This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
ik heb er echt een mega kleine kaart inzitten.. een 6200 van asus.. denk niet dat dat erg veel trekt, en volgens mij zit er geen onboard op..

socket 939 met AMD athlon 3200+

Die noppenschuim heb ik er ook uitgehaald idd..
heb ondertussen een makkelijkere oplossing
hij staat in een opberghok achter een schot (zolder) dus nu hoor ik hem ook niet meer.

Schakel de pc aan door op Spatiebalk te drukken dus hoef er ook niet steeds bij om hem aan te zetten.

Moet je wel opletten dat het niet te warm wordt allemaal |(

ik weet niet of ik hier deze vraag kan stellen maar kan het altijd een keer proberen

ik was al een tijdje opzoek naar een online externe hdd voor mn netwerk dat elke pc niet vol hoefde te staan maar alle films, southpark en games op die "server" kon zetten. (met schijfje van 2TB erin ofzo)

maar nou leek het me eerst fijner omde videokaart in de pc beneden te upgraden naar 1 met een hdmi uitgangetje zodat ik vanaf die pc dingen kan opnemen en afspelen, alleen ben ik in dit wereldje niet echt thuis.

de pc is een celeron 2.8 met een asrock P4m800 mobotje er in

met nu nog een gf4 mx440 er in.
redelijk oud dus niet dat het uitmaakt meestal word hij toch enkel voor te surfen gebruikt.
tv = 32pf9966/10 van philips hij is niet full hd maar hd ready (tv was stuk en wouden meteen nieuwe)

nou welke tv kaart kan ik het beste nemen? ik heb er al veel op google aan het zoeken geweest maar er is gewoon zoveel keuze dat ik het ff niet meer weet.

http://www.shoppydoo.nl/prijs-grafische_datasheet-evga_e_geforce_9500_gt_1_gb_gddr2_pci_ex_2_0.html deze bv maar dat is dan weer geen agp kaart :| en ik zou echt niet weten of ik een pci express uitgang heb op men mobo. dat die blauwe slots pci's zijn weet ik, maar express? zijn het mss die kleine slotjes op het mobo?

Ik heb een oude Acer laptop, waarvan de USB poorten niet werken, staat wel spanning op (als je bijv een USB stickje erin steekt gaat het lampje van de stick aan), maar verder gebeurt er niks, je hoort niet de bekende toon als je iets in de poort steekt of eruit trekt, er gebeurt helemaal niks.

De drivers zijn up to date, dus denk dat het aan de poorten zelf ligt. Is er een manier om zeker te weten dat het de poorten zijn of is er een andere remedie om ze aan de praat te krijgen?

Kijk eens of er een bios update voor te vinden is, ik heb bij bepaald type fujitsu siemens laptops wel eens mee gemaakt dat dit hielp.

Er is een nog luiere oplossing... "magic packet" versturen naar het mac-adres vanuit je luie stoel op je normale pc.

Verder zou ik me niet druk maken om de warmte... die s939 3200+ dingetjes worden niet zo warm (90nm right?).

Even een vraagje over het bekende alt-shift / ctrl-shift probleem

Bij talen staan Nederlands en Engels(VS).

Maar om de 5 minuten gaat ie weer naar Engels en moet ik weer op alt-shift drukken.
Als ik Engels bij talen verwijderen is het ook niet opgelost.

Iemand een oplossing?

Gaat hier om Windows 7 Ultimate 64-bit

Je moet nederlandse taal met VS keyboard doen.

Configuratiescherm -> Land en Taal -> 3e tabblad -> toetsenborden wijzigen bij algemeen alles behalve [Nederlands - VS internationaal] verwijderen. Mogelijk zegt ie dat ie in gebruik is, maar gewoon nog een keer op toepassen klikken er na en het werkt meteen.

Geen geld uitgeven aan die pc.

heb het toch opgelost met de hulp van iemand van het forum hier en voor niet veel euro's had ik een mooi beeld op men tv. ik ken nou niet echt superveel van pcs maar iemand maakte me er op attent dat die videokaart een svideo uitgang heeft en ik had enkel een kabeltje nodig.

wel een hele vooruitgang tov altijd op mn 15,4 wxga laptopschermpje te kijken.
de volgende word een hdmi kabel kan mn laptop rechstreeks aan de tv hangen btw.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het passief koelen van een CPU?

Ik game nooit meer met mn pc, en ben dat "getweak" wel zat nu. Ik wil mn computer daarom ombouwen naar een stil apparaat.

Ik heb al wat rond gekeken, maar de meningen zijn een beetje verdeeld. De één zegt bv een Scythe Mugen 2 Rev B kopen met een nog stillere fan erop, de ander zegt de fan er af laten enz..

Wat zijn jullie ervaringen met passieve koeling?

Ik heb overigens een e8400 die gewoon weer op 3,0 ghz draait.

heb je nog wel casefans?

anders kan je beter een Scythe ninja kopen, die lamellen staan verder uit elkaar en heeft dus meer profijt van de airflow in je kast zonder er zelf een fan op te zetten.

Zijn er nog Access kenners hier?

Ik wil een documentje maken waar ik elke klus voor m'n werk via een formuliertje in kan vullen. Hier een vb van de tabel:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/03/1272892776-630.jpg

Maar nu wil ik dat het veld Uren automatisch wordt ingevuld (verschil tussen Begintijd en Eindtijd), hoe doe ik dit? Tis voor mij alweer een tijdje geleden en met die queries kom ik echt nergens. :S

Weet iemand mij misschien nog een moederbordje + cpu aan te bevelen?
Budget is ongeveer 200 euro, misschien voor iets speciaals nog 50 euro erboven op.

Wil er een radeon 4750/4850 op gaan monteren, om beetje met de games mee te kunnen komen. (voor de videokaart en voeding wil ik 150 neerleggen, en werkgeheugen komt er nog overheen.)

Om mijn computer beetje te upgraden, heb nog een redelijk nieuwe kast met 300gb hardeschijf en 600gb extern.

Wat is het totaal bedrag wat je ervoor over hebt dan?. €250+ €150?.

Je zult dus een moederbord, cpu, geheugen en videokaart willen hebben?. Ik zal eens even kijken wat je voor een €400 hebt....

edit:
Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E € 109,20 € 109,20
Gigabyte GA-H55M-UD2H € 81,66
Intel Core i3 530 € 96,07
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G DDR3 SDRAM € 99,-
Totaal € 385,93

Moet je voor een €400 wel ergens kunnen krijgen denk ik. Heb je een super snelle dual core (die sneller is dan veel betaalbaardere quadcores) met dx11 videokaart, 4gb ram en een moederbordje (of dat bord echt geweldig is weet ik overigens niet......).

Last edited:
Tijdje terug een Lenovo T60 gekocht, maar ding heeft wat kuren. Zolang de laptop ergens staat is er vaak niets aan de hand, maar als ik er mee om ga lopen (iig bewegen) dan loopt ie vaak vast. Krijg wel eens een blauw scherm met Hardware Malfunction Ook wel vaak gehad dat het scherm uitvalt en het ding gaat piepen. Of dat het scherm weg valt voor een deel en dan weer half terug komt. Iets met videokaart ? Of zijn er nog andere mogelijkheden.

Voor de rest wel een koning laptop natuurlijk :W

Dat is ook wel even net wat sneller 8P

Ik ga voor een kleine, stille computer die even snel is als deze op dit moment. Gamen doe ik heel af en toe en als ik het doe is dat op de 360. Verder alleen msn, mail, firefox, newsleecher en itunes :+

edit:
Die kast wil ik ook Of lijkt hij erop? Fractal Design Define R2 volgens mij is die anders, jij hebt een aparte voeding 'kamer'

Status
Not open for further replies.