Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ik heb nu de volgende setup:

AMD 780G bord met HD3200 chip onboard (Gigabyte GA-MA78GM)
AMD Athlon X2 4850e
2x2gb DDR2 800
Windows 7 64 bit
Systeem is gebouwd om als HTPC te functioneren, maar gebruik hem nu eigenlijk als mn pc van alles. Vandaar dus de E processor en de chipset. Maar ik ben de laatste tijd toch niet helemaal te spreken over de prestaties van de onboard kaart. Als ik nu simpel wil uitbreiden (lees een videokaart van max 70-80 euro), welke stil is (het liefst passief gekoeld), wat kan ik dan het beste kopen? ATI of Nvidia maakt me niet uit.

Budget max?

laten we zeggen max 550
processor, bord, geheugen, videokaart. rest is in huis
ik denk dat die amd x4 dan wel de snelste processor is voor weinig geld, ik ben niet echt een overklocker oid. gewoon uit de doos moet het lekker lopen

op dit moment heb ik:

e6550
Asus p5B
2 x 1024 intern
Ati Radeon X1950 GT

Voor 500 heb je:

- Intel Core i5 750
- Gigabyte UD3 P55 Socket 1156
- 4GB DDR3 Kingston HyperX 1600
- ATI HD5770

Dan heb je een toekomstgericht en super draaiend systeem. Zal je verbazen hoeveel dat sneller is tegenover je huidige systeem. :)

Nee hoor, maar als je een AMD processor neemt terwijl je 500 euro te besteden hebt en dat hierboven ervoor kunt krijgen ben je gewoon niet goed. :P :#

www.salland.eu

Super shop... ;)

Niet zozeer de CPU maar de videokaart wel, die is op ze minst 10 tot 20x sneller ofzo. :D Voor dat geld moet je gewoon geen AMD kiezen. Intels Socket 1156 is veel toekomstgerichter. :)

Ja, dat lijkt me wel wat. Hoe is die GPU? 512mb geheugen is genoeg voor een Videokaart tegenwoordig?

Of heeft iemand nog een idee voor een stille actief gekoelde variant.

Edit: nog een beetje zitten zoeken, dit lijkt me wel wat: http://tweakers.net/pricewatch/251470/club3d-hd-5670-512-gddr5-pci-e.html
Niet passief gekoeld, maar volgens mij is dat ook een beetje onmogelijk met een leuke kaart tegenwoordig.

Last edited:
Ik heb nu de volgende setup:

AMD 780G bord met HD3200 chip onboard (Gigabyte GA-MA78GM)
AMD Athlon X2 4850e
2x2gb DDR2 800
Windows 7 64 bit
Systeem is gebouwd om als HTPC te functioneren, maar gebruik hem nu eigenlijk als mn pc van alles. Vandaar dus de E processor en de chipset. Maar ik ben de laatste tijd toch niet helemaal te spreken over de prestaties van de onboard kaart. Als ik nu simpel wil uitbreiden (lees een videokaart van max 70-80 euro), welke stil is (het liefst passief gekoeld), wat kan ik dan het beste kopen? ATI of Nvidia maakt me niet uit.

Intel blijft de vervelende eigenschap hebben om veel van socket te veranderen. AMD draait als 3 platformen met dezelfde socket :P. Nofi :* maar ik vind 1156 nou niet zo schrikbarend toekomst gericht als het aan Intel ligt :)

De socket kan wel t zelfde blijven, maar dan moet de chipset van t mobo de cpu ook nog wel ondersteunen natuurlijk...

Ja, dat lijkt me wel wat. Hoe is die GPU? 512mb geheugen is genoeg voor een Videokaart tegenwoordig?

Of heeft iemand nog een idee voor een stille actief gekoelde variant.

Edit: nog een beetje zitten zoeken, dit lijkt me wel wat: http://tweakers.net/pricewatch/251470/club3d-hd-5670-512-gddr5-pci-e.html
Niet passief gekoeld, maar volgens mij is dat ook een beetje onmogelijk met een leuke kaart tegenwoordig.

Als je er niet te gek mee gaat gamen en perse passief gekoeld wilt zou ik lekker een hd4650 halen, ideaal voor HTPC gebruik.

http://www.alternate.nl/html/produc...adeon_HD4000/Club_3D/CGAX-H46524CI/-1079896/?

Bijvoorbeeld.

nog even wat stabiliteitsprogramma's draaien maar het ziet er goed uit zo :)!

[Ir]http://i45.tinypic.com/2zhp91k.jpg[/Ir]

standaard = 3,2 GHz

Ik heb een Linksys WRT54G v7 (wireless router) gekregen van een maatje van me, maar mn verbinding valt af en toe weg..

Zijn er hier mensen die deze ook hebben, en ook mee hebben gemaakt?

Ik heb al de firmware geupgrade naar de nieuwste, maar het probleem blijft.

Ben bijna genoodzaakt een nieuwe router te halen denk ik :(

Ik wil GTA IV een keer spelen, daar is het eigenlijk voor. Om daar nou een Xbox360 of PS3 voor te kopen vind ik ook weer zoiets, daarom maar ff een videokaart :P
Staat vandaag een review op t.net btw:
http://tweakers.net/reviews/1530/hd-5670-budget-gamekaart-of-veredelde-htpc-kaart.html

Het grappige is dat je nu precies een game noemt die geen enkele videokaart maximaal kan draaien. Die game vreet zoveel grafisch geheugen, dat is gewoon absurd. Zelfs aan 2GB heb je nog niet genoeg. Echt een uber brakke engine.

Op lagere settings kan het wel gewoon natuurlijk. :P Verwacht alleen niet veel van een kaartje rond de 80 euro.

Ik heb een Linksys WRT54G v7 (wireless router) gekregen van een maatje van me, maar mn verbinding valt af en toe weg..

Zijn er hier mensen die deze ook hebben, en ook mee hebben gemaakt?

Ik heb al de firmware geupgrade naar de nieuwste, maar het probleem blijft.

Ben bijna genoodzaakt een nieuwe router te halen denk ik :(

Heb je op al je verbonden apparatuur dit probleem?

Heb je de router al een x hardwarematig gereset? Ik heb psies dezelfde staan, maar geen problemen.

@ Joene,
Netjes hoor.. Maar een multipler van 18x? Da's hoog volgens mij?
WAt voor een moederboard heb je dan.

Status
Not open for further replies.
Back