Je volgende auto #27

Ik denk zelf ook dat het een economische reden is. De auto's worden idd steeds beter. En daarom zullen er in de komende jaren veel meer oldtimers bijkomen. Puur vanwege het feit dat vele malen meer auto's het met gemak langer dan 25 jaar gaan uithouden.

Dit gaat in de loop der jaren vele miljoenen euro's inkomsten (wegenbelasting) kosten voor de overheid.

Wegenbelasting betalen we met een reden, om de wegen hier in nederland goed en veilig te houde. And let's be real, de wegen zijn hier goed.Zeker in vergelijking met een hoop andere landen.

Krijgen we dus dalijk een groot aandeel auto's dat geen wegenbelasting betaald, worden OF de wegen slechter onderhouden, OF moeten de mensen die wel wegenbelasting betalen meer per maand neerleggen.
 
We zijn beter af met de wegenbelasting, geloof me.

Ze laten ons echt niet minder betalen hoor.

als je weinig rijdt (zoals ik) dan ga je minder betalen, dat vind ik veel eerlijker.

Rij mischien een paar duizend km p/j met de auto en betaal toch de volle mep aan wegenbelasting.
 
Net wezen kijken bij de potentiele klus auto voor erbij :)

Golf is nieuw gekocht door een vrouw hier in de buurt, is toen ingeruild aangezien hij apk afkeur had op een gaatje in de bodem (bestuurderskant). En aangezien laten maken te duur was ingeruild.
Vrouw is in de 80 en dat is wel te zien, interieur is werkelijk als nieuw. Buitenkant heeft wel zo zijn roestplekjes maar dit vind ik niet zo'n probleem.

122000km :p 1.6 automaat :W bouwjaar 15-10-1986

Accu word opgeladen om hem van de week savonds even te starten en even mee te rijden.

Vraagprijs is 500E maar hoop er zeker 350E van te maken.

Ben benieuwd :W

Iemand nog tips/weetjes waar ik op moet letten bij dit model?
 
Pierburg carbu's zijn rampendingen, check deze goed op uitgedroogde vacuumslangen, gare voetpakking, waxthermostaat. Resulteert in problemen met stationair lopen, choke, inhouden, etc. Bij problemen kun je dergelijke carbu's beter meteen vervangen door een Weber 32/34 DMTL, wel specifiek het model voor automaat kopen.

Roest onder voorruitrubber/parafaanplaat, krikpunten, onder achterbumper, vulhals.

Krakende 2e versnelling door gare synchromesh, nvt bij een automaat.

Bij open dakje wil de afwatering weleens dicht zitten door roest of verstopping

Vochtig onder de mat en in de deuren.

Verder niet zo heel veel buiten de standaard dingetjes bij oudere auto's uiteraard.
 
krikpunten, onder achterbumper

Ik denk dat de roestplek/gat bij de bestuurderskant wel een krikpunt moet zijn dan, en rechtsonder de achterbumper is hij aardig krokant.

Word een klus auto maar het moet natuurlijk nog wel de moeite zijn.

Idee is om hem een ander kleurtje te rollen, plat op zijn bek te gooien en verbreed staal oid eronder, hoeft echt geen paradepaardje te worden :)

Maargoed, van de week eerst maar eens kijken of hij nog loopt/rijd en dan nog even iemand anders ernaar laten kijken.
 
Back
Top