Het grote computer topic #9

Skype app via Metro is wel snel toch? Zet je pc anders niet volledig uit maar gebruikt hibernate. Tenzij je een SSD hebt. Classicshell is idd een baas. Handige tip voor de mensen die systemen bouwen/herinstalleren: www.ninite.com. Heeeeeeeeerlijk icm een unattended OS disk.

Ik heb een nieuwe Dell Inspiron 15R met een 32 gig SSD (Samsung). Windows 7 was gewoon heel snel met opstarten en nu duurt het allemaal zo lang. Als het allemaal is opgestart werkt het overigens allemaal heerlijk en snel. Maar kan het zijn dat ik de upgrade heb gebruikt en geen clean install heb gedaan?

Skype app via Metro is inderdaad wel snel. Maar vind die niet fijn te gebruiken. Je kan hem niet kleiner maken en dus niet surfen en ouwehoeren met iemand tegelijk.

Ik heb een nieuwe Dell Inspiron 15R met een 32 gig SSD (Samsung). Windows 7 was gewoon heel snel met opstarten en nu duurt het allemaal zo lang. Als het allemaal is opgestart werkt het overigens allemaal heerlijk en snel. Maar kan het zijn dat ik de upgrade heb gebruikt en geen clean install heb gedaan?

Skype app via Metro is inderdaad wel snel. Maar vind die niet fijn te gebruiken. Je kan hem niet kleiner maken en dus niet surfen en ouwehoeren met iemand tegelijk.

Mijn windows 8 start echt beduidend sneller nu als Windows 7..

Gebruik ook die Hibernate :3 3 seconden, BAM Windows.

En Menn0, sleep je Skype naar de zijkant dan ? :D
In t midden bovenin pakken en slepen naar rechts/links, daarna links bovenin de desktop er weer bij slepen :3

:D Msn/Google Talk/ICQ/etc. Of in een lokaal netwerk gewoon een share aanmaken (map delen).

Jonguh! :P
Ik weet ook niet wat ik bedoel, maar mail en die cloud severrs is me ooit teveel werk als ik snel iets naar een buurpc of telefoon moet sturen :P
Mja, google drive dan maar

Tuurlijk lukt dat, alleen of de voeding het leuk gaat vinden is een 2e.
Wanneer je op de 20/24 pins stekker het groene draadje met een random zwarte door verbind zal de voeding gewoon aan gaan,
dan pak je één of meerdere molex stekkers en pak je daar het gele en een zwarte draad van, et voila.
Je zou ook alle kabels eraf kunnen solderen, en vervolgens 2 dikke kabels weer eraan kunnen solderen, word ook wel eens gedaan om auto versterkers aan de praat te krijgen (hier bij opletten dat die véél vermogen trekken, 25A rails heb je niet zo heel veel in goedkopere voedingen).
molexae7.jpg
atxtabel.gif

Attachments

• atxtabel.gif
    atxtabel.gif
    12.8 KB · Views: 59
word ook wel eens gedaan om auto versterkers aan de praat te krijgen (hier bij opletten dat die véél vermogen trekken, 25A rails heb je niet zo heel veel in goedkopere voedingen).
Tussen haakjes lijkt me optionele informatie..

Ik heb even een vraagje. Heb vandaag een schone windows 8 installatie gedaan op mijn laptop. Windows 8 werkt nu veel beter dan toen enkel de upgrade had gedaan..

Echter nu krijg ik de driver van mijn videokaart, de AMD Radeon 7730M, niet geinstalleerd. Hij blijft maar weergeven dat hij in conflict is met een kaart genaamd Radeon 7700M (niet de juiste). Ik heb zowel de driver van de dell site geprobeerd als die op de AMD site. Beide doen niks?? Iemand hier bekend mee? naast deze kaart geeft hij ook een Intel graphics HD kaart weer.

Ook zie ik dat mij 32 gb SSD schijf (de Samsung PM530) wordt weergegeven als de Samsung SSD PM8 met een volume van slechts 8gb??? Voorheen stond hij netjes aangegeven als een 32 gb SSD. Hoe kan dit en hoe krijg deze terug naar de juiste benaming? Ik kan namelijk nergens een goede driver vinden. Ik ben nu bang dat hij enkel 8gb gebruikt? Echter is hij retesnel en sneller dan voorheen. In de bios staat de ssd op Intel Rapid start technology.

Last edited:
De 64 bit Windows 8 driver voor AMD kaarten is drama. Heb er ook problemen mee. Oplossing is om voorlopig nog even de standaard driver te gebruiken.

Jongens, m'n pa wil een netwerk harde schijf aanschaffen. Zonder al te veel toeters en bellen, gewoon van elke pc toegang. Is dan zo'n Western Digital my book live iets?

Back