Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic 2

Status
Not open for further replies.
Mischien een stomme vraag, het is een soort zeem? Hoe maakt ie het raam dan schoon? als het alleen een natte doek is zonder iets van reinigingsmiddelen.

Ik wil wel 1 of 2 van die dingen hebben.

Ja het voelt niet als leer aan, meer als stof, en als ze droog zijn voelt het aan als schuurpapier, raar spul iig... maar werkt echt super. Ik zie die man binnenkort weer, en dan neem ik wel weer een lading mee. dan hoor ik wel wie ze wilt gebruiken
 
Ik dacht dat ik laatst juist ergers las dat je er niet zo blij mee was?
Wat is het grote voordeel eraan? Ik moet juist nog een WM erbij hebben.. ik was vaak 2 auto's (mij en GF) en dan is 1 eigenlijk te weinig, dus mischien dan een zeem van megs.


KLopt wat je zegt hoor, mn eerste ervaring ermee was niet best, maar dit kwam omdat ik hem verkeerd gebruikte. Ik gebruikte hem als de watermagnet, waardoor de heel stroef ging, en je moet met de zeem wel wringen. Maar als je de zeem van te voren laat soaken, en dan gebruikt, zeem je je auto echt kurkdroog8)
 
Hou er wel rekening mee dat de protech behandeling na een polijstbeurt er vanaf is, en protech vraagt gemiddeld voor zo'n behandeling € 800,- als het niet meer is. Protech heeft een levensduur van 5 jaar op een nieuwe auto, en 3 jaar op een gebruikte. En op zo'n auto is het misschien wel aan te raden om zo'n gelijksoortige behandeling weer te doen. Dit verlengt de levensduur van de lak en het gemak van het bijhouden. Is trouwens op iedere auto wel aan te raden.
Ikzelf biedt zo'n soort gelijke behandeling ook aan alleen voor een veel aantrekkelijkere prijs. Ik raad het eigenlijk iedereen aan om zo'n behandeling op een auto te (laten) zetten. Heb de behandeling op mijn eigen auto ook zitten, heb zelf een zwarte peugeot partner met een unilak. En heb mijn auto sinds de aflevering nooit meer in de was gezet, en deze heeft zijn glans behouden, zelfs 10% meer dan de nieuwglans. Dus zeker een aanrader

Was toen na een paar jaar gedaan maar heel slordig.. mn vader vond het wel best maar heeft er nooit mooi uit gezien. We zijn inmiddels een eind op weg naar de 200.000km met dat ding en voor zn leeftijd en kmstand zietie er nog super netjes uit... op naar de 300.000 :p
 
KLopt wat je zegt hoor, mn eerste ervaring ermee was niet best, maar dit kwam omdat ik hem verkeerd gebruikte. Ik gebruikte hem als de watermagnet, waardoor de heel stroef ging, en je moet met de zeem wel wringen. Maar als je de zeem van te voren laat soaken, en dan gebruikt, zeem je je auto echt kurkdroog8)

dat doet de WM toch ook ;)
 
Deze vraag kan ik hier wel stellen :)

Ben in het bezit van een Subaru Justy van '87 in de kleur wit, nu is de vorige eigenaar niet echt iemand geweest die de auto onderhield (van buiten) en ik ben iemand die dan wel weer zuinig is op z'n spullen en het wel graag schoon wilt hebben, nu merkte ik dat er een soort van zwarte aanslag zit (vooral bij de kofferklep en motorkap) lijkt net op zwarte vingertasten, alleen krijg ik deze er met geen mogelijkheid vanaf met poetsen.
Iemand een tip welk spul ik het best ervoor kan gebruiken, dacht zelf aan een soort van licht polijstmiddel.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top