Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic 2

Status
Not open for further replies.
Ik heb vandaag weer iets uitgevonden...

Had een donkerblauwe audi a4, lak was helemaal strak alleen op het dak zat een flinke ingevreten plek van vogelpoep... Ontsierde de hele auto...

wat heb ik gedaan

- Verffohn, op de plek gehouden, ongeveer 10/15cm afstand, en lak gloeiend heet laten worden (let wel op dat de lak niet verbrand of nog erger) Door dit te doen brand je alle laatste zuren van de vogelpoep eruit.
- Klei, flink lopen boenen tot een superglad resultaat
- Polijsten, harde pad met Farecla G3
- Polijsten, zachte pad en Farecla G10
- Wax, carnauba van Mequiar's

Resultaat 99% strak, je zag nog een heel klein spikkeltje, maar dat was helaas te erg ingevreten.

Let wel op, na het fohnen, lak eerst even laten afkoelen ongeveer 10 minuten

Succes mocht je dit willen doen
 
Boyd, heb je even? :p

Ik heb hier nog in de aanbieding voor je een:

-zwarte Porsche 996 (ooit is met protech behandeld, alleen toen zo slecht gepolijst vooraf dat je krasjes onder de beschermlaag zag zeg maar).
-donkerblauwe Audi A3
-zwart metallic Polo 9N
(-misschien een A6 2.7TDI / Golf 3 1.8GT)

zin in? :#

Hou er wel rekening mee dat de protech behandeling na een polijstbeurt er vanaf is, en protech vraagt gemiddeld voor zo'n behandeling € 800,- als het niet meer is. Protech heeft een levensduur van 5 jaar op een nieuwe auto, en 3 jaar op een gebruikte. En op zo'n auto is het misschien wel aan te raden om zo'n gelijksoortige behandeling weer te doen. Dit verlengt de levensduur van de lak en het gemak van het bijhouden. Is trouwens op iedere auto wel aan te raden.
Ikzelf biedt zo'n soort gelijke behandeling ook aan alleen voor een veel aantrekkelijkere prijs. Ik raad het eigenlijk iedereen aan om zo'n behandeling op een auto te (laten) zetten. Heb de behandeling op mijn eigen auto ook zitten, heb zelf een zwarte peugeot partner met een unilak. En heb mijn auto sinds de aflevering nooit meer in de was gezet, en deze heeft zijn glans behouden, zelfs 10% meer dan de nieuwglans. Dus zeker een aanrader
 
Dan ga ik het met brand spiritus proberen :)


Arne:
Ik heb mn GTI gisteren voor 't eerst in de NXT gezet, wat een bizar mooi resultaat zeg

eerst voorgespoeld
heb gewassen met gold class en wash mitt
nagespoeld
daarna ultimate water magnet erover
ff laten drogen
nxt wax paste erop, heel dun
1 uur laten curen
intussen al het zwarte plastic met trim detailer behandeld
uitlaat en deurklinken gepolijst met AMP
nxt uitgesmeerd met terry towel.
ga vanmiddag de passat ook zo doen, zal een voor na posten.
25-08-2007 18:43

Wat betaal je voor dit complete poets spul?
Want weet echt niet wat ik moet kopen en wil hem wel knap poetsen.

Want de auto is nog erg netjes :) en wil ik graag zo houden :D
 
Ik had er ook hars opzitten van een boom. Heb alleen de ramen schoongemaakt, omdat de rest met toch weinig boeit. Dreft in een emmer met water en het was zo schoon.
 
Dan ga ik het met brand spiritus proberen :)




Wat betaal je voor dit complete poets spul?
Want weet echt niet wat ik moet kopen en wil hem wel knap poetsen.

Want de auto is nog erg netjes :) en wil ik graag zo houden :D

uhm, bij elkaar 140 euro of zo. Doe je wel lang mee hoor...
 
Wat vinden de heren poetsers van de productlijn van Motip?

Vandaag even wat spul gehaald, morgen uitproberen :)
 
als je toch je ramen alleen doet, kan je beter scheutje amoniak in die emmer flikkeren.
deed ik voor meg. altijd :D

ik heb doekjes, kosten wel 11 euro per stuk (5 jaar garantie) en die hoef je alleen maar nat te maken in warm water en over je ruit heen te gaan, is in 1 keer streeploos schoon, kan zelfs in de volle zon gebruikt worden, absoluut geen strepen, en het maakt niet uit hoeveel nicotine aanslag er op je ruiten zit
 
ik heb doekjes, kosten wel 11 euro per stuk (5 jaar garantie) en die hoef je alleen maar nat te maken in warm water en over je ruit heen te gaan, is in 1 keer streeploos schoon, kan zelfs in de volle zon gebruikt worden, absoluut geen strepen, en het maakt niet uit hoeveel nicotine aanslag er op je ruiten zit

hoelang gaat zo'n doekje mee dan?

wel interesant, ik haat namelijk mijn ramen schoonmaken...
 
Zal dan wel zo'n "zeem leren lap" zijn.
Doe ik me hele motor(fiets) mee na het schoonmaken, om hem zeg maar droog te maken.

Wel vochtig in een afsluitbaar potje doen.
 
ik heb doekjes, kosten wel 11 euro per stuk (5 jaar garantie) en die hoef je alleen maar nat te maken in warm water en over je ruit heen te gaan, is in 1 keer streeploos schoon, kan zelfs in de volle zon gebruikt worden, absoluut geen strepen, en het maakt niet uit hoeveel nicotine aanslag er op je ruiten zit

ik gebruik nu altijd Meguairs glass cleaner icm een microvezeldoek. werkt ook streeploos. die doekjes zijn wel handig om in je auto te leggen voor onderweg oid.
waar haal je die doekjes dan?

11euro valt mee als je er een tijdje mee kan doen, doeken van meg kosten ook 12euro per stuk :p
 
Zal dan wel zo'n "zeem leren lap" zijn.
Doe ik me hele motor(fiets) mee na het schoonmaken, om hem zeg maar droog te maken.

Wel vochtig in een afsluitbaar potje doen.

lijkt mij niet, eeen zemen leren lap is om te drogen, niet om te reinigen.
hier deed ik altijd mijn auto mee droogzemen voordat ik een watermagnet had..
ik raak die zeem tegenwoordig niet meer aan :p
 
ja een zeem is het niet, heeft er wel iets van weg maar het is toch ander spul. En hoelang ze meegaan, er zit 5 jaar garantie op, ik gebruik de doekjes nu 2 jaar en zie nog niks van verslijting. Ik heb er een stuk of 20 pak bij elke auto een schone en was ze iedere week op 90 graden zonder wasverzachter. Het voordeel vind ik echt dat ik ze in de volle zon kan gebruiken, hoe vies de ramen ook zijn. Ik krijg ze via een man die deze doekjes zelf ontwikkelt heeft, als je ze moet hebben moet je het even via mij vragen want zijn niet in de winkel te koop
 
De Meguiars zeem werkt een stuk lekkerder dan de water magnet imo:p (is wel 2 keer zo duur :X:X)

Ik dacht dat ik laatst juist ergers las dat je er niet zo blij mee was?
Wat is het grote voordeel eraan? Ik moet juist nog een WM erbij hebben.. ik was vaak 2 auto's (mij en GF) en dan is 1 eigenlijk te weinig, dus mischien dan een zeem van megs.
 
ja een zeem is het niet, heeft er wel iets van weg maar het is toch ander spul. En hoelang ze meegaan, er zit 5 jaar garantie op, ik gebruik de doekjes nu 2 jaar en zie nog niks van verslijting. Ik heb er een stuk of 20 pak bij elke auto een schone en was ze iedere week op 90 graden zonder wasverzachter. Het voordeel vind ik echt dat ik ze in de volle zon kan gebruiken, hoe vies de ramen ook zijn. Ik krijg ze via een man die deze doekjes zelf ontwikkelt heeft, als je ze moet hebben moet je het even via mij vragen want zijn niet in de winkel te koop

Mischien een stomme vraag, het is een soort zeem? Hoe maakt ie het raam dan schoon? als het alleen een natte doek is zonder iets van reinigingsmiddelen.

Ik wil wel 1 of 2 van die dingen hebben.
 
[ir]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/IMG_0482Large.jpg[/ir]

[ir]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/IMG_0484Large.jpg[/ir]

Best aardig gepoetst voordat ik naar Assen ging 8)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top