Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Absoluut, de HD4850 zal na een maandje wel voor 130 euro te verkrijgen zijn en de HD4870 zal ook wel naar de 200 euro grens zakken. 8)
 
Luitjes, heb onlangs een asus eee 900 gekocht echt een leuk apparaatje maar ik heb nog geen wireless thuis en ik ben het struikelen over een utp kabel een beetje zat :)

Iemand goeie tip voor een betaalbare wireless router? Heb slechte ervaringen met linksys (eerste bef41 nog wat serie) en geloof dat Netgear wel is problemen wil geven met linux. Wel iets met minimaal 2 vaste utp poorten graag :)
 
Alternate is vrij duur vaak, zeker in het begin. Ze hebben we vaak snel voorraad (grote partij)

Lees net op tweakers.net dat er hardware klaar ligt voor de deelnemers.... zag 48 E8400's....... en een 4850, vraag me af of die kaart voor de volgende ronde is, of voor de finale. voor de volgende ronde zou leuk zijn :D
 
Luitjes, heb onlangs een asus eee 900 gekocht echt een leuk apparaatje maar ik heb nog geen wireless thuis en ik ben het struikelen over een utp kabel een beetje zat :)

Iemand goeie tip voor een betaalbare wireless router? Heb slechte ervaringen met linksys (eerste bef41 nog wat serie) en geloof dat Netgear wel is problemen wil geven met linux. Wel iets met minimaal 2 vaste utp poorten graag :)

ik heb een Asus 500 blabla met 2 usb poorten die best goed is. Maar ook deze wil best wel eens "vast" lopen. Dan komt mijn download snelheid niet echt lekker boven de 2mb/s. Keer rebooten en dan is alles weer oke.

edit:
mijn oude linksys liep veel vaker "vast". Wil je een echte router moet je een dlink 655 kopen maar die zijn stevig aan de prijs.
 
En zo'n instap model van d-link zoals de DKT-110 op routershop is dat wat? Het belangrijkste is dat ik er wireless op kom met een linux distro. wired windows is het probleem niet.
 
ik heb ben van plan aankomende week vista op mn pc te gooien maar nou zit ik in twijfel welke versie ik zal instaleren de 64bit of de 32 versie?
ik las ergens dat ik beter de 32bit versie kan nemen omdat er met de 64bit versie nog wel eens wat problemen met bepaalde drivers waren

mijn systeempje is een duocore, 4gb geheugen etc etc

wat raden jullie mij aan? het gaat om een systeem om mee te gamen??
 
Vista @ 64 bits blijkt goed te werken volgens een vriend van me, als je normale 32bit install gebruik je maar ~3,5gb ramgeheugen (die laatste 500mb zul je waarschijnlijk sowieso niet missen).
 
64bit werkt al een tijdje gewoon prima, ik heb er al meer dan een jaar geen problemen mee in ieder geval.
 
ik he nooit geen problemen met vista 64 bit, gebruik het nu al 5 maanden instaleer verschillende dingen, werkt allemaal gewoon goed!
 
Alternate is vrij duur vaak, zeker in het begin. Ze hebben we vaak snel voorraad (grote partij)

in het begin zijn ze wel een de dure kant idd, maar ze hebben soms ook hele grote prijs verlagingen.

maar de service is echt goed vind ik zelf, had hier voor een HD2900pro en die bleek vanaf het begin all niet goed te zijn. toen ging ik er na 3 maanden mee terug want toen begonnen de problemen erger te worden met die kaart, toen was de prijs net gezakt van 210 euro naar 150 euro. heb er toen wel een HD3870 voor terug gehad die toen 200 euro was.

en toen me asus p5w dh delux kapot was heb ik een nieuwe gehad + nog een nieuwe extra via de post :P
 
haha, ik ging van de week naar de alternate, 60 wachtende voor me....

heb ik terwijl ik in de winkel stond een telefonische bestelling gedaan, en direct doorgelopen naar de afhaalbalie :W
 
Alternate is aan de ene kant een top zaak en aan de andere kant weer kut.

Ik koop daar ALTIJD mijn spullen omdat het gewoon dichtbij zit. Meestal ben ik daar op zaterdag dan te vinden en is het redelijk rustig.

De wachttijden voor je je spullen eens krijgt zijn over het algemeen altijd lang daar, garantie vind ik persoonlijk echt een regelrecht drama!

1 keer een verkeerd geheugen mee gekregen, naar de klantenservice op een doordeweekse ochtend en het stond al helemaal vol!

Goede 2 uur daar gestaan maar toch het goede geheugen achteraf mee gekregen.

Laatst een kut E8400 mee gekregen waar de temperatuur sensor van dood was, niet hun schuld natuurlijk.

Netjes gemailt met het probleem en ik moest mijn gehele kast maar meenemen zodat ze het konden testen. Daar aangekomen moest ik dus het moederbord + processor er uit gaan slopen waarna ze vervolgens dit op hun eigen test systeempje aansloten! :X Laat mij dan gvd niet mijn gehele kast meenemen of test het gewoon met mijn systeem!

Prijzen zijn, als hardware net uit is, BIZAR hoog! Alternate is wel echt 1 v/d aller eerste die voorraad heeft van bepaalde hardware, kijk maar naar de 8800GT toen hij gelanceerd werd. NIEMAND had voorraad behalve zij en dat is echt bij alles zo. Probleem is dan de prijs, ze vroegen gerust tegen de 400 euro voor de 8800GT toen, bizar gewoon.

Al met al blijft het een top zaak met hier en daar zijn minpunten, maar welke zaak heeft dat nou niet?
 
Toen mijn geheugen kapot ging heb ik ook 3 uur moeten wachten tot ze het eindelijk eens gingen testen x|, was ook doordeweeks, en gelijk bij opening stond ik er al, 3 uur x|. Wel netjes nieuw geheugen meegekregen zonder problemen
 
wat ik wel relax vind aan alternate is dat als terug gaan voor garantie dat je niet eerst de bonnen hoeft op te zoeken :P ze hebben daar alles in het systeem staan :) heb onderhand een hele multiemap vol alternate bonnen en dat scheeld me een hoop zoeken :D
 
Redelijk high end systeem?
Ik durf met zekerheid te zetten dat mijn systeem t snelste is van nederland, maar vloeiend spelen? nope, zonder AA & AF wel... op 1680xnogwat

Ja dat vroeg ik me dus af. Ik had voor de gein ff een spelletje erop gezet om te kijken hoe dat loopt op mn nieuwe PC, maar bij Crysis kan ik alles nu net op high zetten op 1368 bij 1024 ofzo (en 2x AA), als het te druk wordt in het scherm, zoals op het laatst op het vliegdekschep bv (jaja heb m ook meteen uitgespeeld :x) gaat het soms wat schokkerig.

Dus ik vroeg me af of dat normaal is, of dat het aan Crysis ligt ofzo. Het ziet er allemaal wel erg ziek mooi uit zeg. Echt niet normaal, dat op een 22inch is echt genieten.

Maar als ik het goed begrijp is Crysis dus een redelijk zware game? Anders eind van het jaar maar weer een nieuwe videokaart erin ;)
 
Last edited:
Crysis is veeeels te zwaar. Ik denk dat het meer aan de engine ligt, dan aan de hardware die je hebt. Ik geloof dat ik crysis toen had getest met 3 HD3870 kaarten en een QX9650 op 4,4Ghz.... daar draaide crysis niet eens lekker op, dan doe je als programeur toch iets niet helemaal goed vind ik.
 
Crysis ondersteunt ook bar slecht Crossfire hè, je ziet overal de performance eerder zakken dan stijgen.

SLI werkt weer wel heel goed, met 1x een GTX280 is Crysis op alle grafische standjes te spellen tot 1280X1024, vloeiend.

Met 2x een GTX280 is het zowiezo op alle resoluties geheel vloeiend te spelen, alleen praten we dan over een hoop geld.

Ik vind het jammer dat Crysis geen gebruik maakt van Crossfire aangezien ik toch een Crossfire setup ga halen als de HD4870 uit is waarschijnlijk. :)
 
Heb een filmpje van 80mb gemaakt van Crysis op mn PC. Zal die er vanavond eens opzetten, filmpje ging per ogenluk via Fraps :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top