This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
ik... heb een lak-probleempje

foto:
[ir]http://img518.imageshack.us/img518/7852/dscn19922048x1536na8.jpg[/ir]

Bovenkant is de motorkap, onderkant is het rechterzijscherm, zoals je ziet is deze helemaal "dof".
Ik heb de auto reeds volledig in de 'Turtle Wax' gezet, maar ik krijg die doffe plek niet weg, het is ook alleen aan de bovenkant, de zijkant is netjes glanzend.

Hoe los ik dit op? Hoe krijg ik mijn zijscherm weer netjes glanzend?
 
Jerry said:
Polijsten lijkt mij de beste optie.

en hoe doe ik dat?
ik heb een haakse slijper met zo'n "stofdoek" erop, dat zou ik moeten gebruiken denk ik?

ben daar vandaag al even mee bezig geweest icm Commandant 4, maar dit biedt weinig soelaas..
 
ooit iets in gekrast en toen maar besloten te schuren?


ik denk trouwens dat dit toch erg ver heen is om te poetsen, misschien kunnen ze het er bij een prof bedrijf uit poetsen, maar je zult het altijd blijven zien ben ik bang.
 
Dat ga je denk ik niet meer goedkrijgen, het enige wat je zou kunnen doen is langs een poetsbedrijf gaan, en hun het laten doen. Zelf gaat die je nooit lukken
 
Het is pas sinds kort zo, nadat mijn vader het geniale idee had om de lijmresten van de striping die erop zat te verwijderen met zoon "wonderspons".
Kheb het voorderest overal nog netjes kunnen krijgen, alleen daar niet :X

Maar ik zal nog wel eens proberen met Turtle Wax met zwarte toevoeging en anders laat ik het zijscherm wel eens overspuiten alsk weer geld overheb.

Of misschien nog even proberen met de proefverpakking van Meguair's die ik alst goed is morgen/overmorgen binnen krijg
 
Last edited:
Hehe nee .. Dat gedeelte van je auto is wss gespoten in het zogenaamde ' Uni-kleur '. Dat is makkelijker en goedkoper voor de fabrikant. Blijft jaren goed , totdat de zon er iets teveel op gaat schijnen. Dit soort kleur verkalkt dan. Op den duur trek je zo die kalk met je vinger van je bumper af. Ik spuit NOOIT met deze methode. :X
 

enigste oplossing is dus opnieuw opspuiten?
kost dat, zoon zijscherm spuiten?
 
Is zo niet te segge .. Ligt eraan hoe het bij de suiter aankomt ( geschuurd of ongeschuurd ) , hoe de zijscherm eraa ntoe is , qua krassen en zo , wat voor soort kleur het is , en hoeveel er gespote moet worde. Dan moet de spuiter het echt zien voordat er geoordeeld kan worde over prijzen. Geloof dus mensen NIET als ze zegge : " Ja reken maar op 400 euri " voordat ze het gezien hebben. :X
 
Goed voorbewerken, zelf spuitbus kopen, goed polijsten, goed nabewerken en weer goed polijsten. Zie je er denk ik vrij weinig van.
 

hoeveel er gespoten moet worden?
kunnen ze ook bijvb een klein stuk spuiten dan fzo?
mja, zal wel eens informeren

@ vass, denks wel dat je dat goed ziet, jammer gnoeg
 
Ik heb het ook gedaan bij mijn eigen auto, bij mij zie je het amper. Zwart metallic is de kleur van mijn auto. Goed/voorzichtig polijsten doet wonderen. Proberen waard is het niet? Is het niks kan je het altijd nog laten spuiten.
 
theredone51 said:
hoeveel er gespoten moet worden?
kunnen ze ook bijvb een klein stuk spuiten dan fzo?
mja, zal wel eens informeren

@ vass, denks wel dat je dat goed ziet, jammer gnoeg

Kan wel, spot-repair heet dat volgens mij. Kost hier rond de 100 euro.
 
Vassago said:
Ik heb het ook gedaan bij mijn eigen auto, bij mij zie je het amper. Zwart metallic is de kleur van mijn auto. Goed/voorzichtig polijsten doet wonderen. Proberen waard is het niet? Is het niks kan je het altijd nog laten spuiten.

is goed projectje voor alsk me weer eens verveel :+

spotrepair, das duur :X
mijn overbuurman werkt in spuiterij, dus mss kan ik daar wat regelen

mss foto's van voor/na?
 
Deuk ook weggewerkt dus.

[ir]http://www.zeekoe.net/vass/achterscherm3.jpg[/ir]

[ir]http://www.zeekoe.net/vass/achterscherm1.jpg[/ir]

[ir]http://www.zeekoe.net/vass/achterscherm.jpg[/ir]

Op de laatste foto, die bruine gloed naast het gaat is weerspiegeling.
 
maar jij hebt hem dus ook ge-spotrepaird?

ziet er erg goed uit moet ik zeggen

Maar hoe heb je het aangepakt?
-schuren korrel 600 nat fzo
-spuiten met grondlaag
-schuren met 600/polijsten
-spuiten met kleurtje
-polijsten
-blanke lak
-polijsten

en vervolgens netjes in wax zetten fzo?
 
Iets anders. Spot-repair zou je het wel kunnen noemen, maar dat wordt meestal door bedrijven zo aangeboden. Dit is zelf gedaan.

- polyester gladschuren t/m 1200 & water
- spuitplamuur aanbrengen
- schuren met 1200 & water en met 2000 & water
- laagje spuitplamuur
- schuren met 1200 & water en 2000 & water
- de gewenste kleur aanbrengen
- heel licht schuren met 2000 & water
- laagje lak
- heel licht schuren met 2000 & water
- laagje lak
- heel licht schuren met 2000 & water
- vervolgens polijsten, met de hand vanwege de verse lak, voorzichtig doen, beter een paar keer extra polijsten dan 1 x teveel
- schoonmaken met ontvettingsmiddel
- blanke lak aanbrengen
- heel licht schuren met 2000 & water
- laagje blanke lak
- heel licht schuren met 2000 & water
- laagje blanke lak
- heel licht schuren met 2000 & water
- vervolgens polijsten, met de hand vanwege de verse lak, voorzichtig doen, beter een paar keer extra polijsten dan 1 x teveel
- ik heb gelijk de wax aangebracht, of dit juist is weet ik niet. Maar op deze manier zie je gelijk of het resultaat helemaal naar wens is

Succes.

Mooiste resultaat krijg je door ruim af te plakken en dan de waaieren met de lak. Zo is het verloop erg geleidelijk.
 
Wat betreft polijsten, wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Ik heb zoon schijf voor op de slijptol, maar die ga ik natuurlijk niet gebruiken op de verse lak En welk polijstmiddel? Bv. polijstpasta van 3M ofzo?

Iig al zéér bedankt voor de tips! Ga me er wel eens aan wagen als het weer goed weer is, want nu ist te koud/vochtig.
 
3M heeft wel goede spullen ja. Zorg ervoor dat je niet te grof gaat. Het duurt misschien wat langer maar je hebt het beter onder controle. Die schijf welke jij hebt, zie je ook liggen op de 2e foto. Hetzelfde idee althans. Ik heb deze heel kort gebruikt voor het aanbrengen van de wax en het uitpoetsen. Zorg ervoor dat je het snel heen en weer beweegt zodat je geen te warme plekken creëert op de verse lak.

Het neemt wat tijd in beslag maar het is leuk om het zelf tot een mooi eindresultaat te brengen.

Succes, voor vragen kan je altijd PM-en ofzo.
 
Ok, dan maar wat pasta halen en met me slijptol, schuurpapier en spuitbusjes aan de slag

Ik zal wel foto's posten als ik er klaar mee ben
 
Status
Not open for further replies.