This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
:s vanwaar kwam je dan, een 14inch CRT?

Ik moet er niet meer aan denken nu met mn 22inch om onder de 19inch te komen.

kan iemand mij helpen met een pc samenstellen ? ben een noob in dat soort dingen . word dan wss zoiets als mhr met sito+ ofzo.

rick

kan iemand mij helpen met een pc samenstellen ? ben een noob in dat soort dingen . word dan wss zoiets als mhr met sito+ ofzo.

rick

- Wat is je budget?
- Waarvoor ga je hem gebruiken?
- Alleen de PC of ook randapparatuur zoals toetsenbord, muis, speakers en monitor?

oke tnx, zouden er nog meer mensen een willen maaken ?. beetje vergeleiken kan geen kwaad toch

Zou je later Crossfire willen draaien? Dus 2x een ATI kaart naast elkaar? Als je dit wilt doen dan is de P45 daar net geen super goede keuze voor omdat crossfire op deze chipset werkt met 2x8 lanes i.p.v. de volle 2x16 op een X38/X48 bordje. Al is dit maar een paar % performance dat je mist, als je daar niks om geeft dan zou ik lekker dat P45 bordje nemen. Als je al helemaal geen Crossfire wilt gaan draaien dan is het helemaal een geschikt bord.

Verder is Rudy zijn systeem gewoon top, je hebt een uiterst snelle Quad Core processor die zijn werk veel sneller doet dan een normale Dual Core en ook ingame altijd even snel of sneller uitvalt.

De videokaart is voor zijn prijs ook gewoon het beste wat je maar kan krijgen op dit moment, al is Nvidia wel hard bezig om haar prijzen te verlagen, de GTX260 is toch net even sneller dan de HD4870 maar de prijsdalingen duren altijd even voordat ze ook hier in Nederland echt toeslaan, en met de HD4870 zit je zowiezo goed.

Je kan de standaard koeler van de Q9450 gewoon gebruiken, als je gaat overclocken, of het gewoon vetter/mooier vind staan met een andere koeler dan zou ik 1 van deze koelers erbij bestellen:

http://www.alternate.nl/html/produc...Mugen_SCINF-1000/-1064283/?articleId=-1064283

http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_-_Koelers/OCZ/Vendetta_2/-1069743/?articleId=-1069743

Daarmee blijft je processortje wel lekker koel!

heb gister gelezen dat sli beter is ? , maar word quad core wel goed ondersteunt ?. stel ik koop 2 video kaarten van 100 euro ivp een van 200, zouden die van 100 niet beter zijn omdat ze samen werken ofzo ?

Met sommige games is sli beter, met sommige crossfire. Het ontloopt elkaar niet zoveel geloof ik.

Een videokaart van €200 (die 4870HD) is in de meeste gevallen sneller dan een combo van b.v. 2x9600T's. Het zal ook nog eens energie zuiniger zijn.....................................
Quadcore werkt perfect, maar de huidige games zullen niet alle cores werkelijk gebruiken. Een quadcore koop je meer voor de toekomst, momenteel heb je er niet heel veel aan als je alleen game en internet.

oke tnx voor de uitleg .

edit heb een probleempje sommige site kan ik de letter zo wat niet lezen wat kan dat zijn (A)

Last edited:
Nee die mist nog, is 25 euro ofzo.

Nog een mooi CPU koelertje ja, Arctic Freezer Pro 7 ofzo, voor 2 tientjes, misschien HDD koeler er nog bij voor een paar euro.

MSI Neo bordjes had iemand vrij nare ervaringen mee toch? Gewoon voor de platinum gaan Die combo (processor, mobo en koeler) heb ik ook. Draait super.

Videokaart is ook echt het beste wat je voor dat geld kan krijgen op het moment. Kast is persoonlijk en net wat je wilt.

heb nog een bijna nieuwe dvd brander liggen heb nog maar 5 dvdtjes gebrand ofzo . ik zal deze setup eens gaan overwegen om te halen vd week

tnx

Ik krijg als het goed is binnenkort ook een 4870. Ben benieuwd hoe dit zal draaien op mijn toch wel verouderde 4200x2.

Vraagje mbt inloggen op internet;

telkens wanneer ik de laptop opstart, moet ik mezelf inloggen via zo'n netgear wizard gebeuren anders kan ik geen verbinding krijgen. Ik heb al wat mogelijke combinaties geprobeerd binnen de router qua login etc. Enkel ik krijg het niet voor elkaar om gewoon automatisch te laten aanmelden na opstarten. ;(

Iemand die een tip heeft?

Ik krijg als het goed is binnenkort ook een 4870. Ben benieuwd hoe dit zal draaien op mijn toch wel verouderde 4200x2.

Nice, ik wil er binnenkort misschien ook 1 aanschaffen, als ie wat gezakt is qua prijs. Verkoop ik mn net nieuwe 3870 weer

Wie heeft er tips mbt. een goede router? Mag max. iets van 100 Euro kosten..

We hebben nu een vrij eenvoudige router van Sitecom, maar dat is echt een waardeloos ding. Geen goed ontvangst (terwijl ik er met m'n laptop een paar meter vanaf zit), steeds wegvallende verbinding etc.

Hier in huis maken we eigenlijk alleen maar gebruik van draadloos internet, dus een nieuwe router moet sowieso een goed bereik geven

Last edited:
Status
Not open for further replies.