Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Deze router is niet minder goed hoor. Ik heb altijd jaren op een router van een paar tientjes gewerkt en geen problemen mee. Geen noodzaak om zo'n duur ding aan te schaffen.

Dit gaat em worden:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...309185]=1&product[434332]=1&product[245968]=1

Iemand die kan bevestigen dat deze koeler weldegelijk past op een 1155, op azerty staat alleen 1156. Volgens de website van noctua zelf past hij op een LGA 1155, dus zal wel goedkomen dan ofniet? :D

Prachtig systeem. Voeding is aan de ruime kant, toekomstgericht? Uitstekende kast keuze.

Het enige dat ik mis is een SSD, dat is echt een wereld van verschil tegenover een HDD. Puur voor je besturingssysteem, 64GB is groot genoeg. De rest op de HDD gooien. De Crucial M4 64GB is de SSD van het moment! Relatief goedkoop, zeer betrouwbaar en retesnel! :) Kost je nog geen 100,- en je krijgt er zoveel performance voor terug!

Edit: Die koeler wordt geleverd met Socket 1155 bracket btw! Past dus! :)

Ik zou toch zeker een grotere nemen dan 64GB hoor, goed, als je echt alleen windows erop zet is het voldoende, maar je zult toch (onbewust) andere applicaties en games erop installeren. Ik zou liever 120GB nemen.

@Jelle, wat bedoel je met "..."? Of bedoel je dat je helderziend bent?

Ik zou toch zeker een grotere nemen dan 64GB hoor, goed, als je echt alleen windows erop zet is het voldoende, maar je zult toch (onbewust) andere applicaties en games erop installeren. Ik zou liever 120GB nemen.

Uiteraard alleen voor het besturingssysteem. Ik heb ook de 64GB versie en heb nog 25GB over na W7 install en wat kleine programma's. Kan prima! Games etc heb ik op de grotere SSD staan. 8)

De 120GB is leuker natuurlijk maar als dat je te duur wordt en het je tegenhoudt om een SSD te nemen zou ik absoluut de 64GB versie halen!

Mja ben ik met je eens, een SSD is echt een wereld van verschil. Zelfs in wat oudere systemen, en op laptops al helemaal.

Misschien dat iemand hier kan helpen. Vandaag mijn pc gekregen met een HD 6870 er in. Ding aangesloten op mijn tv (Bravia LCD) met een HDMI kabel en nu krijg ik na een tijdje een blauwe tint over mijn beeld. Vriend van me heeft dat net zo met zijn laptop. Ligt volgens mij niet aan de kabels (hij had bijv. al een andere kabel gekocht, geen verschil). Volgens mij ligt het ook niet aan de tv, want daar had ik eerder een andere pc op aangesloten en dat werkte perfect.

Zelfde probleem:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=67099

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/553936-Beeldscherm-uitbreiden-via-hdmi-blauw-scherm

http://forums.techguy.org/hardware/901239-blue-tint-lcd-tv-hdmi.html

Maar nergens een oplossing

//Misschien ligt het toch aan de tv, want als ik ff van HDMI kanaal wissel is het daarna weer goed.. Misschien kan dat ding MKV's niet altijd trekken?

Last edited:
Prachtig systeem. Voeding is aan de ruime kant, toekomstgericht? Uitstekende kast keuze.

Het enige dat ik mis is een SSD, dat is echt een wereld van verschil tegenover een HDD. Puur voor je besturingssysteem, 64GB is groot genoeg. De rest op de HDD gooien. De Crucial M4 64GB is de SSD van het moment! Relatief goedkoop, zeer betrouwbaar en retesnel! :) Kost je nog geen 100,- en je krijgt er zoveel performance voor terug!

Goed, die crucial gooi ik dan erbij, zal nog wel wat euro's vinden ergens :D

Is het aan te raden het systeem zelf te bouwen? 50 euro betalen daarvoor vind ik een beetje veel, opzich wil ik het graag zelf doen.

Last edited:
Ik bouw altijd mijn eigen systemen. Met een beetje verstand en technisch inzicht kun je makkelijk zoiets in elkaar zetten. Kom je ergens niet uit kun je op het internet genoeg hulp vinden!

Goede keus! Ga je veel plezier aan beleven! :)

Idd zelf bouwen... het past ten slotte maar op 1 manier, niks forceren en dan komt het wel goed. Enige waar je misschien even op moet letten is in welke bankjes je het geheugen drukt, maar dat is mobo afhankelijk (RTFM).

Idd zelf bouwen... het past ten slotte maar op 1 manier, niks forceren en dan komt het wel goed. Enige waar je misschien even op moet letten is in welke bankjes je het geheugen drukt, maar dat is mobo afhankelijk (RTFM).

en dat je je processor met het goude hoekje in de juiste hoek legt.. anders is het zo afgelopen :P

die past maar op 1 manier door die uitsparingen, verder heb ik al opgezocht hoe ik de ram moet aansluiten op het moederbord, 1 - 3 - 2 - 4 liep het geloof ik, dus gwn 1 en 2.

Verder wat maakt zo'n SSD nu uit, als ik windows installeer daarop? Dat windows sneller start snap ik, maar verder?

die past maar op 1 manier door die uitsparingen, verder heb ik al opgezocht hoe ik de ram moet aansluiten op het moederbord, 1 - 3 - 2 - 4 liep het geloof ik, dus gwn 1 en 2.

Verder wat maakt zo'n SSD nu uit, als ik windows installeer daarop? Dat windows sneller start snap ik, maar verder?

Alles werkt veel sneller. Heel de pc loopt soepeler. Een HDD heeft een accestime die tigmaal zoveel hoger ligt dan een SSD. SSD's lezen en schrijven ook een aantal keer sneller. Een van de beste upgrades die je kunt doen tegenwoordig!

Mooi systeem, vind zelf alleen de koeler wat prijzig, dat kan goedkoper. Evenals de VGA kaart, maar dat zal wel een bewuste keus zijn. Idd 64gb M4 Crucial SSD toevoegen voor OS.

Wat ik ermee bedoel is dat dit eigenlijk het verhaal van AMD de afgelopen jaren qua processoren is. Dus het viel te verwachten dat hij niet of niet veel beter ging presteren dan de 2600K.

Mooi systeem, vind zelf alleen de koeler wat prijzig, dat kan goedkoper. Evenals de VGA kaart, maar dat zal wel een bewuste keus zijn. Idd 64gb M4 Crucial SSD toevoegen voor OS.

Wat ik ermee bedoel is dat dit eigenlijk het verhaal van AMD de afgelopen jaren qua processoren is. Dus het viel te verwachten dat hij niet of niet veel beter ging presteren dan de 2600K.

Ga de koeler downgraden naar eentje van 40 euro, zal hetzelfde zijn ongeveer, ssd ga ik ook toevoegen dan. Niet te missen als ik het zo hoor.

Status
Not open for further replies.
Back