Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Aangezien ik hier behoorlijk ' noob' in ben kom ik het maar weer ff hier vragen. Mijn zusje is voor een nieuwe laptop aan het kijken en kwam met deze :

http://www.laptopshop.nl/product/86155/hp-pavilion-dv7-3120ed.html#

Wat vinden jullie van hp laptops in het algemeen? Ik vind hem nog vrij duur en zag dat je bijvoorbeeld van Dell en toshiba vergelijkbare laptops hebt voor 100 - 150 euro minder.

Toshiba, iets mindere videokaart en harde schijf geloof ik? : http://tweakers.net/pricewatch/252422/toshiba-satellite-l550-1c9.html#tab:info

Dell, snellere processor en verder??
http://tweakers.net/pricewatch/254664/dell-inspiron-1764-2516.html#tab:info

Zou fijn zijn als iemand me kan helpen iig, en/of nog betere opties heeft?

De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor : Tekstverwerken/internet/foto's bewerken/ dvd' s kijken en wat simpele spelletje zoals Sims etc. Geen 1st person shooters en of racegames oid, geen hele zware kost dus.

Wie heeft voor mij een tip om bij de nieuwste MSN met 2 accounts tegelijk te kunnen inloggen?

Ik heb al iets gevonden waarbij ik het register moest editten, maar daarmee gebeurde er uiteindelijk niets. Ook vind ik met Google een hoop oplossingen voor oudere versies. Polygome ofzo heet het.

Er zit een optie in msn plus waarmee dat kan, dan kun je als het goed is meerdere keren msn starten en met 2-20 accounts inloggen.

Kan met diverse (evt verloop), welke aansluiting heb je?

Op een laptop zit vaak, composiet, svideo, hdmi. Met eventuele verlopen van dvi of subd kan je ook naar composiet, component of svideo.

Kan met diverse (evt verloop), welke aansluiting heb je?

Op een laptop zit vaak, composiet, svideo, hdmi. Met eventuele verlopen van dvi of subd kan je ook naar composiet, component of svideo.

ben even een speciaal zaak ingelopen, of vga of hdmi, maar geen idee of mijn laptop hdmi heeft :D

Ok een vraag voor de netwerk expert. Ik heb maar 1 modem/internet aansluitin in mijn huis en het draadloze netwerk gaf niet genoeg betrouwbaarheid voor mijn online werkzaamheden op de een of andere manier.

Daarom een aantal maanden geleden een zyxel homeplug AV modem/router setje aangeschaft zodat ik het internet over de stopcontacten kon laten lopen. Zo n00b als ik ben is het me gelukt om dat toendertijd aan de praat te krijgen. Nu heb ik alleen op mijn pc een raar probleem, mijn internet verbinding gaat ipv 1.2 mb per seconde nog maar 50kb, en heeft heel veel vertragingen/wegvalmomenten.

Ik wilde even wat dingen checken via mijn web configurator (192.168.1.2) is die standaard maar ik krijg geen verbinding. beetje op internet gezocht en via RUN --CMD -- ipconfig erachter gekomen dat mijn standaard gateway op 192.168.0.1 staat maar als ik daarmee verbinding maak komt hij niet in de webconfig van zyxel maar krijg ik een blanco windows-scherm met username and password. Omdat ik geen idee wat het wachtwoord meer is omdat ik toendertijd heb zitten klootzakken heb ik het setje gereset naar de fabrieksinstelling zodat het wachtwoord + username respectievelijk admin en 1234 zouden moeten zijn. Maar dit is dus niet het geval.

Wat niet zo slim is geweest is dat ik het als een n00b heb aangesloten en dus echt niet meer weet wat ik heb gedaan, maar het werkte toen gewoon ineens dus ik vond het goed hehe! Iemand enig idee wat ik kan doen nu?

*edit* mijn upload heeft nog wel normale snelheid :S

*edit2* : middels een harde reset werkte het 1234 password wel en heb ik toegang gekregen tot mijn webconfig, daar alles gereset en opnieuw ingesteld maar ik ga nogsteeds niet harder dan een onbetrouwbare 50kb per sec :?

Last edited:
Ok een vraag voor de netwerk expert. Ik heb maar 1 modem/internet aansluitin in mijn huis en het draadloze netwerk gaf niet genoeg betrouwbaarheid voor mijn online werkzaamheden op de een of andere manier.

Daarom een aantal maanden geleden een zyxel homeplug AV modem/router setje aangeschaft zodat ik het internet over de stopcontacten kon laten lopen. Zo n00b als ik ben is het me gelukt om dat toendertijd aan de praat te krijgen. Nu heb ik alleen op mijn pc een raar probleem, mijn internet verbinding gaat ipv 1.2 mb per seconde nog maar 50kb, en heeft heel veel vertragingen/wegvalmomenten.

Ik wilde even wat dingen checken via mijn web configurator (192.168.1.2) is die standaard maar ik krijg geen verbinding. beetje op internet gezocht en via RUN --CMD -- ipconfig erachter gekomen dat mijn standaard gateway op 192.168.0.1 staat maar als ik daarmee verbinding maak komt hij niet in de webconfig van zyxel maar krijg ik een blanco windows-scherm met username and password. Omdat ik geen idee wat het wachtwoord meer is omdat ik toendertijd heb zitten klootzakken heb ik het setje gereset naar de fabrieksinstelling zodat het wachtwoord + username respectievelijk admin en 1234 zouden moeten zijn. Maar dit is dus niet het geval.

Wat niet zo slim is geweest is dat ik het als een n00b heb aangesloten en dus echt niet meer weet wat ik heb gedaan, maar het werkte toen gewoon ineens dus ik vond het goed hehe! Iemand enig idee wat ik kan doen nu?

*edit* mijn upload heeft nog wel normale snelheid :S

*edit2* : middels een harde reset werkte het 1234 password wel en heb ik toegang gekregen tot mijn webconfig, daar alles gereset en opnieuw ingesteld maar ik ga nogsteeds niet harder dan een onbetrouwbare 50kb per sec :?

pc even aansluiten direct op de router met een patchkabel. Loopt ie dan wel zit t probleem in die homeplug zooi. Nog slecht? Laptopje oid lenen en aansluiten op homeplug. Is die wel goed zit het in de pc. Zou anders eens investeren in goed spul. Eventueel 2 wireless routers plaatsen en die bridgen...

pc even aansluiten direct op de router met een patchkabel. Loopt ie dan wel zit t probleem in die homeplug zooi. Nog slecht? Laptopje oid lenen en aansluiten op homeplug. Is die wel goed zit het in de pc. Zou anders eens investeren in goed spul. Eventueel 2 wireless routers plaatsen en die bridgen...

Ik ga je tips morgen eens uitproberen, volgens mij heb ik best goed spul trouwens hoor, zijn idd 2 wireless routers maar volgens mij snap ik er te weinig van om het goed aan te sluiten.

Heb dus 2 van deze dingen

http://www.zyxel.nl/web/product_fam...yGroupNo=19103329-A9A9-4038-94AF-F32B9717A36E

Even vraagje. Ik heb een Win XP Pro computer met een C: partitie van 50gig en een (lege) D: partitie van 200gig. Kun je in Windows, zonder de C te hoeven te formatteren, de grootte veranderen? Dus 100gig van de D: schijf afsnoepen en bij C: toevoegen. Ik weet dat het kan met bv Partition Magic maar die heb ik momenteel even niet voorhanden :p

Status
Not open for further replies.
Back