Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Ik had een vraag, zit met een computer thuis waar ik niks meer mee doe sinds ik een laptop heb, nu wil ik deze graag verkopen.
Nu heb ik geen idee wat een redelijke prijs voor de computer is, meschien dat jullie me een richtlijn kunnen geven.
De specs van de pc zijn,

Processor: Intel Core To Duo E8400 (2x3Ghz)
Moederbord: Evga N-force 780i
Geluidskaart: Creative X-fi Extreme Music
Videokaart: Gigabyte 9800Gtx (arctic accelero extreme koeling)
Voeding: Silverstone Strider 750W (Volledig Modulair)
Geheugen: 2x2GB Corsair xms 800mhz (4-4-4-12 timings)
Kast: Cooler Master Elite 334 nVidia Edition
Hardenschijf 1: Western Digital Raptor X (10000Rpm)
Hardenschijf 2: Western Digital 500GB
Hardenschijf 3: Western Digital 80GB
Dvd Lezer/Brander: LG Lightscribe Brander.

En heb er nog een samsung syncmaster 245b+ scherm bijzitten.

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken!

Word er nu toch wel een beetje gek van.

Ik wil een foto uploaden via tinypic. Selecteer 1 uit mijn documenten en druk op openen. Vervolgens is die wel 3 minuten bezig met laden en wazig doen. Daarna valt mijn virus scanner uit en reageert die weer, waarna de virus scanner vanzelf weer aangaat.

Zelfde is als ik mijn documenten open via het bureaublad. Blijft die eeeeeeuwen laden, vervolgens valt de virus scanner uit en is die eindleijks klaar. 5 sec later is de virus scanner weer aan.

Snap hier niks van waarom hij dit doet. Kan iemand mij hiermee helpen? Is namelijk erg vervelend.

Ik ben UFC aant downloaden in 720P, dat is 6 gb groot, nu download ik die rechtstreeks op mijn externe hd omdat ik geen bestanden groter dan 4 gb kan kopieren door die FAT32 bs. Maar kunnen er ook bestanden groter dan 4 gb op die schijf staan?

Niet dat sffs de download een fout aangeeft. :D

Meestal zijn zulke grote bestanden toch opgedeelt in .rar bestanden van 50mb per stuk dus dan lijkt het me sowieso geen probleem. Of is het echt 1 grote image-file ofzo?

Even vraagje. Ik heb een Win XP Pro computer met een C: partitie van 50gig en een (lege) D: partitie van 200gig. Kun je in Windows, zonder de C te hoeven te formatteren, de grootte veranderen? Dus 100gig van de D: schijf afsnoepen en bij C: toevoegen. Ik weet dat het kan met bv Partition Magic maar die heb ik momenteel even niet voorhanden :p

Er zijn hier inderdaad verschillende tools voor en partition magic is er één van.
Je kan dit niet zonder extra software doen.

Virusscanner eraf gooien en nog een keer proberen. Als alles dan wel werkt, andere virusscanner regelen.

Heb deze virus scanner altijd gebruikt. En nu pas geeft die problemen. Computer is geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet. En sinsdien doet die dit.

weet jij hoeveel verschillende pavilions er zijn vriendelijke vriend
er staat een type code op een stickertje ergens, dv(x-xxxxxx)

ik wil een schijfje erbij kopen voor opslag, in ieder geval 1TB of meer.
liefst niet niet al te langzaam, dus sata 300, 32mb cache, 7200rpm?
welke is aan te bevelen?

als ik op tweakers pricewatch kijk staan de spinpoint F1/F3 en seagate barracuda hoog, iemand nog een ander alternatief (hitachi?) of juist ervaring met 1 van deze 2?

edit: ik heb nu al een sata300, 32mb, 7200rpm seagate barracuda 250GB schijf.
weet niet of dit er toe doet?

Last edited:
iemand handige tips om een PC stiller te krijgen?
draait namelijk 24/7 hier op mijn kamer als 'server'..

videokaart is passief gekoeld.
Chipset koeler maakt standaard erg veel lawaai dus daar moet zoiezo een passief blokje op..
processor koeler maakt ook wat herrie maar weet niet wat daar tegen te doen is?
Voor de rest zitten er geen fans in oid..
Ligt al wat van dat geluidabsorberend noppenschuim in. maar misschien meer?

iemand handige tips om een PC stiller te krijgen?
draait namelijk 24/7 hier op mijn kamer als 'server'..

videokaart is passief gekoeld.
Chipset koeler maakt standaard erg veel lawaai dus daar moet zoiezo een passief blokje op..
processor koeler maakt ook wat herrie maar weet niet wat daar tegen te doen is?
Voor de rest zitten er geen fans in oid..
Ligt al wat van dat geluidabsorberend noppenschuim in. maar misschien meer?

Waterkoeling :+ wel duur t.o.v luchkoeling

Wat voor cpu socket? Is mss ook wel een passieve koeler voor te koop. Voeding kan ook veel herrie maken.

Status
Not open for further replies.
Back