Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Al geprobeerd om W7 vanaf USB stick te installeren (eerder gedaan met zelfde stick), maar duurde ontiegelijk lang en op gegeven moment liep hij vast.

Aan het begin van de installatie gaf hij ook een fout als ik de schijf wilde formatteren, erg vreemd.

Nu via DOS programs met HDAT2 bezig, bad sectors zoeken en repareren. Tot nu toe, 27%, geen bad sectors gevonden.

En download nu ff nieuwe W7, straks ff proberen of dat beter werkt. HDAT2 is namelijk nog wel 1,5 uur zoet :(
 
Alleen bij seagate schijven, anders krijg je direct fail te zien.

@Vincent, tja dan lijkt die wel in orde, hoeveel mb/s haal je in hdtune?

@Laurens, monteren met wat? Windows movie maker? Pinnacle studio? etc
Ik gebruikte ze ook op Hitachi/Samsung etc :) zonder problems
 
Seagate SeaTools werkte niet, kreeg de melding dat ik minimaal 1 seagate of maxtor schijf moest hebben.

HDAT2 is nu bijna op 50%, nog uurtje geduld ongeveer. Hij pakt ongeveer 1min 15sec per %.
 
Op 89% error.

Drive not ready (command failed or time out).

Hij scant niet meer verder, maar block of sectors loopt wel op, staat inmiddels op 6 of 127. Af en toe hoor je een piepje vanaf het moederbord.

Onderin beeld staan: medium not present, insert the medium, please.

Ik laat hem maar gewoon aanstaan? en kijken of hij verder gaat?

Bij flags staan: carry auxiliary overflow.

edit: inmiddels 7 of 127 block of sectors
edit2"8 of 127
 
16 of 127 inmiddels.

Wat te doen?

Picje:

[ir]https://lh6.googleusercontent.com/-CE4i3hsfC9g/To4KFylAewI/AAAAAAAAAQc/-8Dj8v0UmpY/s640/2011-10-06%25252022.03.27.jpg[/ir]

Hij blijft nu dus staan op 89% @ 899,93 gb.

Heb dvdtje klaarstaan, maar beter dit afronden denk ik?
 
Als hij niet verder gaat kan het programma ook gewoon zijn vastgelopen, zou hem vannacht even aan zetten.

@Marcel, dan gebruik je een andere versie dan mij, zie ook wat Vincent post.
 
Even hele test opnieuw laten beginnen? Is dit wel de goede test(zie screenshot)

Of even dvdspeler open en dicht doen (insert medium please)

atm 20 of 127

Zou hij doorgaan tot 127 of 127 oid?

28 of 127
 
Last edited:
Test opnieuw gedraaid en 0 errors en bad sectors.

Hd zou dus echt in orde moeten zijn. Nu eerst maar eens slapen. Vandaag maar ff nieuwe dvdtje proberen.

Ben benieuwd of ik dan de hd wel kan formatteren in de W7 setup. En anders maar hd erase via hiren's boot cd :)
 
Memtest aantal keer tot 100% gedraaid.

En pass.

[ir]https://lh5.googleusercontent.com/-DRl-yCPFykw/To7b-Oly42I/AAAAAAAAAQk/GdpQA3mLfYk/s400/2011-10-07%25252012.59.27.jpg[/ir]
 
Krijg foutmelding als hij de dvd boot.

Net hdd erase aangezet, want ben toch even weg.

Vind het erg vreemd. Heb gewoon verified torrent gedowload daarna nog gemound om te testen en vervolgens gewoon de iso als data gebrand....

Kakzooi:(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top