ik hen dus de foutcode gegoogld dat was deze 0x0000007b waarschijnlijk opstartvirus, maar het vreemde in veiligemodus kan ik wel komen..
Heb daar een maandje terug een pc samengesteld, maar ben niet onverdeeld enthousiast. Die beschrijvingen bij producten kloppen vaak niet.
Zowel mijn mobo als videokaart teruggestuurd omdat ze niet met de beschrijvingen overeenkwamen. Zo bleken er veel minder poorten op mijn mobo te zitten en bijv. maar 2 (!!) SATA aansluitingen, terwijl er vier op zouden moeten zitten etc. etc.
De RMA procedure loopt nog steeds en gaat niet echt heel vlot...
Uiteraard wel direct een nieuw mobo met onboard video gehaald in de winkel, zodat ik voorlopig iig vooruit kon.
Ik heb ook weer een vraag, mijn pc begint behoorlijk traag te worden, ik merk het nu vooral met online pokeren. Ik speel 6 tafels tegelijk, en heb een database programma op de achtergrond lopen die constant info importeert. Het probleem is nu dat ik tegenwoordig niet meer tussendoor kan surfen oid want dan blijft alles steeds enkele seconden hangen. Als ik dan via ctrl+alt+del mijn prestaties erbij haal zie ik dat het CPU gebruik constant varieert van 95 tot 100%
Nou heb ik eigenlijk geen zin om weer een nieuwe pc aan te schaffen dus zou ik dit systeempje nog een beetje kunnen 'tunen'? Ik begrijp best dat de basis nu eenmaal traag is en het geen monstersysteem zal worden, maar is er een cpu te krijgen voor -100 euro die ervoor zorgt dat het allemaal een stuk beter gaat? of heeft dat echt geen zin en wordt het sparen voor nieuw systeempje?
View attachment 25824
En welk programma gebruiken jullie om de pc op te schonen?
Duurt wel even zeg...
Wisselbestand is het grafiekje eronder toch? van je werkgeheugen? Die zit rond de 700mb van de beschikbare 1024. Maar ik geloof dat werkgeheugen niets meer kost tegenwoordig dus ik kan er evt wel 512 bijplakken en dan een dualcore processor. Maar dit kan allemaal wel op mijn huidige moederboard oid?
Ik kan begrijpen dat als je basis niet snel is het ook geen zin heeft om er snellere dingen in te stoppen. Dus ik kan wel een snelle processor en meer werkgeheugen fixen maar als me videokaart of me moederboard de bottleneck is heeft dat weinig zin natuurlijk. Of is dat nu niet het geval?
Euh, als je draadbreuk hebt kan je de oude toch gewoon eraf halen. De draden inkorten en opnieuw monteren?