Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Dit is de Corsair Obsidian 800D. Echt een beest van een kast, niet normaal. :P 230 X 610 X 610

Maar je kunt er zo'n cleane config mee bouwen, geweldig. :love:

Rest van het spul:

Core i7 930 @ 4ghz / Asus P6X58D-E / HD5870 Vapor-X / Kingston HyperX 1800Mhz 6Gb Triple / Corsair H50 Waterkoeling / Corsair 850HX / Optiarc 7241-S / Intel X25-M 80GB SSD / Spinpoint F3 1TB Raid-0 setup

Bloedsnel, morgen nog een 2e HD5870 erbij! :D :D

Last edited:
Even de rest van de fans stopgezet, je hoort de pomp wel een beetje zoemen. Geheel stil is het niet al heb ik er geen last van.

Die kast heb ik eens mogen bewonderen bij tweakers.net (irl), mooi ding.
Je hele config is bruut :) zat ook aan een H50 te denken, of toch een triple 120 rad setup...

Ik wilde het lekker simpel houden met de H50. Onderhoudsvrij en makkelijk te demonteren indien nodig. Een custom waterkoelingset met 360 rad zou echt perfect passen aan de bovenkant, alleen vind ik dat weer zo'n enorm gedoe als het eruit moet, pfoe. :P

Heb de i7 930 nu op 4Ghz gezet, temperaturen met de H50 blijven acceptabel dus ik vind het wel best zo!

Maar toch nu het in elkaar zit heb ik weer zoiets van, ik wil meer! :D Dus aan het einde van de maand haal ik er nog een zelfde HD5870 Vapor-X bij en een leuke LED monitor. ^^

Beetje benchen blijft toch ook wel leuk! Meteen maar weer een HWI page aangemaakt: http://www.hardware.info/usersys/cmlxYZ1ok2SdlWI/view/ :P

Last edited:
Een 6 core lijkt leuk, maar in reallife appz heb je zeker zoveel aan een snelle quadcore zoals een i5 750 (die ook als een maloot te clocken is).

Waar ga je hem voor gebruiken?

In games is zo'n 1055 no match voor de i5/i7 reeks, daar maakt Intel gehakt van AMD's 6 core'tje namelijk.

even een vraagje.... k ben weer op zoek naar een nieuwe computer.....

buget is 600-650 euro....

vereisten:

Draadloos
ddr3 geheugen
minstens 750gb hdd (7200 rpm)

en dat was het wel... iemand een leuk systeempje.... k kwam bij dell uit... en had daar de keuze uit 3 processoren welke heeft de voorkeur:?????

550 euro: 1gb videokaart, 750 gb hdd, 4gb Ram, Q8300
620 euro: zelfde maar met de I3 530
655 euro: zelfde maar met de I5 750

Waar ga je hem voor gebruiken?

In games is zo'n 1055 no match voor de i5/i7 reeks, daar maakt Intel gehakt van AMD's 6 core'tje namelijk.

En dan nog hyper-drive i7 ;) en heeft de extreme versie van Intel ook niet 6 core's?

En dan nog hyper-drive i7 ;) en heeft de extreme versie van Intel ook niet 6 core's?

Dat is appels met peren vergelijken. De extreme 6 core van Intel kost 1000 euro tegenover de AMD 6 core van 200 euro. De Intel 6 core ( 980X ) is de top of the line, dat is wel beestachtig snel maar daar betaal je dus ook voor. AMD 1055 of 1080 6 cores zijn echt helemaal niks vergeleken met de 980X van Intel. :)

Dat klopt idd. In games HOEFT een i7 niet persé sneller te zijn hoor, zeker toekomstige games die ook gebruik kunnen maken van 6 cores zullen zeker weten sneller draaien op de phenom. @xiphos, hyper drive? Je bedoeld turbo? De T in 1055T staat voor turbo, de nieuwe AMD serie gaat dit ook aan boord hebben namelijk. ;)

1055T is overigens 175 euro. Meeste benchmarks lijkt hij iets sneller te zijn dan een i7 920.

Hehe idd. Mja ik heb een 4850, ik denk niet dat de cpu dan een bottleneck gaat vormen?
Verder is een i5 750 setje duurder en +/- net zo snel.

Lastige tijden. :P

Dat klopt idd. In games HOEFT een i7 niet persé sneller te zijn hoor, zeker toekomstige games die ook gebruik kunnen maken van 6 cores zullen zeker weten sneller draaien op de phenom. @xiphos, hyper drive? Je bedoeld turbo? De T in 1055T staat voor turbo, de nieuwe AMD serie gaat dit ook aan boord hebben namelijk. ;)

1055T is overigens 175 euro. Meeste benchmarks lijkt hij iets sneller te zijn dan een i7 920.

Ik bedoelde Hyper-Thread

http://en.wikipedia.org/wiki/Hyper-threading
Dat je 4 cores(denkbeeldig) meer hebt, dat je meer applicaties tegelijktijd kan doen(meer opdrachten uitvoeren). Rond 8 stuks inplaats van 4.
Dat heeft alleen de i7, correct me?

i5 of i7
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=y90uKmREUlo"]YouTube- Intel i5 versus i7 which one should i buy? Part 1 of 2[/ame]

even een vraagje.... k ben weer op zoek naar een nieuwe computer.....

buget is 600-650 euro....

vereisten:

Draadloos
ddr3 geheugen
minstens 750gb hdd (7200 rpm)

en dat was het wel... iemand een leuk systeempje.... k kwam bij dell uit... en had daar de keuze uit 3 processoren welke heeft de voorkeur:?????

550 euro: 1gb videokaart, 750 gb hdd, 4gb Ram, Q8300
620 euro: zelfde maar met de I3 530
655 euro: zelfde maar met de I5 750

iemand? of andere goede systemen binnen de prijsklasse??

Status
Not open for further replies.
Back