurlijk. Zou gaan om een exemplaar met 120.000 NAP, airco, cv op ab, airbag, el. ramen, bijna full options voor zo'n ding eigenlijk. Ik vind het zelf wel grappige autootjes...

Keer in proefgereden, vriendinnetje wou er een, ik vond het echt een drama :D

Koekblik, ENORM klein, voelde me niet op mijn gemak.
 
Keer in proefgereden, vriendinnetje wou er een, ik vond het echt een drama :D

Koekblik, ENORM klein, voelde me niet op mijn gemak.

Tja, ik vind het wel grappig. Heb zelf ook een Panda gereden, is hetzelfde principe eigenlijk. En mn broertje rijdt in een Panda 33 van 1984 dus die kan er mooi aan sleutelen, motoren zijn bijna hetzelfde, onderliggende nokkenas :D
 
Seicento's rijden echt voor geen meter imo. Mijn alto rijdt nog lekkerder. Ik kreeg trouwens altijd bij de Seicento kramp in me voet van het omhoog houden voor het gaspedaal.
 
Motoren zijn in principe hetzelfde van een Cinquecento en een Seicento.. Ach ja we zien t vanavond wel. Punto vindt ze niet mooi. Ik probeer r te porren voor een Swift maar dat wil ze ook niet...Ze moet t zelf weten imo. Anders gaat die Swift zometeen kapot en dan heb ik t weer gedaan :D
 
Qua betrouwbaarheid en veiligheid zou ik het wel weten; de Swift dus. Ik wil je trouwens ook nooit meer horen over blije interieurs, de tering zeg in die Sceicento.
 
Op me werk ook een paar van die hokken in onderhoud, weinig problemen mee hoor..

Eentje heeft een keer een lekke koppaking gehad, die reed in binnen een uurtje of 4 al weer weg met een gevlakte kop en een verse pakking.

Easy job met onderliggende nokkassen!(alleen de 900cc volgens mij)

En een andere had laatst een gescheurde deurvanger..
 
Last edited:
Qua betrouwbaarheid en veiligheid zou ik het wel weten; de Swift dus. Ik wil je trouwens ook nooit meer horen over blije interieurs, de tering zeg in die Sceicento.

Ja ik ook, maar ze wil t echt niet, heb een paar erg mooie gezien met weinig KM's, cv, airco, etc.... Interieur is vrij vrouwelijk ja :P
 
Op me werk ook een paar van die hokken in onderhoud, weinig problemen mee hoor..

Eentje heeft een keer een lekke koppaking gehad, die reed in binnen een uurtje of 4 al weer weg met een gevlakte kop en een verse pakking.

Easy job met onderliggende nokkassen!(alleen de 900cc volgens mij)

En een andere had laatst een gescheurde deurvanger..

Idd, en af toe lekken ze olie naar buiten via de koppakking, enige echt irritante vind ik dat de pedalen zo dicht bijelkaar staan.
 
Op me werk ook een paar van die hokken in onderhoud, weinig problemen mee hoor..

Eentje heeft een keer een lekke koppaking gehad, die reed in binnen een uurtje of 4 al weer weg met een gevlakte kop en een verse pakking.

Easy job met onderliggende nokkassen!(alleen de 900cc volgens mij)

En een andere had laatst een gescheurde deurvanger..

Die met bovenliggende nokkenas(sen) gaan niet stuk toch als de distributie breekt? Gewoon doorrijden tot ie knap zegt dus :+
 
Seicento is bagger. Moeder heeft er 1 gehad, vrij nieuw ding ook nog. Voelt aan alsof je in een blik rijd. Verder als je groot bent (ben zelf 1,88), krijg je idd al kramp in je voet bij het in gas geven etc.
 
Back
Top