Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
32 bit ondersteunt max 4gb dacht ik. 64 bit is in staat meer en sneller berekeningen te maken.

Correct if wrong.

Maximaal 4295 mb, alleen wordt daarvan sowieso al wat van afgesnoept wat je niet kunt gebruiken. Meestal heb je op een 32 bits Windows besturingssysteem zo'n 3250mb RAM ter beschikking maximaal, ongeacht of je er 4, 8, 16 of meer in stopt. 64bits heeft geen limiet. Ja, de limiet is er wel maar zoveel GB aan geheugen gaat er nooit in een PC gestopt worden.

Mwa, XP modes is soms best handig. Maar voor de gemiddelde gebruiker idd niet.

@Jelle, hoe kom je erbij dat de 6950 twin frozr III slecht te krijgen is?
http://tweakers.net/pricewatch/279789/msi-r6950-twin-frozr-iii-power-edition-oc.html
Die nV kaart heeft als beste levering "binnen 3 dagen", en dat is ook nog eens maar bij 1 webshop?
Was zo, de chips zijn schaarser geworden wat de prijs van een 6950 iets omhoog heeft gedreven. Daardoor is een 560TI nu aantrekkelijker dan een 6950, aangezien die kaarten elkaar weinig ontlopen.

Maximaal 4295 mb, alleen wordt daarvan sowieso al wat van afgesnoept wat je niet kunt gebruiken. Meestal heb je op een 32 bits Windows besturingssysteem zo'n 3250mb RAM ter beschikking maximaal, ongeacht of je er 4, 8, 16 of meer in stopt. 64bits heeft geen limiet. Ja, de limiet is er wel maar zoveel GB aan geheugen gaat er nooit in een PC gestopt worden.

dit wist ik.
maar buiten dit om.. is er nog een ander verschil tussen al die versies?

32 bit ondersteunt max 4gb dacht ik. 64 bit is in staat meer en sneller berekeningen te maken.

Correct if wrong.

Met een 32bit instructie set is het niet mogelijk om meer dan 3.2~3.4 gb te adresseren.

Het betekend dus ook niet dat met een x64 windows OS dat je applicaties automatisch ook meer dan 3.2 kunnen gebruiken. Je applicatie moet ook opgebouwd zijn met instructies voor 64bit.

Je 32bit applicaties worden als het ware "ge-emuleerd". Zodra de applicatie meer dan 3.2gb gebruik zal je machine alsnog gaan swappen :)

dit wist ik.

Check m'n vorige reply.

Als je geen oude hardware draait leker W7 64bit houden. De meeste fabrikanten hebben hun drivers ( gelukkig ) op orde tegenwoordig.

Denkt terug aan Win 2003/xp 64bit :'(

dit wist ik.
Windows 7 Ultimate kun je Taalpaketten installeren, heeft Bitdefender (beveiliging) en Bitlocker (ook beveiliging)
Verder kun je op Win7 Professional en Ultimate een RDP server maken (dus inloggen vanaf een andere pc op de Win7 Pro/Ultimate PC) dit kan niet op Home Premium :)

Dat is het enige wat er uit springt tov Home Premium :)

ok duidelijk :) thnx
lekker deze houden dus..

heb alleen wel te kampen met een processor als bottleneck nu denk ik..
wanneer ik Lightroom 64bit gebruik om mn foto's te bewerken dan draait mn processor continu @ 100% wat natuurlijk niet fijn werkt.. mn RAM staat dan op 50-60% te bakken..

specs:
AMD x2 6400 (am2 socket) @ 3.21 ghz
4 gig RAM, OCZ reaperX.. 2x2 gig
asus m2n sli deluxe mobo
XFX 250gts

ok duidelijk :) thnx
lekker deze houden dus..

heb alleen wel te kampen met een processor als bottleneck nu denk ik..
wanneer ik Lightroom 64bit gebruik om mn foto's te bewerken dan draait mn processor continu @ 100% wat natuurlijk niet fijn werkt.. mn RAM staat dan op 50-60% te bakken..

specs:
AMD x2 6400 (am2 socket) @ 3.21 ghz
4 gig RAM, OCZ reaperX.. 2x2 gig
asus m2n sli deluxe mobo
XFX 250gts

Dan is er iets anders loos. Welk process pakt 100%? Heb je lightroom al geupdate? En eventueel windows ook?

Edit

Zit ineens te denken. Volgens mij heb je GPU acceleration uit staan. Of misschien moet je Lightroom updaten om ervan gebruik te maken :)

lightroom is up to date naar mijn weten..
laat nog een update binnen gekregen..
GPU acc moet ik aanzetten bij mijn graphics settings?

Denk dat je een ADSL gateway te pakken hebt. Je moet ff kijken of je hem als AP only in kan stellen. Wat is het exacte type?

Goed, bulldozer valt aardig tegen. Mensen die een 2600 wouden halen, gewoon doen.
2500 valt over de discussieren, maar het verbruik van de bulldozers ligt gewoon erg hoog in vergelijking met de sandy bridge cpu's.

@Vinnie, wat Marcel zegt, plus de mogelijkheid om een pc in een domein te hangen, windows xp modus te gebruiken etc.

Hier een mooi overzicht: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/verschillentussenversies.php

Mwah moet het nog maar zien.

...

mocht je echt een goeie router willen haal dan een Linksys E3000 of E4200 en anders heeft ASUS op dit moment een hele leuke router (+/-140 euro)

Status
Not open for further replies.
Back