Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
Lennox said:
Loopt een basis-setje flink in de papieren of niet? (omdat jij er ook mee bezig bent)

Gewoon die shampoo (Ultimate car wash?) Tech wax en zo 'n speciaal doekje (echt nodig?) moet toch wel een leuke begin set zijn?

Velgen cleaner heb ik nog niet nodig, velgen zijn nieuw. Lak heeft geen krassen en is niet verweerd....

Moet er alleen wel tectyl weggepoetst mee krijgen :P

Niet dat ik voor een godsvermogen van die zooi koop en de helft de eerstkomende tijd toch niet gebruik.

Thanx alvast.

imo lijkt een goede polish + de nxt wax voldoende. Zo'n 3 stappen plan kan ook prima. Een goede shampoo schijnt ook redelijk wat te schelen, zelf geen ervaring mee. Microvezel doekje idd zoals Boyd gebruikt werkt prima.

Aangezien jouw lak vrij nieuw is, eerst maar eens gewoon wassen met een goede shampoo en dan een nxt waxlaag lijkt mij. Ik neem aan de de lak na het spuiten nog gepolijst is?
 
Vassago said:
Waar zit de tectyl btw?

nevel bij de wielkasten. Anders met wasbenzine er overheen en daarna goed in de was zetten, komt wel goed denk ik.

Even voor goede shampoo en die wax kijken.
 
sorry voor de offtopic :P

ik gebruik de laatste tijd ook die wax ! werkt echt geweldig:winner:

dscf1797-border.jpg
 
Eeh.. D10N, je auto is vuil :+

Gebruik zelf nu nog Motip autoshampoo zeg maar, gewoon die goedkope zooi. Maarrrrrr heb wel Meguairs catalogus aangevraagd, als ik klaar ben met afstuderen en eens een keer 2 dagen echt tijd heb m'n auto eens mooi bling-bling laten doen 8)
 
Ik gebruik gewoon turtle wax zwart 8P met extra lakstift :)

Maar ik heb dus wat ondiepe krasjes, is er een leuke how-to/stappenplan om dat soort krassen eruit te poetsen? Ik ben bang als ik eerst bv met commandant aan de slag ga dat het verkeerd uitpakt :)
 
Iemand ervaringen met zo'n teflon laag over de auto, zodat dit 5 jaar blijft zitten o.i.d.?
 
Ik heb er geen ervaring mee, ik weet wel dat het vrij prijzig is.

Voor

[ir]http://zeekoe.net/vass/vies3.jpg[/ir]

[ir]http://zeekoe.net/vass/vies4.jpg[/ir]

Na

[ir]http://zeekoe.net/vass/polijst4.jpg[/ir]

[ir]http://zeekoe.net/vass/polijst1.jpg[/ir]
 
Jerry said:
Iemand ervaringen met zo'n teflon laag over de auto, zodat dit 5 jaar blijft zitten o.i.d.?

Vroeg ik laats al na in auto topic :)

Teflon behandiling is vrij prijzig (300eu), je krijgt er ook 3 jaar garantie op dacht ik :), Spul kost iets van 800eu per 5 liter :X
 
Idd, jongen uit me klas heeft het op z'n Leon zitten en in Alkmaar laten doen.

Kostte iets van €500, maar zit idd iets 5 jaar garantie op en je hoeft nooit meer te poetsen alleen schoonmaken.

Alleen nu wou ik weten of er misschien mensen met ervaringen zijn hier:p
 
Mits goed aangebracht zeer goed resultaat.. alleen zoals het destijds bij ons is gedaan.. KNUDDE! poets resultaat nadat ik het 3 stappenplan gedaan had.. en de 2e foto is van afgelopen zondag na laagje NXT als onderhoud..
 
Last edited:
persoonlijk vind ik meguiars echt super spul... Het poetst er super makkelijk in doormiddel van die 'pads'. Even een uurtje een pilsje drinken. Daarna ff uitwrijven en dan glimt die als de herrie :D.

die vochtopneemdoeken zijn ook echt een aanrader. Echt niet normaal hoeveel water die opnemen. Laten geen druppel na :)
 
Sjors@Area said:
persoonlijk vind ik meguiars echt super spul... Het poetst er super makkelijk in doormiddel van die 'pads'. Even een een pilsje drinken. Daarna ff uitwrijven en dan glimt die als de herrie :D.

die vochtopneemdoeken zijn ook echt een aanrader. Echt niet normaal hoeveel water die opnemen. Laten geen druppel na :)

Moet je echt zo lang laten zitten voor het uitpoesten of drinken jij gewoon supersnel bier? :)
 
Minstens half uur laten zitten had ik ergens gelezen.. Dan kun je wel een biertje (of 2, of 3, of...) drinken :)
 
Omdat er zoveel lof over Mequiar's hier is, vandaag ook Quik Clay gekocht.
Was een aanrader want zocht iets voor kleine krasjes om die te behandelen.
Meteen een poetsmachine erbij gekocht voor het waxen na die tijd.
En motorreiniger gekocht van autoglym.
Sjezus blok glimt ineens :D
 
Arnie said:
Omdat er zoveel lof over Mequiar's hier is, vandaag ook Quik Clay gekocht.
Was een aanrader want zocht iets voor kleine krasjes om die te behandelen.
Meteen een poetsmachine erbij gekocht voor het waxen na die tijd.
En motorreiniger gekocht van autoglym.
Sjezus blok glimt ineens :D

Wij willen pics!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top