Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
pfft geheugen kost ook echt geen drol meer he! 1,5 jaar geleden kon ik voor mijn 4gb kingston gewoon 90 euri neertellen oid.

zit ook weer te twijfelen over een pc upgrade evt. met SSD en nieuwe grafische kaart.. en dan wat geheugen erbij :D

heb nu een AMD X4 955, hd5770, 4gb ram.

doen of niet doen? :P

en dat je je processor met het goude hoekje in de juiste hoek legt.. anders is het zo afgelopen :P

Past maar op 1 manier, die LGA socket heeft 2 nokjes.
Pijltje is nog uit de tijd dat pinnetjes op de plek zaten waar ze horen te zitten, op de cpu (is overigens bij AMD nog steeds zo).

pfft geheugen kost ook echt geen drol meer he! 1,5 jaar geleden kon ik voor mijn 4gb kingston gewoon 90 euri neertellen oid.

zit ook weer te twijfelen over een pc upgrade evt. met SSD en nieuwe grafische kaart.. en dan wat geheugen erbij :D

heb nu een AMD X4 955, hd5770, 4gb ram.

doen of niet doen? :P

Doen, alleen koop dan ook gelijk 8gb ram (2x 4gb), dat kost toch geen drol meer. Verder een goede CPU en DirectX11 kaartje. Je kan er zo BF3 op draaien als deze uitkomt.

Ik heb sinds 2 weken ook een SSD en ik ga in ieder geval niet meer terug. Windows werkt zo ontzettend snel en kopiëren van en naar de SSD is gewoon belachelijk. Een blu-ray film kopiëren duurde ongeveer 10 seconden (6 GB) :W.

ben nogsteeds niet achter het probleem waarom mijn pc 100% draait als ik met Lightroom bezig ben... dit is niet constant het geval maar met name als ik een foto open, wil bijsnijden en het ergste is het tijdens het exporteren.. dan hangt mn pc vaak..
in taakbeheer gebruikt LR een kleine 900 mb en voor de rest is er niets wat veel verbruikt..

iemand misschien een idee of instelling die ik vergeten ben/kan doen..

nog eens mijn spec lijst:
AMD x2 6400 3.2ghz
Asus m2n sli deluxe
XFX gts250
4 gig OCZ reaperX

Zo, net de computer besteld en betaald bij Azerty, ben voor een betere voeding gegaan nog, en een andere kast. Bedoeling was 800 euro uit te geven, kwam nog de helft bij :p

Het is LAAANNGGGG geleden dat ik nog eens een goede pc heb gehad :D

maakt het eigenlijk uit wat voor kast je hebt tegenwoordig?.. of is dat alleen voor de looks.. snap dat het qua sleutelruimte uit kan maken maar komt het qua temp nog cruciaal tegenwoordig?

anders kan je toch ook gewoon een oude kut atx kast gebruiken?

// of laat ik het zo zeggen, een coolermaster kast van 40 euro?

Natuurlijk achteraf, maar beetje overkill 800 watt? :D

Ik heb laatst een mooi stil voedingkje gehaald van 530 watt, systeem is nu tijdens internetten en eenvoudige dingen muisstil :)

Natuurlijk achteraf, maar beetje overkill 800 watt? :D

Ik heb laatst een mooi stil voedingkje gehaald van 530 watt, systeem is nu tijdens internetten en eenvoudige dingen muisstil :)

Ik wil voor mijzelf waterkoeling gaan proberen, niet voor prestaties, maar uit nieuwsgierigheid. Daarom kan ik wat meer wattage gebruiken geloof ik.

800w is iig ruim voldoende om er nog extra spullen bij te prikken en eventueel te oc'en. Ruimte zat. :P

Ik had zelf wel voor de 600T gegaan. De Corsair lijn kasten is van verschrikkelijk hoogwaardige kwaliteit en werkt heerlijk m.b.t. kabelmanagement.

800w is iig ruim voldoende om er nog extra spullen bij te prikken en eventueel te oc'en. Ruimte zat. :P

Ik had zelf wel voor de 600T gegaan. De Corsair lijn kasten is van verschrikkelijk hoogwaardige kwaliteit en werkt heerlijk m.b.t. kabelmanagement.

Klopt, heb er ook veel reviews over gelezen, die kast kan ik nog altijd kopen uiteraard. Alhoewel ik dit ook wel een mooi design vind. Normaal gezien ga ik ook elke kabel sleeven, dus kabelmanagement zal wel lukken hoop ik.

maakt het eigenlijk uit wat voor kast je hebt tegenwoordig?.. of is dat alleen voor de looks.. snap dat het qua sleutelruimte uit kan maken maar komt het qua temp nog cruciaal tegenwoordig?

anders kan je toch ook gewoon een oude kut atx kast gebruiken?

// of laat ik het zo zeggen, een coolermaster kast van 40 euro?
Maakt geen hol meer uit, puur voor de looks/koelers/usb etc poorten. Zelf geef ik overigens nu wel de voorkeur aan een kast met de voeding onderin en de HDD brackets overdwars, maar ook die heb je al voor 40 euro.

Status
Not open for further replies.
Back