Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ehmm omdat dat 'draden kaal maken inleggen en dichtknijpen is?'. En ik deze 'vast nooit meer los' klemmen logischerwijs niet makkelijk openkrijg.

Als het losmaken lastig is dan wordt op de juiste manier dichtknijpen helemaal een uitdaging. Vaak wordt er een speciaal tangetje gebruikt, maar het kan met inzicht ook met een nijptang.

Ze staan overigens voor 1 knaak 80 bezorgd op de bay per 20.

BV.
moederboard is socket 775 dus heb je ook een socket 775 processor nodig
of bv. 478.
Dat moet je dus eerst even uitvinden..

Ik heb socket 478 zag ik via PC Wizard proggie, ga wel ff uitzoeken wat de snelst verkrijgbare processor daarvoor is. :)

*edit* lol prijsvergelijk vind maar 1 hit een celeron 1,73 gigh...wist niet dat mijn moederboard zo oud was hehe! Ga wel gewoon sparen voor nieuw setje, ff op tweakers rondkijken naar
samengestelde systemen denx.

Ik heb socket 478 zag ik via PC Wizard proggie, ga wel ff uitzoeken wat de snelst verkrijgbare processor daarvoor is. :)

*edit* lol prijsvergelijk vind maar 1 hit een celeron 1,73 gigh...wist niet dat mijn moederboard zo oud was hehe! Ga wel gewoon sparen voor nieuw setje, ff op tweakers rondkijken naar
samengestelde systemen denx.

Tweedehands meuk pronkie-boy.
Ik had nog een leuk begin. Socket am2 etc.

Ok laten we zeggen max 100euro en ik wil een Intel om de discussie te voorkomen. Welke kan ik het beste nemen / past op mijn moederboard? Snap dat sluitingen/socket/slots verhaal niet helemaal namelijk :)

http://www.kieskeurig.nl/processor/...ax=150&grade=0&current=1&details=Y&advanced=1

Wat voor moederbord heb je, dat is dan wel handig om erbij te vertellen..

Anders weten we nooit wat voor socket 't is. Ik denk haast een Socket 478 en daarbij ga je waarschijnlijk geen revolutionair snellere processor vinden.

Een socket is gewoon een soort van schoen, als je een verkeerde maat hebt past je voet er niet in. Je processor is een bepaalde socket (478, 775, AM2, AM3 etc.) en diezelfde socket moet op je moederbord zitten, anders past het niet.

Als je slim bent zoek je even een handleiding van je moederbord op internet, daarin kun je zien welke processoren op het bord gaan passen en ook werken (snelheden etc.)

AVG is toch prima? Vind t beter dan Avira met die kutpopup.

Ik had op mijn bijna kale systeem met W7 Ultimate 64-bit steeds een geheugengebruik van 2.0-3.8 GB. Kon niet thuisbrengen waar het vandaan kon komen en na wat googlen bleek het dus AVG te zijn. Verwijderd en nu Nod32 en nergens meer last van.

Had toevallig gister Avira gedowned en die liep dus na 1.4 % vast. :| Misschien omdat Nod32 ook nog draaide, maarja. Ook maar weer verwijderd dan...

Zit btw te denken aan een Ati Radeon HD4770. Maar hoe zit dat met dat geheugen? 512 is dan wel genoeg?

@ Roy : interessant wat je daar zegt! Ik heb ook SVG draaien misschien dat dat ook een deel van mijn snelheidsprobleem is!

Ben weer lekker helder inderdaad :|

Edit: Ik draai zelf ook NOD32 en moet zeggen dat ik nooit problemen heb, of het idee heb dat het m'n pc veel langzamer maakt. Pronk, je zou Avast! misschien eens kunnen proberen als je het bij gratis software wil houden.

Ik zit ook aan een nieuw systeempje te denken incl Win7
is dit wat?

AMD Phenom II X4 965 Black E 3,4 ghz 159,99

ASUS CROSSHAIR III FORMUL,sAM3 166,99

OCZ Gold DDR3,1333-4GK 104,99

Sapphire ATI HD5770,1GB 149,95

Dit heb ik even snel op mycom site samen gesteld, t ligt mij wel goed dat de amd processor zo laag geprijst is.

Voeding etc heb ik al.
Kast is een Cooler Master HAF932

Ik zou niet teveel betalen voor zo'n crossair board.. Heb er 2 gehad en is echt 3 keer niks! Alleen maar problemen. Ik zeg : ga voor een Gigabyte oid :)

Ok ja ik had dit ff van de site, dit is ook wel het maximum wat ik kwijt wil.
gewoon iets wat een beetje leuk gamed. en weer een tijdje met de spellen mee kan.
ik hoef niet het beste van het beste zeg maar.

Status
Not open for further replies.
Back