Het grote computer topic #9

Ik snap geen hol van je uitleg, maar zal het proberen :p

Voor de duidelijkheid, een Router is een apparaat wat ervoor zorgt dat 1 internetaansluiting (1 extern IP adres/verbinding) gesplitst wordt zodat er meerdere apparaten gebruik van kunnen maken, hij deelt intern IP adressen uit (1 per apparaat). een Accesspoint verzorgt een wireless verbinding. Een modem verzorgt de daadwerkelijke verbinding naar de internet provider. Een switch is een 'splitter' die je meerdere netwerkpoorten geeft. Je hebt apparaten die doen alles in 1, dus modem router accesspoint + 4 poorts switch, dat heet een Gateway, maar vaak is het een losse Modem + een router/switch/accesspoint in 1.

Als ik jouw situatie goed begrijp heb je beneden een Modem + router/accesspoint van UPC welke een Wifi netwerk verstrekt en bekabeld enige apparaten aanstuurt. Boven heb je een router/accesspoint die aangesloten is met kabel op de router beneden en die niks anders doet dan een wireless netwerk verstrekken, als je deze ook namelijk laat routeren krijg je conflicten op je netwerk. Jij hebt dus 2 Wireless netwerken thuis (2 verschillende SSID's). Jouw pc maakt draadloos verbinding met het netwerk van het AP op de 2e verdieping.

Volgens jouw verhaal staat er boven een router, wat dus betekend dat deze ook een geintegreerde switch heeft. Via een netwerkkabel de printer aansluiten is geen optie? Als je hem wel kunt verbinden met het SSID van het bovenste netwerk en deze is gekoppeld aan de router beneden dan zit de printer in dezelfde IP range (want als het goed is deelt de router boven geen IP adressen uit anders krijg je conflicten), dus zou je hem op basis van IP adres of homegroup oid op de pc beneden moeten kunnen vinden.

Hoop dat mn verhaal duidelijk is :p
 
Zo'n ding via het stopcontact? Router inpluggen en een ding in je stopcontact en in de kamer waar je extra bereik wil ook zo'n ding in je stopcontact dan zou het moeten werken.

Heb hier zo'n set staan, kan ff kijken voor je morgen hoe het heet.


Edit: staat lekker verward geschreven, zal morgen ff kijken voor je haha

Ethernet over power adapter bedoel jij waarschijnlijk.
 
Ik snap geen hol van je uitleg, maar zal het proberen :p

Voor de duidelijkheid, een Router is een apparaat wat ervoor zorgt dat 1 internetaansluiting (1 extern IP adres/verbinding) gesplitst wordt zodat er meerdere apparaten gebruik van kunnen maken, hij deelt intern IP adressen uit (1 per apparaat). een Accesspoint verzorgt een wireless verbinding. Een modem verzorgt de daadwerkelijke verbinding naar de internet provider. Een switch is een 'splitter' die je meerdere netwerkpoorten geeft. Je hebt apparaten die doen alles in 1, dus modem router accesspoint + 4 poorts switch, dat heet een Gateway, maar vaak is het een losse Modem + een router/switch/accesspoint in 1.

Als ik jouw situatie goed begrijp heb je beneden een Modem + router/accesspoint van UPC welke een Wifi netwerk verstrekt en bekabeld enige apparaten aanstuurt. Boven heb je een router/accesspoint die aangesloten is met kabel op de router beneden en die niks anders doet dan een wireless netwerk verstrekken, als je deze ook namelijk laat routeren krijg je conflicten op je netwerk. Jij hebt dus 2 Wireless netwerken thuis (2 verschillende SSID's). Jouw pc maakt draadloos verbinding met het netwerk van het AP op de 2e verdieping.

Volgens jouw verhaal staat er boven een router, wat dus betekend dat deze ook een geintegreerde switch heeft. Via een netwerkkabel de printer aansluiten is geen optie? Als je hem wel kunt verbinden met het SSID van het bovenste netwerk en deze is gekoppeld aan de router beneden dan zit de printer in dezelfde IP range (want als het goed is deelt de router boven geen IP adressen uit anders krijg je conflicten), dus zou je hem op basis van IP adres of homegroup oid op de pc beneden moeten kunnen vinden.

Hoop dat mn verhaal duidelijk is :p

Idd, boven DHCP uitzetten en dezelfde SSID + pwd gebruiken.
 
De router die bovenstaat ingesteld als acces point (netwerkkabel op LAN poort in plaats van WAN poort) DHCP uitgeschakeld en nu kunnen alle pc's en ook de printer elkaar zien.
 
Mijn laptop accu is al een tijdje kapoet. Een nieuwe kost ong. 75e, maar op ebay zag ik ze een stuk goedkoper. modelnr m740bat-6.
Nu vroeg ik me af of binnen zo'n type nog verschil kan zitten kwa behuizing of weet ik wat?.. Ik heb namelijk een xxodd laptop, maar daarop zoekend kan ik natuurlijk niet zoveel vinden en staat natuurlijk ook niet tussen de lijst laptops waarop die accu past.
 
Van mijn oude desktop pc (8 jaar oud) is het moederbord eruit geklapt en heb ik besloten eens een upgrade door te voeren.

Nu kan ik via via aan het volgende setje komen:
Gigabyte GA-X58A-UD7
Intel i7 920 Quadcore Hyperthreading
6x2GB OCZ Platinum XTC LV 1600Mhz CL7
Noctua NH-D14 tower cooler
Wat is dit setje nog waard en wat voor grafische kaart raden jullie me hierbij aan?

Verder heb ik een OCZ ModXStream Pro 500W als voeding in me kast zitten, is deze zwaar genoeg om dit setje plus grafische kaart en 1 2TB harde schijf te trekken?
 
Bij veel bedrijven zie je een scherm hangen met daarop het (plaatselijke) weer, file informatie, reclame enz. Hoe worden deze gemaakt of zijn hier templates oid voor?
 
Wij maken die dingen ook wel, doen we meestal op basis van HTML, zodat klanten ook gewoon middels een CMS de content kunnen aanpassen. Biedt veel flexibiliteit! :)
 
Ik heb met mijn laptop continu verbindingsproblemen met de Intel Centrino 2230 wireless card.

Nu komen ze van Dell deze morgen vervangen. Omdat ik veel problemen met deze kaart zag vroeg ik of ze geen gelijkwaardig alternatief hadden. Nu komen ze morgen met een Dell 1704 wireless card. Alleen lees ik nu dat deze helemaal niet gelijkwaardig is. Ik vond het volgende:

De Intel is een zogenaamde 300 Mbit 802.11n kaart, hij kan zowel op 300 Mbit zenden als ontvangen. Deze kaart heeft twee antennes.
De Dell is een zogenaamde 150 Mbit 802.11n kaart, hij kan zowel op 150 Mbit zenden als ontvangen. Deze kaart heeft een antenne.

Klopt dit bovenstaande en ga ik er inderdaad op achteruit? Geeft 1 antenne een slechter of minder ontvangst? Ik ben echt een noob wat computers betreft.

Ik heb al gebeld met Dell en zij konden de servicecall niet meer wijzigen. Ik moet dit maar met de monteur bespreken.

Ik hoor graag jullie advies.
 
Ja je gaat erop achteruit. Maar; is je router wel 300N? En internet je alleen of pomp je veel data over je draadloze net werk? Als je alleen internet maakt het geen klap uit nl.
 
Back
Top