Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
msi 785gm-e51
AMD Phenom II 955BE
Club3D HD5770
2x 2gb kingston valueram 1333mhz
bequiet B7 430w
Coolermaster 331 met 2x nexus PWM fans op een scythe fancontroller
Scythe mugen 2 revB

std multiplier is 16 uit mijn hoofd. hij werkte nog niet helemaal stabiel denk dat mn voltages nog wat omhoog moeten, maar de 3,8 is zeker haalbaar! :).

Het grappige is dat je nu precies een game noemt die geen enkele videokaart maximaal kan draaien. Die game vreet zoveel grafisch geheugen, dat is gewoon absurd. Zelfs aan 2GB heb je nog niet genoeg. Echt een uber brakke engine.

Op lagere settings kan het wel gewoon natuurlijk. :P Verwacht alleen niet veel van een kaartje rond de 80 euro.
Na wat lezen was ik daar inmiddels ook achter. :X Lekkere engine inderdaad :D

Mijn computer dus geformateerd. Nieuwe cpu er in gedrukt en 512 mb extra geheugen. Alles er weer op gedrukt en werkt stuk sneller nu. Alleen bij de game die ik zo af en toe speel flipt die hem nu wel veel vaker.

Speel die altijd online. Alles laad super snel, maar soms dan blijft mijn mannetje hangen en kan ik hem niet meer bewegen. Bij herstart van de ronde blijft hij soms ook erg lang hangen waardoor die dan als ware weer vast loopt en ik weer opnieuw moet connecten op de server. Erg vreemd...

Misschien ff checken of je alle nieuwe drivers hebt van je nieuwe hardware?

Ik heb mijn cpu probleem maar gelaten voor wat het is en ga sparen voor een nieuw systeempje. Heb de snelheidsproblemen proberen op te lossen door wat extra geheugen te plaatsen maar dit heeft minder effect gehad dan ik had gehoopt. Ik heb nu dus 2x 512mb ddr en 1x 1024 erbij geplakt. Nu geeft hij bij opstarten alleen aan dat de bios heeft gedetecteerd dat ze niet meer synchroon staan en dit performance kan kosten. Kan dit heel veel kwaad?

Eerst zat er in slot 1 een 512 en in slot 3 een 512. Nu heb ik in slot 1 en 2 een 512 en in slot 3 een 1024...kan dit kwaad? Is het slim om de 1024 in slot 1 te doen of maakt dit geen zak uit?

Meeste drivers zijn up to date. Zeer veel meuk weer geinstaleerd etc. Vind het wat raar. Tevens werkt mijn internet niet lekker. Had daar een programma voor maar daar werkt hij niet meer mee. Gaat nu via een andere route. Hij moet die oude manier weer pakken dan is dat ook weer opgelost maar weet bij god niet meer hoe 8P.

En voor zover ik weet bij het geheugen maakt het niks uit in welke slots je het drukt. Ik heb nu 4 dezelfde kaartje geplaatst en werkt perfect. Adviseerde ze me ook bij een computer zaak tijden geleden. Ze plaatsen toen een 512 mb kaartje er bij in en had toen 768 mb. Dat werkte minder snel dan een extra 256 mb kaartje waardoor ik uit kwam op 512.

Misschien ff checken of je alle nieuwe drivers hebt van je nieuwe hardware?

Ik heb mijn cpu probleem maar gelaten voor wat het is en ga sparen voor een nieuw systeempje. Heb de snelheidsproblemen proberen op te lossen door wat extra geheugen te plaatsen maar dit heeft minder effect gehad dan ik had gehoopt. Ik heb nu dus 2x 512mb ddr en 1x 1024 erbij geplakt. Nu geeft hij bij opstarten alleen aan dat de bios heeft gedetecteerd dat ze niet meer synchroon staan en dit performance kan kosten. Kan dit heel veel kwaad?

Eerst zat er in slot 1 een 512 en in slot 3 een 512. Nu heb ik in slot 1 en 2 een 512 en in slot 3 een 1024...kan dit kwaad? Is het slim om de 1024 in slot 1 te doen of maakt dit geen zak uit?

DDR geheugen werkt in paren. Dit werkt alleen als je 2 dezelfde modules gebruikt. In jou geval gaat het dus zowieso niet werken, of je moet in slot 1 en 3 de 512 plaatsen en in slot 2 en 4 1024. De performance is verder niet zo boeiend, ik geloof dat het iets van 10% scheelt.

Ik heb dus m'n verkeerde schijf geformatteerd. Kan ik dat nog terug krijgen op een of andere manier?

Als je je schijf 'gewoon' via windows formatteerd, dus niet via een programma als dban moet dat wel vrij makkelijk zijn.

formatteren is naar mijn weten namelijk niets anders als de data gewoon 'onzichtbaar' laten worden, het blijft er wel op staan. Maar je systeem geeft aan dat de ruimte gewoon vrij is en dus overschrijfbaar. Zolang je na het formatteren niets hebt gedaan met de schijf zou alle data er dus nog op moeten staan, alleen onzichtbaar.

Als je je schijf 'gewoon' via windows formatteerd, dus niet via een programma als dban moet dat wel vrij makkelijk zijn.

formatteren is naar mijn weten namelijk niets anders als de data gewoon 'onzichtbaar' laten worden, het blijft er wel op staan. Maar je systeem geeft aan dat de ruimte gewoon vrij is en dus overschrijfbaar. Zolang je na het formatteren niets hebt gedaan met de schijf zou alle data er dus nog op moeten staan, alleen onzichtbaar.

En anders heb je altijd nog gasten die voor een € 2000 te data terug proberen te halen, als het niet lukt betaal je nog iets van 500€ ofzo..
Volgens mij overdrijf ik nu niet, had ik keer zo'n site gezien..x|

Mijn compu dus ook helemaal leeg gehaald. Zit nu IE8 op. Maar als ik dan op de rechter muisknop druk om een website in een nieuw tabblad te open staat het er niet meer tussen. Hoe kan dit er weer tussen worden gezet?

Vraagje betreffende Windows 7 MCE.

MCE, "movies".
Staat dus mijn collectie filmps in/op.
Nu heb ik alleen wat irritatiewat betreft series en cd1cd2 van films.
Deze laat MCE ook zien.

VB Band of Brothers 10 delen.
ipv 1 map met BOb en daaronder dan de afleveren laat MCE ze dus allemaal zien.
10x BoB op een rij dus.

En ik heb dus ook series van tientallen afleveringen...achterelkaar dus..

Iemand een oplossing ofzo?

En anders heb je altijd nog gasten die voor een € 2000 te data terug proberen te halen, als het niet lukt betaal je nog iets van 500€ ofzo..
Volgens mij overdrijf ik nu niet, had ik keer zo'n site gezien..x|

Wel duurder ook hoor. Maar de schijf wordt uit elkaar gehaald in een lab, is wat anders dan een tooltje draaien. Vroeger vaak zat gebruik van moeten maken...

Status
Not open for further replies.
Back