Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Vraagje:

Ik heb hier nog een wat oudere P4 pc staan die als ik hem boot gewoon normaal doet, totdat ik de videokaart (nVidea TNT2 32mb) verwissel met een betere (ATI 9550 256mb).
Dan zie ik alleen het bootscreen van het moederbord en daarna een zwart scherm met linksboven zo'n knipperende underscore..

Iemand enig idee waar dat aan ligt? Die ATI kaart is verder gewoon goed, doet het in een andere pc wel.

nou soms start hij dus op, maar ineens (soms na wat langere tijd) krijg ik verticale balken in mijn beeld. 10pixels breed ongeveer van bruinig naar zwart.

STrepen in beeld klinkt meer als Artifacts, oftewel iets met je vid-kaart..
Dit lijkt me echter sterk aangezien je hier niets mee doet..
Maar met blauw beeld bedoel ik zoiets(dus je komt dan niet eens in windows)):

BSOD.png

ja ik ben niet achterlijk ik weet wat een bsod is ;).

bedoel meer dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1382828

dus is te wijten aan windows/combinatie.

wel raar dat het me niet gebeurd als ik de processor niet overclock.

ati kaart is lichtjes overgeklocked btw maar die heeft alle tests met glans doorstaan!

morgen even een mugen 2 en 2 casefans (nog niet zeker welke :P) bestellen dan gaan we weer verder

Strepen zijn zoals gezegt 9 v/d 10x Artifacts. Dit krijg je zodra je videokaart op een te hoge clocksnelheid loopt / te warm wordt. Videokaarten zijn veel gevoeliger dan een processor, dit wil je dus ook niet te vaak hebben anders kun je het kaartje in de prullenbak mieteren.

Als je processor niet stabiel is dan krijg je geen strepen. Dan loopt alles gewoon vast of krijg je een bsod. :)

Strepen zijn zoals gezegt 9 v/d 10x Artifacts. Dit krijg je zodra je videokaart op een te hoge clocksnelheid loopt / te warm wordt. Videokaarten zijn veel gevoeliger dan een processor, dit wil je dus ook niet te vaak hebben anders kun je het kaartje in de prullenbak mieteren.

Als je processor niet stabiel is dan krijg je geen strepen. Dan loopt alles gewoon vast of krijg je een bsod. :)

Hij kan proberen zijn pc op te starten zonder de VID-kaart, om het zeker te weten.

Zoveel zijn dat er niet. Denk dat 10% van de moederborden, of zelfs minder, een onboard GPU hebben. Is ook niet interessant, alleen als je echt geen games speelt. :P

We hebben een nieuwe desktop nodig voor thuis in de woonkamer. Iemand een idee waar ik naar moet kijken. Moeders wil namelijk Windows 7 en nieuw spul. Ik wil gewoon een redelijke GPU, het enige wat ik nog speel is af en toe CS 1.6 & MOH:AA.

Wat een onzin, is zeker gelijk aan ASUS/Gigabyte etc.

Ik heb andere ervaringen, geef mij maar Asus of Asrock, Asrock heeft altijd mooie bordjes voor een klein budget.

Not at all. MSI heeft toch wel de meeste foutjes in hun moederborden, niet alleen de moederborden overigens.

Idd..

Wel leuk ja, nadeel is imo alleen dat zo'n ding maar 1 tuner heeft. Ik wacht iig nog even.

Wel leuk ja, nadeel is imo alleen dat zo'n ding maar 1 tuner heeft. Ik wacht iig nog even.

Ik moet wel.
Mijn hauppage 150 is ws kapot en hier loopt het analoog kabel dood.
Dus of met een topbox en irblasters kutten (en een nwe hauppage kopen) of gelijk maar voor zoiets gaan. Ik heb geen nood voor opnemen en tegelijkertijd nog kijken. (dat is het toch met 2 tuners? )

Ik heb nu een Topfield en maak heel veel gebruik van kijken en opnemen of 2 x opnemen. Neem voornamelijk films op en die komen toch altijd op dezelfde tijd...Ik zou gelijk voor dat apparaat gaan wat Jelle post overigens.

Status
Not open for further replies.
Back