Het grote computer topic #9

Gewoon doen, en even ClassicShell installeren om de oude look en 'Start'knop terug te krijgen. Ik ben er wel over te spreken hoor. Heb de upgrade al voor diverse mensen gedaan.

Nou vandaag Windows 8 Pro geïnstalleerd. Vind het opzich prima werken. Alleen mijn systeem was met Windows 7 veel sneller!! Ik baal hier enorm van.

Opstarten is beduidend trager en ook programma's opstarten. Terwijl ik juist veel lees dat het sneller dan 7 zou moeten zijn? Ik vind dit zwaar ruk! Is er nog een manier om terug te gaan?

Valt mij vooral op hoelang skype en msn doen over opstarten. Na een aantal minuten (!) hoor je pas het skype geluidje dat het is opgestart. In windows 7 was het er meteen.

Wat is eigenlijk wel een gemakkelijke applicatie om bestanden tussen twee computers te delen (behalve mail)
Is er iets in de vorm van whatsapp oid voor desktops?

Ik heb nog enkele MSN contacten die ik spreek, maar deze nu geïntegreerd in Skype.

Echter blijft deze traag opstarten. Heb ik het apparaatbeheer al gekeken of er ergens conflicten zijn. Alleen niks te zien wat eventueel de boel zou vertragen. Gebruik wel Skype for desktop omdat de Skype versie in de Metro mij totaal niet aanstaan. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

Bedankt trouwens Arne met de tip over Classicshell. Ben er erg blij mee!

Wat is eigenlijk wel een gemakkelijke applicatie om bestanden tussen twee computers te delen (behalve mail)
Is er iets in de vorm van whatsapp oid voor desktops?
:D Msn/Google Talk/ICQ/etc. Of in een lokaal netwerk gewoon een share aanmaken (map delen).

Ik ben bezig voor 1 van onze klanten een firewall cluster te testen. Is idd een rack bij TransIP.

Denk dat als ik uiteindelijk alle route's goed heb staan dat het nog wel hoger word :#

Ik heb nog enkele MSN contacten die ik spreek, maar deze nu geïntegreerd in Skype.

Echter blijft deze traag opstarten. Heb ik het apparaatbeheer al gekeken of er ergens conflicten zijn. Alleen niks te zien wat eventueel de boel zou vertragen. Gebruik wel Skype for desktop omdat de Skype versie in de Metro mij totaal niet aanstaan. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

Bedankt trouwens Arne met de tip over Classicshell. Ben er erg blij mee!

Skype app via Metro is wel snel toch? Zet je pc anders niet volledig uit maar gebruikt hibernate. Tenzij je een SSD hebt. Classicshell is idd een baas. Handige tip voor de mensen die systemen bouwen/herinstalleren: www.ninite.com. Heeeeeeeeerlijk icm een unattended OS disk.

Ik ben bezig voor 1 van onze klanten een firewall cluster te testen. Is idd een rack bij TransIP.

Denk dat als ik uiteindelijk alle route's goed heb staan dat het nog wel hoger word :#

Rack bij DCG? Ben onlangs bij EvoSwitch Haarlem geweest, ook aardig bazig daar.

Back