This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ja maar dat zou dus niet moeten kunnen omdat als je de installatie van Windows XP opstart, het hele besturingssysteem er niet aan te pas komt...

Maargoed, blij dat ie weer draait. Poker ze!

ik hen dus de foutcode gegoogld dat was deze 0x0000007b waarschijnlijk opstartvirus, maar het vreemde in veiligemodus kan ik wel komen..

SATA hdd zeker? De driver voor je SATA controller zit niet in XP, en dan loopt ie vast bij de installatie. Oplossing is driver via een floppy (ja ik weet t) laden, of met bijv driverpacks de driver slipstreamen. Dat ie het nu in W7 wel doet is logisch, want daar zit de driver wel ingebakken op de install dvd.

Tja, ik vertrouw omschrijvingen van webshops sowieso niet, ik kijk altijd rechtstreeks op de site van de fabrikant...

Iemand een goede anti-virus programma waar geen kosten aan verbonden zijn?
Heb nu AVG anti-virus ma vind het niet echt geweldig werken.

Klein probleem, heb net een upgrade gedaan naar windows 7, nu wil ik call of duty installeren, geeft mijn lezer een foutmelding.

Hij zegt 0 bytes van 3,5 gb beschikbaar, en als ik dubbelklik op de lezer krijg ik de foutmelding E:/ Toepassing niet gevonden.

Gaat trouwens over een laptop.

Edit, er staat ook iets bij van UDF, stond er voorheen niet.

Last edited:
Ik heb ook weer een vraag, mijn pc begint behoorlijk traag te worden, ik merk het nu vooral met online pokeren. Ik speel 6 tafels tegelijk, en heb een database programma op de achtergrond lopen die constant info importeert. Het probleem is nu dat ik tegenwoordig niet meer tussendoor kan surfen oid want dan blijft alles steeds enkele seconden hangen. Als ik dan via ctrl+alt+del mijn prestaties erbij haal zie ik dat het CPU gebruik constant varieert van 95 tot 100%

Nou heb ik eigenlijk geen zin om weer een nieuwe pc aan te schaffen dus zou ik dit systeempje nog een beetje kunnen 'tunen'? Ik begrijp best dat de basis nu eenmaal traag is en het geen monstersysteem zal worden, maar is er een cpu te krijgen voor -100 euro die ervoor zorgt dat het allemaal een stuk beter gaat? of heeft dat echt geen zin en wordt het sparen voor nieuw systeempje?

En welk programma gebruiken jullie om de pc op te schonen?

Zoek een dual core (quad core te duur) deze kunnen juist goed programma's naast elkaar draaien.
Hoe zit het met het wisselbestand? Ook te zien in taakbeheer.

Wisselbestand is het grafiekje eronder toch? van je werkgeheugen? Die zit rond de 700mb van de beschikbare 1024. Maar ik geloof dat werkgeheugen niets meer kost tegenwoordig dus ik kan er evt wel 512 bijplakken en dan een dualcore processor. Maar dit kan allemaal wel op mijn huidige moederboard oid?

Ik kan begrijpen dat als je basis niet snel is het ook geen zin heeft om er snellere dingen in te stoppen. Dus ik kan wel een snelle processor en meer werkgeheugen fixen maar als me videokaart of me moederboard de bottleneck is heeft dat weinig zin natuurlijk. Of is dat nu niet het geval?

Last edited:
Duurt wel even zeg...

Euh, als je draadbreuk hebt kan je de oude toch gewoon eraf halen. De draden inkorten en opnieuw monteren? :?

Wisselbestand is een locatie op de HD gebruikt voor alternatief intern geheugen. Omdat de toegangs/schrijf/lees tijd tot een HD vele malen hoger is dan intern geheugen wordt je pc hier traag van. Kijk op het moment dat je systeem traag wordt even naar de grootte van het wisselbestand. Als deze er uberhaupt is is het verstandig om geheugen bij te plaatsen. Of even je processen bekijken op geheugen lekken.

Upgrade alleen als het spul heel cheap is.

Status
Not open for further replies.