Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Je moederbord heeft dus ook echt een AGP aansluiting? Geen PCI-E?

Zijn allemaal echt super verouderde kaarten, zonde om daar geld in te steken. De 9400 is dan wel nieuw maar ook echt enorm traag.

Wat een feit is, wat mij dus weer terugbrengt op het eerdere punt. Geld bij elkaar sprokkelen voor een nieuwe CPU, mobo, mem en VGA. Nu hou ik op.

@StuntSnuiver, aangezien je niet echt heel veel kennis hebt van PC's (wat ik hier zo lees), heb je bij het kopen van je processor wel gekeken of ie het wel gaat doen op je moederbord?

Zo heb ik ooit eens een een 800mHz gekocht terwijl ik een 533mHz moest hebben..

Volgens de spec van mijn moederbord moet dat kunnen:

Bussnelheid: 400-800 MHz

Teminste neem aan dat het om die snelheid gaat. Is namelijk een 800 MHz

Vraagje ik heb 2 losse harde schijven van 250gb, nou heb ik op 1 van deze vista wat niet meer wilt opstarten, en zodra hij opstart loopt die vast. Vervolgens ga ik in veilige modus met internet, dan krijg ik de melding: Iets met Isatap stuurprogramma.

Nou wil ik dus weer terug naar XP, waarvan ik wél de orginele cd heb(van vista niet), deze XP wil ik dus op die lege 250gb hardeschijf zetten, hoe moet ik dit aanpakken.

Ben beperkt met deze kennis

bedankt alvast

Wel eens een harde schijf in een computer gezet?

Dan moet het niet zo heel moeilijk zijn denk ik zo, gewoon die lege harde schijf omwisselen met die Vista harde schijf. Computer aan, snel je Bootmenu opstarten (F2 oid), CD/DVD-rom als eerste instellen, XP CD in de DVD/CD-speler, Reboot, Druk een toets om van de cd op te starten en dan begint de setup vanzelf :)

Edit: Als je 2 harde schijven kwijt kunt is dat van Xander uiteraard 143785467865348712387157983264721x2 keer makkelijker

zou je dat van xander aub wat makkijker kunnen uitleggen, ik heb nu die ene Vista hardeschijf eruit gehaalt en opnieuw opgestart met XP cd erin, nu krijg ik een blauw scherm dat er een probleem is gevonden.

ik hen dus de foutcode gegoogld dat was deze 0x0000007b waarschijnlijk opstartvirus, maar het vreemde in veiligemodus kan ik wel komen..

Je moet in je biosscherm, als je weet wat dit is, naar boot-opties zoeken. Daar staat namelijk vanaf welk onderdeel het gehele systeem opstart. Daar kun je keuze's maken zoals: Hardeschijf 1, 2, 3, 4 etc etc - CD/DVD - Floppy

Daar moet je CD/DVD als eerste optie selecteren, dan boot het systeem vanaf de XP cd. Dan begint de installatie ook meteen van XP. Tijdens deze installatie krijg je de mogelijkheid de hardeschijven te formateren, dit houdt in dat je ze totaal leeg maakt, dat zal ook wel nodig zijn met een virus erop waarschijnlijk. Probeer belangrijke bestanden nog op te slaan op een sticky of wat dan ook voordat je hieraan begint.

Na het formateren kun je XP gewoon op je nieuwe hardeschijf installeren, de installatie spreekt voor zichzelf!

Wel opletten als je 2 cd-drivers hebt, moet je de goede kiezen:P of allebij als 1e twee.
Tevens hoeft Boot-menu niet in de BIOS te zitten maar kan ook apart zijn.
Als bij het opstarten de manieren hoe je in de bios etc moet komen te snel gaan kan je op de pause/break toets drukken van je keyboard.

Tja, aan de ene kant kun je dat natuurlijk ook verwachten van een webshop. Btw laatst ook spullen besteld bij Cool-Prices, prima zaak.

Heb daar een maandje terug een pc samengesteld, maar ben niet onverdeeld enthousiast. Die beschrijvingen bij producten kloppen vaak niet.

Zowel mijn mobo als videokaart teruggestuurd omdat ze niet met de beschrijvingen overeenkwamen. Zo bleken er veel minder poorten op mijn mobo te zitten en bijv. maar 2 (!!) SATA aansluitingen, terwijl er vier op zouden moeten zitten etc. etc.

De RMA procedure loopt nog steeds en gaat niet echt heel vlot...

Uiteraard wel direct een nieuw mobo met onboard video gehaald in de winkel, zodat ik voorlopig iig vooruit kon.

Heb daar een maandje terug een pc samengesteld, maar ben niet onverdeeld enthousiast. Die beschrijvingen bij producten kloppen vaak niet.

Zowel mijn mobo als videokaart teruggestuurd omdat ze niet met de beschrijvingen overeenkwamen. Zo bleken er veel minder poorten op mijn mobo te zitten en bijv. maar 2 (!!) SATA aansluitingen, terwijl er vier op zouden moeten zitten etc. etc.

De RMA procedure loopt nog steeds en gaat niet echt heel vlot...

Uiteraard wel direct een nieuw mobo met onboard video gehaald in de winkel, zodat ik voorlopig iig vooruit kon.

Ken Cool-Prices ook niet, zelf kijk/bestel ik altijd op:
- azerty
- salland.eu
- 4launch
- gistron
- informatique

Je moet in je biosscherm, als je weet wat dit is, naar boot-opties zoeken. Daar staat namelijk vanaf welk onderdeel het gehele systeem opstart. Daar kun je keuze's maken zoals: Hardeschijf 1, 2, 3, 4 etc etc - CD/DVD - Floppy

Daar moet je CD/DVD als eerste optie selecteren, dan boot het systeem vanaf de XP cd. Dan begint de installatie ook meteen van XP. Tijdens deze installatie krijg je de mogelijkheid de hardeschijven te formateren, dit houdt in dat je ze totaal leeg maakt, dat zal ook wel nodig zijn met een virus erop waarschijnlijk. Probeer belangrijke bestanden nog op te slaan op een sticky of wat dan ook voordat je hieraan begint.

Na het formateren kun je XP gewoon op je nieuwe hardeschijf installeren, de installatie spreekt voor zichzelf!
Met deze stappen krijg ik ook dat blauwe stop scherm, mischien komt het wel gewoon omdat het een HP pc is, ik ben met wouter tot vanacht half 4 aan het zoeken gegaan naar oplossingen maar niet helpt, zelf DBAN doet het niet

Enige wat ik nog had bedacht is:

Trek die Vista schijf eens helemaal uit je PC, deze kun je achteraf nog wel handmatig formatteren in XP.
Dan moet je even zorgen dat je andere HDD ingesteld is als master en niet als slave.
[ir]http://www.pctechguide.com/images/tutorials/HardDrive/Jumpers.gif[/ir]
En dan nog eens proberen om De installatie van XP op te starten of DBAN.

Ik ben nu bezig met een orginele windows 7, omdat je die wel over vista heen kan janken. Als ik maar weer kan pokeren vandaag vind ik alles best

Status
Not open for further replies.
Back