Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Heb sinds vandaag iets heel geks met mijn PC...

Ik ging World of Warcraft spelen , en toen minimaliseerde het beeld ineens... Gewoon zomaar uit het niets. Ook gebeurt zoiets met Firefox steeds. Niet minimaliseren , maar dat het bovenste balk grijs wordt. Moet ik weer op de muis klikken ergens op het scherm zodat het terug komt.

:?

Terwijl ik bezig was , dit dus :

[IR]http://img.photobucket.com/albums/v173/Bounkass/c7286749.jpg[/IR]

Vet dom. Wordt schijtes gek. :(

Als ik in een spel zit , is het is net alsof ik op het Windows knopje druk , maar dan zonder die start dinges wat omhoog komt...

Ben me PC nou aan het scannen met avast! antivirus geval.

Krijg vandaag mijn HD4870 binnen, ben erg benieuwd hoe alles gaat draaien met die kaart. Weet iemand een paar games waar een goed werkende timedemo voor is?

Ben vooral benieuwd hoe erg de zogenaamde cpu limit is, mijn 3dmark score zal met mijn CPU (4200x2 @ 2,42ghz) niet bijzonder zijn. Maar zouden games als crysis goed speelbaar zijn @ 1280*1024 alles maxxed? (draai xp>>dx9 dus).

Lijkt me sterk.. CPU of geheugen zal eerder als bottleneck gaan optreden.

Dat geeft hij toch aan? Dat zijn CPU niet snel genoeg is voor zijn videokaart. Dat is tegenwoordig al heel erg snel met de huidige kaarten zoals de GTX280 of de aankomende HD4870X2.

Ik denk dat het met de HD4870 nog wel mee valt. De HD4870X2 word door welke processor dan ook wel gebottleneckt, dat weet ik zeker. Zelfs een QX9770 is daar niet snel genoeg voor standaard.

Ik ben net eens even wat aan het benchen geweest @ crysis (timedemo tooltje) en racedriver grid (@ low settings btw). Zal vanavond of morgen wel wat resultaten posten.
Draai crysis @ 1280*1024 high met 4*aa met 9,5fps :D (Min FPS: 0.94 at frame 1278, Max FPS: 12.92 at frame 851 :D).

Ik verwacht persoonlijk dat alle games die echt zwaar zijn (crysis, grid, unreal 3) een stuk beter zullen draaien. 3dmark 06 score zal fors tegenvallen, denk niet dat ik dik boven de 10.000 zal komen.

Dat geeft hij toch aan? Dat zijn CPU niet snel genoeg is voor zijn videokaart. Dat is tegenwoordig al heel erg snel met de huidige kaarten zoals de GTX280 of de aankomende HD4870X2.

Ik denk dat het met de HD4870 nog wel mee valt. De HD4870X2 word door welke processor dan ook wel gebottleneckt, dat weet ik zeker. Zelfs een QX9770 is daar niet snel genoeg voor standaard.

nouuuu, mijn neef heeft een E2140 op 2,8 ghz en 8800GTS maar die3d kaart wordt echt gebottle-necked dat het niet normaal is! ding is zoooo langzaam en de CPU gebruiksmeter staat elke keer op maxO-):D (onder gamen)

CPU staat altijd op max, ookal heb je een Q9750 dan draait hij nog op 100% (mits een game alle cores zou belasten). Omdat hij altijd probeert zoveel mogelijk fps te maken.......

Net even wat aan het spelen geweest met mijn nieuwe kaartje (ding is enorm groot trouwens :D).
Crysis is nu perfect speelbaar met alles op high (dx9, hoger kan ik dus niet) en haal daarmee rond de 45fps zonder drops oid. Eerder kon ik hem net draaien op low....

Met racedriver grid lijk ik echt last te hebben van een cpu limit; alles low rond de 60-70fps (met de start wat minder omdat er bergen auto's in beeld zijn). Als ik alles op max zet haal ik nog steeds ~60 fps :p.

3dmark 2006:
3DMark Score 8741
SM 2.0 Score 3628
SM 3.0 Score 4817
CPU Score 1771

cpu score is erg laag, een E6750 die ik eind vorigjaar voor iemand inelkaar gezet heb (E6750/ATI3850) scoorde @ cpu ~2650 daarmee zou ik rond de 10.000 uitkomen (maar dan zouden mijn andere scores ook weer hoger zijn :P). De 3dmark score met AA/AF aan zou inverhouding weleens erg goed kunnen zijn.

8741 met 8.6 drivers, zal die hotfix ding eens ff installen.
Net 3dmark 2006 nog even gedraait met aa/af aan;
1280*1024 4*aa 16*af: 85** punten. Dat is in verhouding heel erg veel :D.

Dat zou absoluut nodig zijn om het maximale uit de kaart te halen, maargoed voorlopig is ie weer snel zat :D.3dmark score is ook niet zoveel zeggend vind ik, om de eenvoudige reden dat ik nooit 3dmark the game speel ;). Games als grid/crysis en sbk08 draaien weer perfect alles maxxed (H).

Zullen wel prijzige bordjes worden....
Ik zag dat ik voor een €300 al een leuk upgrade setje voor mijn pc heb (E8400/4gb pc8000/msi p45 moederbordje met 8*sata (heb er atm 6 in gebruik namelijk).

Die nieuwe borden zullen inderdaad wel erg duur worden. Als gewone consument heb je daar bijna niets aan, voor 99% vd mensen doet een €80 bordje het net zo goed :p.

Upgrade is idd wel leuk, maargoed opzich draait alles momenteel perfect dus ik denk dat ik voorlopig alles lekker zo laat Ga liever toch voor een quadcore als ik iets anders koop).

Status
Not open for further replies.
Back